Գաղափարն առաջացել է շատ պատահական: Ես շատ էի ուզում դիմանկարներ նկարել, ու հասարակ մարդկանց նկարելու փոխարեն՝ որոշեցի հայ մեծերին` մեր երկրի լուրջ ներկայացուցիչներին պատկերել: Շարքն անելու ժամանակ հայտնի դառնալու միտք չեմ ունեցել, ուղղակի ցանկացել եմ հետաքրքիր բան անել:
Մաքրման աշխատանքներն իրականացնող FİVA ընկերության աշխատակից Այհան Դըշարըն հայտնել է, որ խաչքարերի և թնդանոթի արկերի մասին արդեն տեղեկացրել են թանգարանի աշխատակիցներին: «Կարծում եմ, որ լճի հատակին այս քարերի նման շատ քարեր կան»,- ասել է նա:
Հայաստանի մշակույթի նախկին ու ներկա նախարարներն ընթրիքի սեղանի շուրջ շաբաթ երեկո քննարկեցին երկրի մշակույթին առնչվող հին ու նոր խնդիրներ ու որոշեցին մշակույթի նախարարների ոչ պաշտոնական խորհուրդ ստեղծել, որը պարբերաբար ու հնարավորինս հաճախակի կհավաքվի՝ քննարկելու մշակութային ոլորտի կարևոր խնդիրներն ու լուծումներ առաջարկելու։
«Իրոք, որոշակի խառնաշփոթ կա մեր արդի մշակութային կյանքում, և դա ինչ-որ տեղ բնական է, քանի որ գործում է առաջարկության և պահանջարկի գաղափարը: Այդ պայմաններում բնական է, որ հայտնվում են իսկապես անճաշակ կատարումներ»:
168.am-ի զրուցակիցն այս անգամ ՀՀ մշակույթի նախարարության ենթակայությամբ գործող՝ Հուշարձանների պահպանության և օգտագործման գործակալության պետ Արմեն Աբրոյանն է, ով համաձայնեց պատասխանել իրեն վերագրված բացթողումների մեղադրանքին:
Լույս է տեսել «Հայաստան» թերթի գլխավոր խմբագիր, ՀՀ վաստակավոր լրագրող, գրող, հրապարակախոս, ՀՀ գրողների միության անդամ Տիգրան Նիկողոսյանի «Ցավի և սիրո բացիկներ» գիրքը:
«Արաբկիր 33 փողոցի թթենին էլ դեռ կա: Ու խունացած պատերով կիսահողաշեն տունն էլ կա, որտեղ ապրել են նրանք՝ Տիգրան և Վարդուհի Քուփելյանները, տեղացիների լեզվով՝ ախպարները…»: Այս տողերով է ավարտվում «Ախպարները» վեպը, որի հեղինակ Նարեկ Գալստյանը նշեց, որ չի համարձակվի ներկայանալ որպես գրող:
Վերջին 10 տարիների ընթացքում Երևանի ոչ մի մշակութային օբյեկտ չի ներառվել պատմամշակութային հուշարձանների պետական ցուցակում:
Օրերս ամերիկյան CBS հեռուստաընկերությունը և Chicago Tribune օրաթերթը անդրադարձ են կատարել հայկական պարարվեստին՝ մասնավորապես, ներկայացնելով պարուսույց-բալետմեյստեր Հրաչյա Կոստանյանի գործունեությունը, որն աշխատում է Իլինոյս նահանգի Վիլինգ քաղաքի Բալետի և արվեստի ակադեմիայում:
Այս նկարը պատկանում է 25 համանուն գործերից բաղկացած ամբողջ շարքին: Կտավի գնահատման արժեքը կազմել է շուրջ 40 միլիոն դոլար: Մոնեի նկարների համար նախորդ ռեկորդը հասել է 80,4 միլիոն դոլարի: Վաճառված մյուս թանկարժեք լոտը դարձել է Վասիլի Կանդինսկու (1866 –1944 ) «Կոշտ-ճկուն» (Rigide et courbe, 1935) գործը, որը վերջին անգամ աճուրդի է հանվել ավելի քան 50 տարի առաջ: Այն վաճառվել է 23,3 միլիոն դոլարով՝ նույնպես ռեկորդ սահմանելով ռուս վարպետի նկարների համար:
Մրցանակն ստանալու համար երաժիշտը պետք է սկսած դեկտեմբերի 10-ից կես տարվա ընթացքում ժամանի Ստոկհոլմ եւ դասախոսություն կարդա. դա ակադեմիայի միակ պայմանն է:
