Քրիստոնեությունը կնոջը վեր հանեց ավելի բարձր հեղինակության, ինչը չենք կարող տեսնել այլ կրոններում կամ մարդկային պատմության անցյալի մեջ: Որոշ կրոնների հետևող հասարակությունների մեջ կինը երկրորդական կամ երրորդական տեղում է, ինչպես օրինակ իսլամի կամ բուդդիզմի մեջ: Բուդդայականության մեջ նույնիսկ կնոջ նկատմամբ շեշտված թշնամական վերաբերմունք կա:
Հարկ է խոնարհությամբ, մաքուր սրտով և ջերմեռանդությամբ աղոթել և Աստծու կամքը փնտրել, բարի վարքով, առաքինությամբ, ազնվությամբ կենցաղավարել՝ արժանանալով Տիրոջ բարեհաճությանն ու ողորմությանը, քանի որ Աստված արժանավորների խնդրանքներն է կատարում և խոնարհներին է շնորհ տալիս: Աստված ավելի լավ գիտի, թե ինչ է մեզ անհրաժեշտ, մեզ համար բարի:
Եթե նույնիսկ սիրտդ տխրի, որ իր ուզածը չես անում, պետք չէ լսել նրան, որովհետև նրան լսելով՝ նախ աշխարհիկ ուրախություն ես ապրում, հետո՝ աշխարհիկ անհանգստություն: Իսկ եթե սրտիդ չես լսում, ու նա տխրում է, որ իր ցանկությունը չես կատարում, իսկ դու ուրախանում ես, ապա աստվածային երանություն է գալիս: Ե
Մենք՝ մարդիկս սովոր ենք ամենաաստվածային, բարձր ու վեհ արժեքներին էլ տալ մարդկային, կենցաղային հատկանիշներ՝ դրանք ավելի լավ ճանաչելու համար։ Հենց այս իմանալով է, որ երբեմն ինքներս մեզ հարցնում ենք՝ ո՞րն է սիրո գինը։
Սիրելով Քրիստոսին՝ պետք է սովորենք ապրել Քրիստոսի կյանքով։ Եթե Աստծու շնորհի օգնությամբ հասնենք դրան, ապա կհայտնվենք նախանձելի վիճակում։ Մեզ համար գոյություն չունի որևէ տեսակի վախ՝ ո՛չ մահվան հանդեպ, ո՛չ սատանայի, ո՛չ դժոխքի։
Գինեմոլություն բառը, ըստ Մալխասյանցի հայերեն բացատրական բառարանի, նշանակում է գինեմոլ լինել, գինեմոլի հատկություն ունենալ: Ճիշտ է, որ գինեմոլություն ասելով՝ հասկանում ենք գինուն մոլի դարձած անձի վիճակ, սակայն ընդարձակ իմաստով հասկանում ենք ալկոհոլային խմիչքների բոլոր տեսակների մոլությունը, լինեն դրանք օղի, վիսկի, շամպայն, գարեջուր, կոնյակ, ջին թե այլ:
Սովոր ենք ասել, թե աղոթելու համար կա հստակ ժամանակ, հստակ արարողակարգ, սակայն մի պահ կանգ առնենք և նայենք, թե ինչպիսին է իրականությունը։ Արդյո՞ք մենք ինքներս իրական կյանքում հատուկ կարգով ենք աղոթում։
Արդ խնդրենք Աստծուն, որ աշխարհին ապաշխարություն տա ու մենք խուսափենք Նրա արդար զայրույթից: Միայն ապաշխարությամբ ու Աստծու պատվիրանների պահպանմամբ է հնարավոր խուսափել Նրա գալիք զայրույթից:
Քրիստոնեությունը միավորում է մարդուն Աստծու, իր նմանի և ողջ արարչագործության հետ: Նա, ով ճշմարտապես միավորված է Աստծու հետ, չի կարող թշնամության և պառակտման պատճառ դառնալ: Մարդն անգամ ինքն իր հետ է միավորվում միայն Աստծով: Քրիստոս միավորեց բոլորին և խոստացավ. «Որբ չեմ թողնի ձեզ. կրկին կգամ ձեզ մոտ: Շուտով աշխարհն այլևս Ինձ չի տեսնի, բայց դուք կտեսնեք Ինձ, որովհետև Ես ապրում եմ, և դուք էլ կապրեք» (Հովհ. 14:18-19):
