«Երևանյան բեսթսելերը» միտված է հայ գրքի, գրականության, ընթերցանության խրախուսմանը: Այն «Արմենպրես»-ի հաջողված եւ ընթերցված նախագծերից է, որը շարունակում է հավաքել և ներկայացնել գրախանութների տրամադրած տվյալները` ամենավաճառվող գրքերի մասին: Նախագծի` մանկական լսարանին միտված գրականությունը ներկայացնող մյուս տարբերակն է «Մանկական բեսթսելերը», որը հաջողությամբ շարունակում է իր ընթացքը:
Գաղափարը ծնվեց գրքի լոնդոնյան ամենամյա ցուցահանդեսում, որին նաև Հայաստանի ներկայացուցիչներն էին մասնակցում: Գրքերի հսկայական բազմազանության մեջ ընտրեցինք «Dorling Kindersley»-ի հրատարակչության «Գիտելիքների հանրագիտարանը»: Եվ այսօր արդեն համոզվում ենք, որ մեր ընտրությունը միանշանակ ճիշտ է եղել: Առանց գովազդի՝ հայ գնորդների շրջանում գիրքն ունեցավ աննախադեպ հաջողություն: Դեկտեմբերի 26-ից մինչ օրս շուրջ 700 օրինակ արդեն վաճառել ենք:
Արմեն Մարտիրոսյանը Հայաստանում գործող հրատարակիչներին և իր մրցակիցներին, գործընկերներին համարում է հերոսներ. «Սա բիզնես չի, և քանի դեռ հասարակությունը չի փոխվել, բիզնես չի դառնալու: Ես կերազեի, որ Հայաստանում հրատարակչական գործը դառնար բիզնես, իսկ ի՞նչ է դա՝ կապիտալի տրանսֆորմացիա: Այդպիսի գործով ժամանակին զբաղվել են Մանթաշովը, Նուբար Փաշան, Արամյանցը, Գյուլբենկյանը, Մեդիչիների ընտանիքը՝ Իտալիայում: Նրանք իրենց ստացած եկամուտները տրանսֆորմացրել են՝ գիտելիքի, արվեստի մշակույթի մեջ ներդրումներ անելով: Իհարկե, հետագայում դա նույնպես տրանսֆորմացվում է գումարի, օրինակ՝ Մեդիչիների ժառանգության շնորհիվ Իտալիան այսօր տարեկան ստանում է 40 մլրդ դոլար եկամուտ»:
Հայաստանի գրողների միության լուսահոգի նախագահ Լևոն Անանյանի նախաձեռնությամբ 2008 թվականից գրքասերների համար սկիզբ դրվեց մի գեղեցիկ ավանդույթի, որ այսօր արդեն վերածվել է իսկական տոնի՝ այսօր գիրք նվիրելու օրն է: Այս առիթով գրականագետ Արքմենիկ Նիկողոսյանը, «Անտարես» հրատարակչության տնօրեն Արմեն Մարտիրոսյանը և հոգեբան Լիլիթ Խաչատրյանը լրագրողների հետ հանդիպմանը խոսեցին օրվա խորհրդից՝ որքանո՞վ ենք մենք՝ հայերս, ընթերցասեր, ո՞ր գրքերն են առավել պահանջված, ինչպե՞ս է ազդում գիրքը մարդու հոգեբանության վրա, և այլն:
Երեկ կյանքից հեռացել է ռուսաստանաբանակ հայազգի ռեժիսոր Գրիգոր Գյարդուշյանը: Այս մասին տեղեկացրել են նրա ընկերները: Գրիգոր Գյարդուշյանը ծնվել է Էջմիածին քաղաքում:
Գրականությունը դարձել է Ֆեյսբուքի բաժին, Ֆեյսբուքի մի մաս, այն աստիճան, որ վերջերս պարզեցի՝ Թումանյանը կոնկուրս էր հայտարարել Ֆեյսբուքում: Գրականությունը շրջանառվում է կոնկրետ ցանցի մեջ: Օրինակ, պատանի՝ վատ կրթությամբ, մտահոգ աղջիկ՝ պոետեսաների ցանց, ավանգարդի ցանց, դասականների ցանց: Դրանք չեն հատվում:
Ամերիկայի Միացյալ Նահանգներում ապրող և ստեղծագործող հեղինակ կատարող Արմեն Մովսիսյանը վերադարձնում է Հայոց բանակի 24-ամյակի առիթով ստացած «Զինվոր Հայրենյաց» մեդալը:
Ինչպե՞ս հասկանալ՝ «կառուցապատման նախագծերը ՀՀ մշակույթի նախարարության հետ համաձայնեցվում են, եթե դրանք առնչվում են միայն պատմության և մշակույթի անշարժ հուշարձաններին» ձևակերպումը: Արդյո՞ք հուշարձանների շուրջ իրականացվող փոփոխությունները չեն համաձայնեցվում:
Տասը տարին մեկ բրիտանական Sight & Sound ամսագիրը դիմում է հայտնի ռեժիսորներին ու քննադատներին՝ իրենց տասը հանճարեղ ֆիլմերի թոփ 10-յակը ներկայացնելու խնդրանքով:
Վերջին ամիսներին Ալ. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի շուրջ բորբոքված կրքերը, որ վերաբերում էին նորանշանակ գեղարվեստական գեղավար Գեղամ Գրիգորյանի կողմից իրականացված կառուցվածքային փոփոխություններին, ստվերում են թողել թատրոնի բալետային կյանքի մանրամասները:
Մշակույթի նախարարը զեկուցել է, որ 2015 թ. գերակա խնդիրների շարքում թատերարվեստի զարգացմանն ուղղված ծրագրերի շրջանակում համալրվել են թատրոնների խաղացանկերը։
Նախարարի տեղակալը շնորհակալություն է հայտնել թանգարանի հիմնադիր տնօրեն Աշոտ Գրիգորյանին՝ կառույցի հիմնադրման և կայացման գործում ունեցած մեծ ավանդի համար, վստահություն հայտնելով, որ նա հետայսու իր փորձառությամբ և գիտելիքներով կաջակցի թանգարանի նոր ղեկավարին և համակազմին:
«Պետական կամերային երաժշտական թատրոնի տնօրեն Վարդան Գրիգորյանի 2016 թվականի փետրվարի 12-ի N 13-Ա հրամանով աշխատանքից ազատվել է նույն թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր Արմեն Մելիքսեթյանը և լուծվել է 2015 թվականի փետրվարի 2-ին նրա և թատրոնի միջև կնքված N 11 աշխատանքային պայմանագիրը: Գլխավոր ռեժիսորին զբաղեցրած պաշտոնից ազատելու հիմքերն ու պատճառները տարբեր են, այդ թվում՝ պարբերաբար առանց հարգելի պատճառի աշխատանքի չներկայանալը, իրեն վերապահված պարտականությունները պարբերաբար չկատարելը, տնօրենի հանձնարարականներն ու հրամանները չկատարելը, կամայականություն դրսևորելը, իր մասնագիտական և աշխատանքային պարտականություններից բխող հաշվետվություններ չներկայացնելը և այլն»,-տեղեկացրեց նա:
«Կադրերի բաժին N 168»-ն այս շաբաթ առաջարկում է դիտել «Ռեինկարնացիա» («REINCARNATION») ռեգգի խմբի մեներգիչ Ռոլան Գասպարյանի առաջարկած պատմական-ֆանտաստիկ դեդեկտիվ դրաման՝ «Ամպամած ատլասը» («Cloud Atlas»):
Չինական Նոր տարվա տոնի առթիվ Երևանում առաջին անգամ ողջ փետրվարի ընթացքում անցկացվում են հայ-չինական մշակութային օրեր՝ ավանդական երաժշտությամբ և պարերով։ Ինչպես 168.am-ի հետ զրույցում ասաց Հայաստանի ավանդական ուշուի ֆեդերացիայի նախագահ, միջազգային կարգի վարպետ Տիգրան Չոբանյանը, մշակութային օրերի շրջանակում նախատեսված է վեց միջոցառում: Դրանցից առաջինը տեղի է ունեցել փետրվարի 8-ին՝ Հայաստանի Ճարտարապետների միությունում: Մեզ հետ զրույցում Տ. Չոբանյանը նշեց, որ միջոցառումների շարքը կրելու է շարունակական բնույթ:
Անդադառնալով մեր հնչեցրած հարցին՝ իսկ ի վերջո ո՞րն է հենց իրենց՝ Մարզահամերգային համալիրի ստեղծման հեղինակների տեսլականը կառույցի պահպանման հետագա ծրագրի շուրջ, ճարտարապետ Ֆերդինանդ Առաքելյանը պատասխանեց. «Աչիկ ջան, իսկ դուք կարծում եք՝ մենք դա գիտե՞նք, ի վերջո…»:
Փետրվարի 12-ը ժամանակակից հայ արձակի խոշորագույն ներկայացուցիչ Հրանտ Մաթևոսյանի ծննդյան օրն է: Այսօր նա կդառնար 81 տարեկան:
Վիլյամ Սարոյանը առաջիններից մեկը եղավ, որ լինելով զարմանալիորեն բեղուն ու առատագիր, ասես շրջեց Էմիլ Զոլայի «Ոչ մի օր առանց տողի» անտանելիորեն անհողդողդ ու հայտնի արտահայտությունը, եւ «Խիզախ պատանին թռչող ճոճաձողի վրա» լավագույն ջազային իմպրովիզացիաները հիշեցնող պատմվածքից հետո, կարող էր ասել` «ոչ մի տող, առանց օրվա»… Առանց` այդ պարգեւված օրվա կենդանի հոգու շարժման, թրթիռի, վետվետումների, թիռթեւ բերկրանքի ու անհուն տրտմության:
Դիվանագետ, «Խելքից պատուհաս» պիեսի հեղինակ Ալեքսանդր Գրիբոյեդովի (1795-1829) մասին պատմող նոր ֆիլմի նկարահանումները, որոնք նախատեսված էին նկարահանել Թուրքիայում, կարող են տեղափոխվել Թեհրան, հայտարարել է ՌԴ Կինեմատոգրաֆիստների միության նախագահ Նիկիտա Միխալկովը:
«Սուտն իրավունք չունի հաղթելու, հատկապես՝ Հայաստանում, մենք իրավունք չունենք՝ սուտը դնենք մեր առաջ ու թաքնվենք դրա հետևում: Ի վերջո, ամեն ինչի հետևում մարդը չէ կանգնած, այլ Աստված: Եվ, ի վերջո, մենք խոսում ենք արտիստի մասին, ոչ օլիգարխի, թալանչիի կամ նույնիսկ քաղաքական գործչի, այլ արտիստի»:
Նորապսակներ Նադա Մերհին ու Հասան Յուսեֆը հարսանեկան ֆոտոսեսիա են կազմակերպել սիրիական ավերակների ֆոնին: Որպես լուսանկարների ֆոն է ընտրվել երկրի՝ ռազմական գործողություններից ամենից շատ ավերված քաղաք Հոմսը:
«Ես շատ ուրախ եմ, որ գտել եմ կյանքում իմ կոչումը, հանդիպել հետաքրքիր մարդկանց, ովքեր իմ մեջ խթանել են հետաքրքրասիրությունը»,-ասել է Շառլ Ազնավուրը:
Մինչ համաշխարհային կինոմանների հայացքն ուղղված է դեպի փետրվարի 28-ը, երբ հայտնի կդառնան «Օսկար»-ի մրցանակակիրները, քչերն են տեղյակ, որ կինոակադեմիայի արձանիկն «Օսկար» է կոչել մի գրադարանավարուհի, թեև դերասանուհի Բեթ Դեվիսը ևս լուրջ հավակնություններ ունի այդ հարցում: Առաջին անգամ «Օսկար» բառը գործածվել է 6-րդ մրցանակաբաշխության ժամանակ:
Արծվաքանդակ խոյակները Զվարթնոցի տաճարի ամբողջ մտահղացման պսակն են, որոնք եզակի երևույթ են վաղ միջնադարի հայկական (և ոչ միայն հայկական) ճարտարապետության մեջ: Հելլենիստական ճարտարապետության մեջ ևս լայն տարածում ունեն կենդանագլուխ խոյակները, ընդ որում` որոշակի տեղ է գրավում նաև արծվի պատկերումը: Այդ նույն մոտիվները զգալի տարածում են գտել նաև բյուզանդական ճարտարապետության մեջ:
Հայաստանի Ազգային կինոակադեմիայի հերթական նիստը, որ տեղի է ունեցել փետրվարի 5-ին՝ գլխավորությամբ կինոգետ Դավիթ Մուրադյանի, նոր նախագահ է նշանակել:
Պիկասոյի «Երիտասարդ սիրուհին» կտավն օրերս Լոնդոնի Sotheby’s աճուրդի տանը գնահատվել է 18.9 միլիոն ֆունտ (27.6 միլիոն դոլար), 31 տոկոսով պակաս, քան մոտ երկու տարի առաջ: 1935թ. Պիկասոյի ստեղծած «Կնոջ գլուխը» նկարը, որը ներկայացված էր Sotheby’s-ի Իմպրեսիոնիստական և ժամանակակից արվեստի երեկոյան աճուրդում, անցել է մեկ այլ սեփականատիրոջ՝ 2013 թվականի նոյեմբերին, 39.9 միլիոն դոլարով:
Աշխարհում այնքան շատ են կանայք, որոնց հետ կարելի է քնել, և այնքան քիչ են կանայք, որոնց հետ կարելի է զրուցել:
«Կադրերի բաժին N 168»-ն այս շաբաթ առաջարկում է հետևել Երևանի պետական տիկնիկային թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար և տնօրեն Ռուբեն Բաբայանի կինոնախընտրությանը: Ընթերցողներին ենք ներկայացնում Ռեյֆ Ֆայնսի գլխավոր դերակատարմամբ՝ ռեժիսոր Ուես Անդերսոնի ողբերգական կատակերգությունը՝ «Գրանդ Բուդապեշտ հյուրանոցը» («THE GRAND BUDAPEST HOTEL» Wes Anderson):
Պաբլո Պիկասոյի գիպսե հայտնի քանդակը տևական ժամանակ կռվախնձոր է դարձել աշխարհահռչակ հայազգի, ամենախոշոր արտ-դիլերներից մեկի՝ արվեստի լավագույն 5 պատկերասրահների սեփականատեր Լարրի Գագոսյանի (Larry Gagosian) և Քաթարի արքայական ընտանիքի միջև: Վեճի առարկան Պիկասոյի 1931թ. «Կանացի կուրծք» բրոնզե քանդակն է: Պիկասոն պատկերել էր իր մուսա և սիրուհի Մարիա Թերեզա Վոլտերին (Marie-Thérèse Walter):
Կարեն Դուրգարյանը թատրոնից երկու օր էր, ինչ հեռացել էր՝ օրկեստրն իրենց կամքով նրա «տաղանդավոր» նստեցումը փոխեց: Ինչո՞ւ պետք է նման բան լիներ, ձեզ եմ հարցնում: Նրանք վերադարձան 20 տարի առաջվա օպերային թատրոնի նստեցմանը: Ես հարց եմ տալիս, և, երբ այս հարցին որևէ մեկը կպատասխանի՝ այդ ժամանակ կուզենամ՝ բոլորով գաք ու միասին զրուցենք…