«Ֆիլմից անմիջապես հետո դժվար է տպավորություններն ի մի բերել։ Եթե շատ ընդհանուր հայտարարի բերեմ, ապա կասեմ, որ հակասական տպավորություն ստացա այս ֆիլմից։ Նախ՝ պետք է նշեմ, որ շատ ուրախ եմ, որ ժամանակակից հայկական կինոյում կա Ջիվան Ավետիսյանի պես ռեժիսոր, ով հավատարիմ է իր թեմատիկ նախապատվություններին»։
Կտավի գնահատման արժեքը, որտեղ պատկերված են երեք աղջիկներ՝ կանգնած ոչ մեծ գյուղակում գետի վրա գցված կամրջին, կազմել է 50 միլիոն դոլար: Ըստ որում նորվեգացու գործերի մեջ արժեքի ռեկորդը պատկանում է նրա «Ճիչ» (Skrik, 1893) հռչակավոր նկարին, որը 2012 թվականին աճուրդով վաճառվել է 119,9 մլն դոլարով:
«Այսօր շատ հեշտ է դարձել սոցցանցերի միջոցով կայանալը, արդյունքում՝ տեխնոլոգիաների դարաշրջանում սոցցանցերի միջոցով «դառնում» են դիզայներներ՝ շապիկի վրա ինչ-որ մի բան են տպագրում, ասում են, որ իրենք դիզայներ են, և լայքերով փորձում են ինքնահաստատվել: Իրականում այդ դիզայներները ոչ միայն մասնագետ չեն, այլև նրանց պետք է սեփական գիտելիքների բազան լրացնելու համար՝ սկսել նորաձևության այբուբենից: Ցավալի է, բայց սա է մեր իրականությունը, այնինչ նորաձևության ոլորտը համաշխարհային առումով հավասար է նարկոբիզնեսի, զենքի առևտրին, քանի որ նորաձևության ոլորտն էլ այդչափ եկամտաբեր է»:
Հռչակավոր սկանդինավցի հեքիաթասաց Հանս Քրիստիան Անդերսենի (1805-1875) կյանքին եւ ստեղծագործությանը նվիրված նոր թանգարան կկառուցվի նրա հայրենիքում՝ Դանիայի Օդենսե քաղաքում:
«Հիշելով ողբերգությունը՝ մենք հարգանքի տուրք ենք մատուցում այն մարդկանց, ովքեր անցել են այդ դժոխքի միջով: Ես իմ ծանոթների հետ կիսվում էի իմ մտքերով, որ անհրաժեշտ է ֆիլմ նկարել երկրաշարժի մասին, քանի որ տարեցտարի դրա մասին սկսում են ավելի քիչ խոսել: Ես հանդիպեցի սցենարիստ իմ ընկերներին՝ Արսեն Դանիելյանին և Հրանտ Բարսեղյանին: Արսենը բռնկվեց այդ մտքից և գրեց սցենարի առաջին տարբերակը»:
ՀՀ Մշակույթի փոխնախարար Արև Սամուելյանի կանխատեսելի հակասականություններով օժտված ոչ միանշանակ կերպարը վաղուց դադարել է զարմանալու առիթներ նվիրել վերջինիս մասնագիտական գործունեությանը քաջածանոթ մարդկանց:
«Առաջարկեցի սեփականաշնորհել այն, բայց դա էլ անհնար համարվեց: Ներկայումս լիահույս եմ, որ հարցը կառավարության նիստում քննարկելուց հետո ի վերջո կկարողանանք վերանորոգել թատրոնը և նոր ու գունեղ ներկայացումներ բեմադրել»,- ասաց Քրիստ Մանարյանը:
Լեռնային Ղարաբաղի Քարինտակ գյուղի հարավ-արևմուտքում գտնվող Ալեքսանա Ղուզե քարանձավային համալիրում իրականացված պեղումները բավական արժեքավոր արդյունքներ են գրանցել: Հետազոտությունները ցույց են տվել, որ այդ քարանձավի մակերեսային շերտերը 50-60 տարվա վաղեմություն ունեն, իսկ դա այն ժամանակաշրջանն է,երբ ժամանակակից մարդն ապրել է նեանդերթալյան մարդու հետ:
«Armenian Soundscapes» ձայնասկավառակն ավելի քան մեկ տարի տևած մանրակրկիտ աշխատանքի արդյունք է, որ կյանքի կոչվեց «Pomegranate Music»-ի հետ համատեղ: Ի վերջո, մեզ հաջողվեց ստանալ արևմտյան ստանդարտներին համապատասխան երաժշտություն ու հնչողություն, ինչին՝ որակի տեսակետից, ձգտում էինք:
Մահվան պատճառը չի նշվում։ Երաժշտի հետ հրաժեշտը տեղի կունենա Լոս Անջելեսում։ Քոհենը ծնվել է 1934թ. Մոնրեալում։ Ուսանողական տարիներին սկսել է զբաղվել գրականությամբ, հրապարակել է բանաստեղծությունների ժողովածուներ։
Կոմպոզիտոր, երգիչ Վահան Արծրունին «Երևանի երաժշտական գունապնակ» խորագրով համերգների շարքով հանդես կգա Մարտիրոս Սարյանի տուն-թանգարանում:
Քարանձավագիտական կենտրոնի նախագահ Սամվել Շահինյանը և Հայ-իտալական համատեղ անձավագիտական արշավախմբի մասնակից, քարանձավագետ Սմբատ Դավթյանն այսօր հրավիրված մամուլի ասուլիսի ընթացքում լրագրողների հետ խոսեցին «Հայ-իտալական համատեղ անձավագիտական արշավախմբի կողմից Եղեգնաձորի տարածաշրջանի քարայրներից մեկում հայտնաբերված հնագույն ժայռանկարների մասին:
Հոկտեմբերի վերջին Դիլանը հավաստել է, որ ընդունում է բարձր պարգեւը: Բայց առայժմ պարզ չէ, թե Բոբ Դիլանը կկարողանա արդյոք մասնակցել պարգեւատրման արարողությանը, որը տեղի կունենա դեկտեմբերի 10-ին Շվեդիայի մայրաքաղաքում:
«Մենք մեր հնարավորության սահմաններում ստեղծեցինք մի օջախ ու մթնոլորտ, որի անունը «Գաթա» բենդ դրեցինք: Հիմա Գարիկս սիրուն գործիքավորում է մեր խմբի երգերը, տղաներս սիրուն նվագում են, ես էլ սիրուն երգում եմ»:
Մի քանի օր է` սոցիալական կայքերում լայն քննարկում է սկսվել Էջմիածնի ավագանու որոշումներից մեկի շուրջ, որով սուրբ քաղաքի Իսակով փողոցի հատվածը, ուր ապրել է երգիչ Արամ Ասատրյանը, պետք է կրի երգչի անունը: Թեեւ յուրաքանչյուր էջմիածինցի այդ փողոցը վաղուց է Արամ Ասատրյանի անունով «կոչել», քանի որ ինչ-որ տեղ բացատրելիս ասում են՝ Արամ Ասատրյանի փողոցի կողքը եւ այլն:
«Ես նստեցի գրի առնելու իմ սեփական կյանքն արտացոլող մի գործ, սակայն երբ բառերը սկսեցին հոսել, բոլորովին այլ բան ստացվեց՝ ֆանտաստիկ հեքիաթ: Պատմությունն իր սեփական ընթացքով զարգացավ, սա է գրելու հրաշքը»,- պատմել է Նունեն՝ հավելելով, որ այժմ աշխատում է գրքի շարունակության վրա:
1957 թվականին Մինաս Ավետիսյանը և Հենրիկ Իգիթյանը ներկա գտնվեցին Երիտասարդության և ուսանողների համաշխարհային փառատոնին Մոսկվայում, որտեղ խորհրդային արվեստագետները առաջին անգամ ծանոթացան ամերիկյան մոդեռնիզմի և եվրոպական ավանգարդի գլխավոր ներկայացուցիչների աշխատանքների հետ։ Վերջնական մշակութային «ցնցումը» եղավ այն, որ նրանց աչքերի առջև ամերիկացի նկարիչ Հարի Քոլմանը, Ջեքսոն Փոլլոքի հետևորդներից մեկը, փռեց հսկայական կտավը գետնին և սկսեց ներկը դույլերից շաղ տալով տարածել հարթության վրա։ Էֆեկտը աննկարագրելի էր, որից հետո երիտասարդ նոնկոմֆորմիստները սկսեցին դա կիրառել իրենց աշխատանքներում։
Հավաքածուն ներառում է արվեստի շուրջ 400 իրեր: Սպասվում է, որ վաճառքներն ընդհանուր առմամբ կարող են գերազանցել 12 մլն դոլարը: Ամենաթանկ լոտը Ժան Միշել Բասկիեի «Օդի ուժը» կտավն է, որտեղ պատկերված է Էնդի Ուորհոլը:
Թիմը՝ մեր ամերիկյան գործընկերների և ֆիլմի հանրային կապերի մասնագետի գլխավորությամբ, հնարավորություն ունեցավ ֆիլմի դիտումից առաջ և հետո կարճ զրույց ունենալ անդամների հետ։ Արձագանքները, փառք Աստծո, դրական էին, միայն թե հարցերի փոխարեն նրանցից գովեստի և խրախուսանքի խոսքեր լսեցինք, ինչն, անշուշտ, շատ ոգևորող էր։ Հզոր ֆիլմ» անվանելով նրանք չէին դադարում դրական կարծիքներ արտահայտել։