Փորձում եմ ինքս իմ մազերից քաշել ու հանել ճահճից՝ հայտնի հերոսի պես, մեկ է՝ չի ստացվում։ Ինձ արժանի չեմ համարում։ Բայց գիտեմ, որ չպիտի երկար մնամ այս մութ տեղում։ Որովհետև ինչքան երկար մնամ, այնքան մութը կշատանա իմ մեջ, այնքան ավելի կհեռանամ իմ ներսի լույսից ու սիրուց։ Լույս ու սեր եմ ուզում։ Ի՞նչ անեմ, ո՞ւր գնամ։
Փորձությունները և մարդու կարողությունը: Կան մարդիկ, որոնք փորձության ժամանակ ասում են՝ «փորձությունը կարողությունիցս վեր է», սակայն այս արտահայտությունը ճիշտ չէ աստվածաշնչյան և աստվածաբանական մոտեցումներով, որովհետև Աստված արդար է, չի արտոնում, որ մարդը իր կարողությունից վեր փորձությունների հանդիպի. «..․.Բայց Աստված հավատարիմ է, որ ձեզ ձեր կարողությունից ավելի փորձության մեջ չի գցի, այլ փորձության հետ նաև հաղթահարման ելք ցույց կտա, որպեսզի կարողանաք դիմանալ» (Ա Կորնթ. 10:13):
Այն ամենը, ինչ տեսնում ենք, լսում կամ փափագում, պահվում են մեր մտքի ենթագիտակցության բաժնում և կարող են մի օր, նույնիսկ տարիներ հետո դուրս գալ երազների տեսքով: Օրինակ՝ մի երիտասարդ փափագում է ունենալ թանկարժեք ավտոմեքենա, որոշ ժամանակ հետո հավանական է, որ կտեսնի իր երազում, թե այդ մեքենան իր սեփականությունն է: Կամ մի օրիորդ սարսափ ֆիլմ է դիտում, և գիշերը դրա որոշ հատվածներ երազում տեսնելով, սարսափահար արթնանում քնից:
Հուլիսի 8-ին Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Երկրորդ Ծայրագույն Պատրիարք և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում ընդունեց և իր հայրապետական օրհնությունը բաշխեց «ՀԵՀԵՄ-ը Հայաստան-Սփյուռք կամուրջ» համահայկական ուխտագնացության մասնակիցներին` կազմակերպված Հայ Եկեղեցու Համաշխարհային Երիտասարդական Միավորման (ՀԵՀԵՄ) կենտրոնական գրասենյակի կողմից:
Ի՜նչ տառապանքներ են կրում մարդիկ: Որքա՜ն խնդիրներ ունեն: Որոշ մարդիկ այստեղ են գալիս, որպեսզի արագ՝ երկու րոպեում, ինձ պատմեն իրենց ցավի մասին և մի փոքր մխիթարություն ստանան:
Հուլիսի 7-ին Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Երկրորդ Ծայրագույն Պատրիարք և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում ընդունեց ԱՄՆ Հայոց Արևելյան թեմի տարբեր համայնքներից ուխտավորաբար Հայաստան եկած երիտասարդների՝ ուղեկցությամբ Քլիվլենդ քաղաքի Սուրբ Գրիգոր Նարեկացի եկեղեցու հոգևոր հովիվ Արժանապատիվ Տեր Հրաչ քահանա Սարգսյանի: Հանդիպմանը ներկա էր նաև ԱՄՆ Հայոց Արևելյան թեմի առաջնորդ Հոգեշնորհ Տ․ Մեսրոպ վարդապետ Պարսամյանը։
Ամուսնացած կինն Օրենքով կապված է իր ամուսնուն նրա կենդանության ժամանակ, իսկ եթե ամուսինը մեռնի, արձակված է ամուսնական կապից։
Հայրապետին նախագահութեամբ Ս. Պատարագը մատուցեց Կաթողիկոսարանի Քրիստոնէական Դաստիարակութեան բաժանմունքի վարիչ Գերշ. Տ. Մակար Եպս. Աշգարեանը, իսկ յաւուր պատշաճի քարոզեց Կիլիկիա մատենադարանի տեսուչ Գերշ. Տ. Շահան Արք. Սարգիսեանը։ Ս. Պատարագին երգեցողութիւնը կատարեց Կաթողիկոսարանիս Շնորհալի երգչախումբը՝ ղեկավարութեամբ Հոգշ. Տ. Զաւէն Վրդ. Նաճարեանի։
