Ծնող/երեխա

Երեխայի զարգացումը 1-ից մինչև 2 տարեկան

Երեխայի զարգացումը 1-ից մինչև 2 տարեկան

Երեխայի զարգացման կարևոր տարիքային փուլերից մեկը նրա կյանքի առաջին տարիներն են՝ մինչև երկու տարեկան։ Երեք տարեկանից արդեն սկսում է այլ ճգնաժամային փուլ, երբ երեխան սկսում է գիտակցել իր լինելիությունը՝ որպես անձ, իր Ես-ը՝ որպես առանձին Ես, և, հետևաբար, դրսևորում է ինքնուրույնություն։

Երեխայի բնականոն զարգացումը՝ ըստ ամիսների

Երեխայի բնականոն զարգացումը՝ ըստ ամիսների

Խաղահրապարակներում շատ հաճախ կհանդիպեք ծնողների, ովքեր շատ մտահոգ կերպով հարցնում են մյուս մայրիկներին նրանց երեխայի տարիքը և մի քանի հարցեր հղում՝ կապված երեխայի տարիքին համապատասխան գործունեության հետ։

Ինչո՞ւ տղաների ու աղջիկների ուսուցումը պետք է տարբեր լինի. Նյարդակենսաբան Տատյանա Չեռնիգովսկայայի խորհուրդը

Ինչո՞ւ տղաների ու աղջիկների ուսուցումը պետք է տարբեր լինի. Նյարդակենսաբան Տատյանա Չեռնիգովսկայայի խորհուրդը

Մի սկսեք երեխային կրթել չափազանց վաղ տարիքից: Երեխաների համար շատ կարևոր է ժամանակին սովորել սկսելը: Ժամանակակից երեխայի գլխավոր խնդիրը փառասեր ծնողներն են:

Երեխայի խոսքի հապաղման հոգեբանական գործոններն ու տարիքային առանձնահատկությունները

Երեխայի խոսքի հապաղման հոգեբանական գործոններն ու տարիքային առանձնահատկությունները

Ի՞նչ է խոսքը. այն բանական մարդու սոցիալականացման ամենակարևոր ձեռքբերումն է: Խոսքը տալիս է հասկացվածություն, մեկնաբանություն, լսելիություն, արտահայտվածություն, տեղեկատվության փոխանցում, մտածողություն, դատողություն և, վերջապես, լինելիության բարձրաձայնում:

Դաստիարակում. Սոցիալական նորմերի պարտադրողական յուրացո՞ւմ, թե՞ ազատ կամքի դրսևորում

Դաստիարակում. Սոցիալական նորմերի պարտադրողական յուրացո՞ւմ, թե՞ ազատ կամքի դրսևորում

«Դաստիարակում» բառն իմ կողմից ընկալվում է որպես որոշակի՝ արդեն հստակ տարանջատվող ճիշտ կամ սխալ նորմերին վարժեցում: Մի տեսակ ոչ բանական և անմարդկային սկիզբ կա այս ամենի մեջ:

Մեղադրանք. ի՞նչ հոգեբանական մեխանիզմներ կան հիմքում

Մեղադրանք.  ի՞նչ հոգեբանական մեխանիզմներ կան հիմքում

Լինում են դեպքեր, երբ հանդիպում ես մարդկանց մի տեսակի, որոնք անընդհատ, ամեն ինչում մեղադրում են շրջապատին։ Մի գեղեցիկ օր այդ մեղադրանքը նաև քեզ է ուղղվում՝ ուղղակի թե անուղղակի կերպով։

Հոգեբանական ի՞նչ ազդեցություն կարող են ունենալ տիկնիկները երեխաների վրա

Հոգեբանական ի՞նչ ազդեցություն կարող են ունենալ տիկնիկները երեխաների վրա

Խաղը զարգացնում է երեխայի սոցիալական հարմարումը, նորմերի ու առօրյա գործընթացների յուրացումը: Երեխայի խաղի բաղադրիչները՝ խաղալիքները, լինում են բազմաբովանդակ և ներկայացնում են իրական կյանքի խաղարկային մոդելներ:

Ծնողական սիրո 10 կանոն

Ծնողական սիրո 10 կանոն

Երեխայի ներդաշնակ, առողջ հոգեբանական զարգացման, ինչպես նաև սոցիալական հարմարվողականության և երջանկության ապահովման ամենակարևոր գործոնը երեխայի կյանքում ծնողի անմիջական ներկայությունն է։

Երեխայի մի քանի վարքային դրսևորումներ, որոնք ուշադրություն են պահանջում

Երեխայի մի քանի վարքային դրսևորումներ, որոնք ուշադրություն են պահանջում

Ծնող լինելը յուրաքանչյուրիս և՛ առաքելությունն է, և՛ երջանկությունը։ Սակայն այն իրականում ամենաբարդ պատասխանատվություն կրող սոցիալական դերն է, որը կարող է ունենալ մի շարք հետևանքներ (բացասական, դրական)` մարդկային որակի դաստիարակման հարցում։

Հոգատարությո՞ւն, թե՞ գերխնամք․ որտե՞ղ է սահմանը

Հոգատարությո՞ւն, թե՞ գերխնամք․ որտե՞ղ է սահմանը

Այս երևույթը հաճախ հանդես է գալիս ոչ ճիշտ կառուցվածքով, քանի որ մարդը, լինելով սոցիալական էակ և կարևորելով դիմացինի գնահատանքն իր տեսակի հանդեպ, չի կարող գոյություն ունենալ առանց ուշադրության և կարևորվելու։

«Երբ լրանում է երեխայի 6 տարին, նրա կյանքի պլանն արդեն պատրաստ է». Էրիկ Բեռն

«Երբ լրանում է երեխայի 6 տարին, նրա կյանքի պլանն արդեն պատրաստ է». Էրիկ Բեռն

Իրական թույլտվությունը հասարակ կարելին է: Էրիկ Բեռնը սցենարային ծրագրավորման հայտնի սկզբունքի և խաղերի թեորիայի հեղինակն է: Դրանց հիմքում ընկած է տրանսակտային վերլուծությունը, որն այժմ ուսումնասիրում են ողջ աշխարհում:

Ի՞նչ է ընկերությունը, և ինչպե՞ս մատչելի բացատրել երեխային այդ բառի բովանդակությունը

Ի՞նչ է ընկերությունը, և ինչպե՞ս մատչելի բացատրել երեխային այդ բառի բովանդակությունը

Երեխաներն աշխարհը, կյանքը, մարդկանց ընկալում են այնպիսին, ինչպիսին նրանք կան: Հետևաբար՝ երեխայի հետ ընկերության մասին խոսելիս պետք է օգտագործել հասարակ և հասկանալի բառեր:

Երեխան վախենում է քնել. Գիշերային մղձավանջներ

Երեխան վախենում է քնել. Գիշերային մղձավանջներ

Որպես կանոն՝ երեխան վախենում է քնել, քանի որ լռության և դադարի մեջ արթնանում են տագնապն ու անհանգստությունը, որոնք կապված են ինչ-որ իրադարձությունների և ապրումների հետ, որոնք երեխան չի նկատում՝ ցերեկային լեցուն առօրյա ունենալու պատճառով:

Եթե դու ինչ-որ բանի կարիք ունես, տուր դա

Եթե դու ինչ-որ բանի կարիք ունես, տուր դա

Երբ մենք ծնվում ենք, մենք ազատ ենք: Մեզ ոչ ոք ու ոչինչ պետք չէ երջանիկ լինելու համար: Երեխան ինքն իր հետ շատ լավ է զգում իրեն: Բայց հետո մենք սկսում ենք մեծանալ: Մանկությունը մարդու կյանքի ամենանշանակալից շրջանն է: Մեզ հետ այդ շրջանում տեղի ունեցող բոլոր իրադարձություններն իրենց դրոշմն են դնում մեր հետագա ողջ կյանքի վրա:

Մայրական ագրեսիա. Ինչպե՞ս հաղթահարել

Մայրական ագրեսիա. Ինչպե՞ս հաղթահարել

Ագրեսիան ուժ է, որը հատուկ է բոլոր կենդանի օրգանիզմներին: Այն կյանքի էներգիան է և, ըստ պահանջմունքի՝ շրջակա միջավայրից անհրաժեշտը վերցնելու միտում է: Այն հնարավորություն է տալիս պաշտպանել անձնային տարածքը և սեփական գոյության իրավունքը:

Հուզական այրման դրսևորումներն ու դրանք հաղթահարելու ճանապարհները

Հուզական այրման դրսևորումներն ու դրանք հաղթահարելու ճանապարհները

Հուզական այրումը միանգամից չի առաջանում, այն ունենում է իր տևական թաքնված շրջանը: Սկզբնական փուլում անձը զգում է, որ պարտականությունների հանդեպ իր ոգևորվածությունը մարում է:

Տնային պարտականություններ. Ընտանիքի հոգեբանություն

Տնային պարտականություններ. Ընտանիքի հոգեբանություն

Տնային պարտականությունների հետ կապված խոսակցությունները շատ արդիական են ընտանեկան փոխհարաբերությունների ձևավորման ընթացքում: Կենցաղային վեճերը, որպես կանոն, լինելով երկրորդական՝ առաջնային դեր են գրավում զույգերի փոխհարաբերություններում՝ դարձնելով դրանք աններդաշնակ:

Դաստիարակության ամենատարածված սխալները

Դաստիարակության ամենատարածված սխալները

Որպես կանոն՝ ծնողները երեխաներին դաստիարակում են՝ հիմք համարելով սեփական կյանքի փորձը, ավանդույթները, ծնողական բնազդը: Նրանք հաճախ վարվում են այնպես, ինչպես հարկ են համարում: Սակայն միշտ չէ, որ ծնողի վարքն ուղեկցվում է ողջամտությամբ և հոգեբանական տեսանկյունից ընդունելի դրսևորումներով:

Մանկական աուտիզմ

Մանկական աուտիզմ

Վերջին ժամանակահատվածում մեր հասարակության մեջ տարածում գտավ աուտիզմ ախտանիշի քննարկումը, և բազմաթիվ ծնողներ, որևէ ինքնամփոփ վարքային դրսևորում կամ զարգացման մի փոքր հապաղում նկատելով, անհանգստացած դիմում են մասնագետի՝ հասկանալու համար, արդյո՞ք աուտիզմ է, թե՞ ոչ: Մինչ անդրադառնալն աուտիզմի բնորոշմանը, նախ՝ պետք է նշել, որ աուտիզմը դա դատավճիռ չէ:

Ինչպե՞ս ազատվել երկչոտությունից. 10 քայլ

Ինչպե՞ս ազատվել երկչոտությունից. 10 քայլ

Հոգեբանական տեսանկյունից ելնելով՝ կարելի է ասել, որ յուրաքանչյուր մարդու մոտ կա երկչոտության հաստատուն մի մաս, որն ընդհանրապես պայմանավորված չէ անձի տեսակով կամ շրջակա միջավայրով: Փորձենք հասկանալ երկչոտության էությունը և դրան խթանող պատճառները:

Ինչպե՞ս սովորեցնել երեխային պաշտպանել ինքն իրեն

Ինչպե՞ս սովորեցնել երեխային պաշտպանել ինքն իրեն

Ծնողներից շատերին անհանգստացնում է այն հարցը, որ իրենց երեխաները չեն կարողանում պաշտպանել իրենք իրենց: Նման խնդիրներ կարող են առաջանալ խաղահրապարակում, մանկապարտեզում, դպրոցում և այլ հասարակական վայրերում, որտեղ կան հասակակից երեխաների խմբեր և որոշակի գործունեություն, որը հավաքագրել է նրանց նույն վայրում:

Ֆիզիկական բռնությունը և երեխայի հոգեբանությունը

Ֆիզիկական բռնությունը և երեխայի հոգեբանությունը

Ընտանեկան բռնության ենթարկվող երեխաները հաճախ խուսափում են շփվել այլ մեծահասակների հետ, քանի որ վախենում են բարդացնել ընտանիքի այլ անդամների վիճակը, ամաչում են իրավիճակից, մտահոգվում մեծահասակների բացասական արձագանքից և հնարավոր մեղադրանքներից:

Վաղ տարիքից ձևավորվող վատ սովորություններ

Վաղ տարիքից ձևավորվող վատ սովորություններ

Երբ երեխան անընդհատ բերանն է տանում մատը, ինչ-որ առարկաներ, և ծծում է դրանք, եթե երեխան քնելու ընթացքում գլուխն այս ու այն կողմ է շարժում, կամ երազում գլուխը հարվածում է բարձին, կրծում եղունգները և այլ դրսևորումներ է ունենում, ապա նա ունի մեծահասակի կողմից վաղ մանկությունից եկող փոխհարաբերությունների ոչ ճիշտ ձևավորում:

Արդյո՞ք մենք՝ ծնողներս, բավականաչափ հասկանում ենք մեր երեխայի իրական ցանկությունները

Արդյո՞ք մենք՝ ծնողներս, բավականաչափ հասկանում ենք  մեր երեխայի իրական ցանկությունները

Փոխվել են ժամանակները: Փոխվել են կյանքի պահանջները: Փոխվել են մարդկային արժեհամակարգերն ու փոխհարաբերությունների դրսևորումները: Փոխվել են առաջ տանող դրդապատճառներն ու մարդկային մտածողությունը:

Մանկական սթրես

Մանկական սթրես

Միայն մեծահասակները չէ, որ բախվում են խոցելի իրավիճակների: Դրանց կարելի է հանդիպել ցանկացած տարիքում, սակայն ամեն տարիք ունի իր համապատասխան բնորոշումն ու սոցիալականացման մակարդակից կախված հակազդումը:

Ինչպե՞ս զարգացնել երեխայի հուզական ինտելեկտը

Ինչպե՞ս զարգացնել երեխայի հուզական ինտելեկտը

Շատ են դեպքերը, երբ երեխան՝ լինելով սեփական հույզերի և զգացմունքների գերին, գտնվում է անկառավարելի վիճակում, ինչը հունից հանում է նույնիսկ ամենախելամիտ ծնողին: Այնինչ ծնողը, պահպանելով սեփական հուզական հավասարակշռությունը, պետք է օգնի երեխային՝ հասկանալ և գիտակցել իր հետ կատարվելիքը:

Երեխայի հարմարումը դպրոցին. Հարց հոգեբանին

Երեխայի հարմարումը դպրոցին. Հարց հոգեբանին

Չնայած ուսումնական կիսամյակն արդեն իր բնականոն երթն է սկսել, և բազմաթիվ երեխաներ առաջին անգամ են ոտք դրել դպրոց, այնուհանդերձ, կան արդիական խնդիրներ, որոնք ծնողների համար մտահոգվելու և լարվելու պատճառ են հանդիսանում:

Մանկական կապրիզներ. երեխային հանգստացնելու 12 պարզ քայլ

Մանկական կապրիզներ. երեխային  հանգստացնելու 12 պարզ քայլ

Կամակորությունը, առանց բացառությունների, յուրաքանչյուր երեխայի զարգացման անբաժանելի մասն է: Առհասարակ մայրիկները պետք է ուրախանան կամակորության արտահայտման համար, քանի որ որքան շուտ այն արտահայտվի, այնքան շուտ կհաղթահարվի փուլը և կանցնի:

Աշխարհայացքը վերափոխելու յոթ հոգեբանական կանոն

Աշխարհայացքը վերափոխելու յոթ հոգեբանական կանոն

Ոչ ոք դիմացինին պարտական չէ: Մարդ կարող է անհատույց օգնել բոլոր նրանց, ովքեր ունեն իր օգնության կարիքը: Որպեսզի դառնա ավելի բարի, պետք է լինի ուժեղ, իսկ ուժեղ լինելու համար պետք է հավատա, որ ի զորու է ամեն ինչի: Բայց ուրիշներին օգնելու մեծ ցանկության հետ մեկտեղ՝ պետք է կարողանա ճիշտ ժամանակին ասել՝ ՈՉ:

Ֆիլմի դերը դեռահասի անձի զարգացման և սոցիալականացման փուլում

Ֆիլմի դերը դեռահասի անձի զարգացման և սոցիալականացման փուլում

Մեր օրերում կյանքը հեղեղված և պլանավորված է հեռուստատեսության գոյությամբ: Այն ներկայացնում է տարբեր հաղորդումներ, ֆիլմեր, որոնք տիպիկ սոցիալական դերերի կլոններ են և աղճատում են նոր կյանք մտնող և դեռ չհասունացած սոցիալական կողմնորոշման տեր դեռահասի պատկերացումները:

«Ինտելեկտուալ փոքրիկ». Արդարացի՞ է, արդյոք, խլել մանկությունը երեխաներից

«Ինտելեկտուալ փոքրիկ». Արդարացի՞ է, արդյոք, խլել մանկությունը երեխաներից

Հասուն լինելու համար մարդ պետք է ունենա մանկություն: Մանուկ լինելով ենք աստիճանաբար մեծանում: Ուստի եկեք չխլենք երեխաներից իրենց մաՆկությունը՝ համապատասխանեցնելով ինչ-որ սուտ, հնարածին պահանջների: Դուք ինքներդ ստեղծեք այն իրականությունը, որում կապրեք ձեր փոքրիկի հետ ներդաշնակ:

  • Էջ 1 of 2
  • 1
  • 2
  • >