Հավատքի ճանապարհին շատ անգամներ, մենք փորձվում ենք, հայտնվում դժվարությունների և նեղությունների մեջ ու այդ պահին շատ կարևոր է հասկանալ, ինչու՞ ենք մենք փորձվում, ո՞րն է դրա իմաստը ու ի՞նչ է տալու այն մեզ:
Հունիսի 28-ին Մայր Տաճարի բակում՝ երջանկահիշատակ Գարեգին Ա Կաթողիկոսի շիրիմի առջև, հանդիսապետությամբ Մայր Աթոռի Արարողակարգի և արտաքին հարաբերությունների բաժնի տնօրեն Գերաշնորհ Տ. Նաթան արքեպիսկոպոս Հովհաննիսյանի, կատարվեց հոգեհանգստյան կարգ հայրապետի մահվան 23-րդ տարելիցի առիթով:
Նման պատկերացումներ ու ընկալումներ ունեցող բոլոր մարդիկ հաշվի չեն առնում սակայն, մի պարզ փաստ։ Հենց Սուրբ Գրքում է փաստված՝ Աստված ամենքին հավասար ստեղծեց։
Երբեմն մեր կյանքում լինում են ծայրահեղ իրավիճակներ, որոնց հանդիպելով՝ ապավինում ենք Աստծո օգնությանը։ «Աստված, ինչո՞ւ չես փրկում»,- հարցնում ենք Տիրոջը՝ փրկություն ու օգնություն ակնկալելով։ Մեր այս հարցը, սակայն, կարծես լի լինի նաև հանդիմանանքով․ գիտենք, որ Նա Փրկիչն է, հապա ինչո՞ւ է զլանում փրկել։
Ս. Նունեն և Ս. Մանեն երկուսն էլ Հռիփսիմյանց կույսերի միաբանության անդամներ են եղել: Պատմությունից հայտնի է, որ Հռոմում գտնվող Ս. Պողոսի մենաստանում ապրող այս կույսերը լքեցին այն, քանի որ այնտեղ այլևս ապահով չէր և տեղափոխվեցին դեպի արևելք:
Մենք սովոր ենք աշխատանքին վերաբերվել որպես դատապարտություն։ Սովորաբար աշխատանքը կատարում ենք առանց մեծ ցանկության, առանց ուրախության։ «Վաղն աշխատանքի եմ»,- հոգնած ու տխուր ասում ենք մենք՝ կարծես ինչ-որ վատ տեղ պիտի գնանք, վատ գործի պիտի մասնակից լինենք։ Ասում ենք այնպես, ասես մեր աշխատանքը զուր է, առանց վարձի, երախտիքի, կարծես լքված ենք Տիրոջից՝ դատապարտված աշխատելու։
Ներկա հավատացյալ ժողովուրդը և եկեղեցականաց դասն աղոթք են բարձրացրել առ Աստված Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնի շենացման, պայծառության, անսասանության և իր սրբազան առաքելության հարատևության համար:
Շատ կարևոր է, որ մենք սովորենք արժանին մատուցել կյանքին ու հարգանքով մոտենալ այն ամենին, ինչ տրված է մեզ։ Իսկ ի՞նչ է նշանակում հարգել կյանքը:
Մարդիկ անշնորհակալ են»։ Այս միտքը երբեմն- երբեմն հայտնվում է ամենքիս գլխում այն պահերին, երբ մեր կատարած գործերը չեն գնահատվում այնպես, ինչպես որ մենք կուզենայինք դրանք արժևորված տեսնել, երբ արժանանում ենք անշնորհակալ վարմունքի։ Այս միտքը միաժամանակ դուրս է բերում մեզ ընդհանուրից, դարձնում մեկն, ով դեմ է նման արժեհամակարգին։ Այս մտքով մենք մեր աչքերում դառնում ենք «կատարյալ»՝ մշտապես գնահատող, արժևորող ու սիրող։
Հունիսի 16-ին Հայաստանյայց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցին տոնախմբելու է Սուրբ Հովհաննես Կարապետի և Սուրբ Աթանագինե եպիսկոպոսի տոնը, որը նաև Էջմիածնի Սուրբ Շողակաթի վանքի ուխտի օրն է:
Հունիսի 14-ին Հայաստանյայց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցին տոնախմբելու է սուրբ Գայանյանց կույսերի հիշատակը:
Ժամը 10:30-ին վանքում կմատուցվի Սուրբ Պատարագ, որի ավարտին կկատարվի նաև Անդաստանի արարողություն: