Երևանի Կամերային երաժշտական թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր Արմեն Մելիքսեթյանի խնդրանքով 168.am-ը հրապարակում է վերջինիս կողմից հեղինակած բաց նամակը, որն առնչություն ունի վերոհիշյալ թատրոնի ներսում տեղի ունեցող խմորումներին և ուղղված է ՀՀ մշակույթի նախարար Հասմիկ Պողոսյանին:
«Ես այստեղ չեմ ապրում և երևի ես չեմ, որ պետք է պատասխանեմ այդ հարցին, բայց երևի այդպես չպետք է լինի: Օպերային թատրոնը պետք է ունենա գլխավոր դիրիժոր»:
Պարոն Պենդերեցկին ընդգծեց, որ շատ հետաքրքրված է երիտասարդ երաժիշտներով ու նրանց հետ աշխատելու առաջարկներով. «Լեհաստանում ես հիմնում եմ մի կենտրոն, որը պատրաստվում է մեծ ներդրում ունենալ երիտասարդ երաժիշտների համար: Ես շատ-շատ եմ աշխատել հայտնի և կայացած նվագախմբերի հետ, բայց, կարծում եմ՝ շատ կարևոր է չընդհատվող շփումներ պահպանել նաև երիտասարդ երաժիշտների հետ, ինչն էլ ես արել եմ իմ ամբողջ կյանքում: Կարծում եմ՝ երաժշտարվեստում ես արել եմ այն, ինչ պետք է անեի, և ուզում եմ իմ մնացած ժամանակը նվիրել երիտասարդներին»:
Այնպես չէ, որ Բեթհովեն լսելու համար հատուկ նոտաներ պետք է իմանալ: Դու կարող ես իրեն «Այո» ասել, ինքը քեզ միանգամից «Այո» չի ասի: Կնայի քեզ ժպտալով: Դու վաղն էլ կասես՝ «Այո»: Մեկ ամիս շարունակ կասես՝ «Այո»: Մեկ ամիս անց դասական երաժշտությունն ինքը քեզ կասի՝ «Արի՛»: Եվ հետո՝ գործից՝ գործ, արի-ից՝արի, շփումից՝ շփում: Կտեսնես, թե ինչ հարուստ աշխարհ է բացվում քո առջև: Կարևորն այն է, որ գիտես, թե ինչ է գեղեցիկը:
Երևանի Կամերային երաժշտական թատրոնում նախատեսված վաղվա ներկայացումը՝ «Մոխրոտը» (հունվարի 24-ին, սկիզբը-12:00, 14:00), չի կայանալու: Այս մասին 168.am-ի թղթակցին հայտնեցին թատրոնի ադմինիստրատիվ անձնակազմից: Նույն աղբյուրից մեզ տեղեկացրեցին, որ լուրջ կասկածի տակ է նաև առաջիկա ներկայացումների ճակատագիրը: Ենթադրվում է, որ թատրոնի անձնակազմն այս կերպով իր դժգոհությունն է հայտնում մշակութային կառույցի ներսում սկիզբ առած խռովությանը, որի հիմքում, ինչպես […]
Կամերային երաժշտական թատրոնում կրկին խռովություն է հասունացել: Թատրոնի անձնակազմը հստակ որոշում է ընդունել՝ չի շարունակելու աշխատանքները գլխավոր ռեժիսոր Արմեն Մելիքսեթյանի հետ: Ասում են՝ թատրոնը պարապուրդի է մատնվել, նոր ներկայացումներ չեն բեմադրվում, գլխավոր ռեժիսորը լեզու չի գտնում ո´չ սեփական ամբիցիաների, ո´չ թատրոնի ողջ անձնակազմի հետ: Բանը հասել է նրան, որ թատրոնում ստեղծված բարոյահոգեբանական մթնոլորտն արդեն անտանելի է այն աստիճան, որ գլխավոր ռեժիսորն անգամ չի ողջունում թատրոնի դերասաններին, նրանց միջև ցանկացած կոնտակտ այլևս խզված է:
Սկսե՛ք տարին նոր մարտահրավերներով։ «Մշակույթ և ստեղծարարություն» ծրագիրը հրավիրում է 50 մշակութային առաջնորդների Արևելյան գործընկերության 6 երկրներից՝ միանալու մշակութային առաջնորդության ծրագրին։
Առավոտյան իմ կաբինետում նստած սուրճ էի խմում, եկավ Անուշ Հակոբյանն ու ասաց, որ պատրաստվում է հեռանալ Պատկերասրահից: Ասեցի՝ շատ լավ: Ինձ համար էլ նրա այդ որոշումը մեծ անակնկալ էր, բայց ես կարծում եմ, որ ցանկացած հասուն մարդ իրավունք ունի որոշելու և փոխելու իր աշխատանքի վայրը:
Գիտենալով հանդերձ Ձեր աշխատանքային գերծանրաբեռնվածության մասին` ստիպված դիմում ենք Ձեզ՝ ուղղելու համար մի մեծագույն սխալ, որը կարող է Ալ. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի համար ստեղծագործական առումով կործանարար լինել: Անտեսելով աշխարհի ամենահայտնի օպերային թատրոններում և հենց մեր Թատրոնում ընդունված ու իրեն բոլոր առումներով արդարացրած կարգը` որոշված է լուծարել Թատրոնի գլխավոր դիրիժորի պաշտոնը:
Հայաստանի պետական երիտասարդական նվագախումբը 10-ամյակի առթիվ շնորհավորանքներ է ստանում աշխարհահռչակ երաժիշտներից, նշանավոր մարդկանցից։ Երիտասարդական նվագախմբին և գեղարվեստական ղեկավար Սերգեյ Սմբատյանին շնորհավորել են Սերժ Թանկյանը, Արա Մալիկյանը, Վադիմ Ռեպինը, Մարինա Դոմաշենկոն, Լևոն Արոնյանը և այլք։
Հայտնի և սիրված հայազգի ջութակահար Սերգեյ Խաչատրյանին երեկ հանձնվել է դեռևս 2012թ.-ին շնորհված ՀՀ վաստակավոր արտիստի կոչումը: Կոչումը երաժշտին է հանձնել ՀՀ Մշակույթի նախարար Հասմիկ Պողոսյանը՝ Հայ կոմպոզիտորական արվեստի փառատոնի ավարտից հետո, կուլիսներում Ս. Խաչատրյանի հետ հանդիպման ընթացքում:
Ամերիկյան պարբերականների հաղորդմամբ՝ կինոռեժիսոր, մոնտաժող և պրոդյուսեր, ազգությամբ հայ ամերիկաբնակ Սթիվեն Զաիլյանը ռեժիսոր Մարտին Սկորսեզեի և սցենարիստ Չարլզ Բրենդթոմի հետ աշխատում են նոր՝ «Իռլանդացին» լիամետրաժ գեղարվեստական ֆիլմի վրա:
Մշակույթի նախարար Հասմիկ Պողոսյանն անցնող մշակութային տարվա մի շարք կարևոր ձեռքբերումների թվին է դասում նաև Հայաստանի և Մադագասկարի Հանրապետության միջև մշակութային համագործակցության տխրահռչակ համաձայնագիրը:
«Մի քանի տարի առաջ կոմպոզիտոր Խաչատուր Մարտիրոսյանը մոտեցավ ինձ ու ասաց, որ ինձ համար կոնցերտ է գրել: Չէի սպասում նման բան, շատ շնորհակալ եմ նրան և շատ զգացված եմ: Սա առաջին կոնցերտն է, որ նվիրվում է ինձ, և ես խոստացա, որ կկատարեմ այն, երբ ժամանակ կլինի: Մինչև այսօր չստացվեց կատարել, բայց հիմա արդեն առիթը եկել է: Երեկ երիտասարդական նվագախմբի հետ առաջին փորձն արեցինք, շատ հետաքրքիր է»:
Լիբանանում գործող Հայ Բարեգործական Ընդհանուր Միության (ՀԲԸՄ) «Հայ երիտասարդաց ընկերակցության» (ՀԵԸ) «Արին» պարախմբի ղեկավար և պարուսույց Գայանե Մածունյանի հետ մեր զրույցի ընթացքում խոսեցինք ոչ միայն պարախմբի հաջողությունների մասին, այլև սփյուռքում ծնված և մեծացած երիտասարդների՝ Հայաստանի մասին պատկերացումների:
23 տարի առաջ՝ բանասիրական ֆակուլտետի 1993 թ. շրջանավարտների թվում է նաև հայագետ, կինոգետ, թարգմանիչ Արծվի Բախչինյանը, ով ևս ներկա էր «Մեր գիրքը» գրական ժողովածուի շնորհանդեսին և 168.am-ի հետ զրույցում հիշեց ուսանողական տարիների հետ համընկած ներքաղաքական հզոր շարժման՝ 88-ի ազատագրական շարժման օրերը:
«Կադրերի բաժին N 168»-ը նոր ստեղծագործական տարին մեկնարկում է դերասան Հրանտ Թոխատյանի խոստումնալից կինոառաջարկով: Սա իտալացի ռեժիսոր Պաոլո Սորենտինոյի «Երիտասարդություն» (Paolo Sorrentino, «La giovinezza») հայտնի դրաման է՝ նկարահանված բոլորովին վերջերս՝ 2015-ին, Իտալիայում:
Եսենինը հետաքրքրվում էր մեր ազգային պոեզիայով: Հարևաններն ունեին «Հայկական պոեզիայի ծաղկաքաղը»՝ Բրյուսովի թարգմանությամբ, և Սերգեյը, մեզ մոտ լինելիս, հաճախ էր խնդրում բերել այդ գիրքը և կարդում էր այն: Նա հատուկ հետաքրքրություն էր ցուցաբերում Չարենցի նկատմամբ, և իմանալով, որ վերջինս լինելու է Բաթումիում, անհամբեր սպասում էր նրան ու հաճախ հարցնում. «Դե ինչ, դեռ չի՞ եկել ձեր Չարենցը»: Բայց Չարենցը Բաթումի եկավ Եսենինի Մոսկվա գնալուց հետո միայն:
Հոլանդացի նկարիչ Վան Դեյկի աշխատանքը, որը հայտնաբերվել է Ստամբուլում, բնօրինակն է, գրում է Hurriyetdailynews-ը՝ հղում կատարելով փորձագետների մեկնաբանություններին:
Հաշվի առնելով այն փաստը, որ հանրապետությունում առկա սուր շնչառական վարակներով և թոքաբորբերով հիվանդների 80 տոկոսը 0-18 տարեկան երեխաներ են, 168.am-ը փորձեց պարզել՝ արդյո՞ք այս օրերին հանրապետության տարածքում իրականացվող կանխարգելիչ միջոցառումները չեն տարածվել նաև մշակութային օջախներում անցկացվող ամանորյա տոնական հանդեսների իրականացման վրա:
Խոշոր աճուրդների սեզոնն արդեն ավարտվել է, սակայն Sotheby’s ու Christie’s աճուրդի տներն իրենց արդյունքները կամփոփեն միայն 2016 թվականի սկզբին:
Անցնող տարին Հայաստանում աչքի ընկավ ինչպես՝ մշակութային կարևորագույն և հիշարժան իրադարձություններով, որոնք իրենց նշանակությամբ և մասշտաբներով լայն արձագանք գտան Հայաստանում և երկրի սահմաններից դուրս, այնպես էլ՝ հակամշակութային մի շարք իրադարձություններով:
Անցնող տարին Հայաստանում աչքի ընկավ մշակութային կարևորագույն և հիշարժան մի քանի իրադարձություններով, որոնք իրենց նշանակությամբ և մասշտաբներով լայն արձագանք գրանցեցին ինչպես՝ երկրի ներսում, այնպես էլ՝ Հայաստանի սահմաններից դուրս՝ ամբողջ աշխարհում:
National Geographic-ի խմբագրությունն առանձնացրել է իր ամենահայտնի լուսանկարները, որոնք ավելի վաղ հրապարակվեն են Daily Dozen սյունակում:
Այսօր 168.am-ը կապ հաստատեց ՀՀ Նախագահի մամուլի խոսնակ Վլադիմիր Հակոբյանի հետ՝ պարզելու՝ ի՞նչ դիրքորոշում ունի Հանրապետության նախագահն իրեն ուղղված բաց նամակի և, մասնավորապես, Օպերային թատրոնի շուրջ ստեղծված իրավիճակի առնչությամբ:
«Կինոյում Կոմիտասի լռությունն էր վերցված՝ որպես փիլիսոփայական կատեգորիա: Եվ այդ լռության շուրջ էր ծավալված այս պատմությունը: Անգամ, եթե ֆիլմում կա առեղծվածային պարուրված շղարշ, ապա, կարծում եմ, որ էկրանից յուրաքանչյուր հային գալիս է այն հարցի պատասխանը, թե ումի՞ց ենք մենք այսօր հեռացել: Ի՞նչ ենք որդեգրել Կոմիտասից՝ որպես արժեք»:
Թե ի՞նչ որոշում կկայացնի այս առնչությամբ ՀՀ Նախագահ Սերժ Սարգսյանը՝ պարզ կդառնա ապագայում:
«Միշտ էլ կարելի է փոխել գլխավոր դիրիժորին, և ինձ էլ կարող են փոխել, ես արդեն 15 տարի է՝ այդտեղ եմ, բայց, գիտեք, թե մեր ներքին ռեսուրսներն այս առումով ինչքան սահմանափակ են, և վստահ կարող եմ ասել, որ Դուրգարյանի նման պրոֆեսիոնալ դիրիժոր երկար ժամանակ մենք կարող ենք չունենալ: Ուստի ուզում եմ կոչ անել՝ հերիք ա: Ես կարողանում եմ լավ պատերազմել ու հաղթել, բայց հոգնել եմ: Ամեն մեկը թող իր գործով զբաղվի, բոլորի համար էլ տեղ կա»:
«Ինչքա՞ն կարելի է մարդուն չհարգել ու թղթով տեղեկացնել, որ նա հեռացված է աշխատանքից: Ո՞ւր է այն մասնագիտական հիմնավորումը, թե ինչու է հեռացվել: Ի՞նչ է՝ փայտիկը ձախ ձեռքո՞վ է բռնել ու սխալ չա՞փ է տվել, արժեքային համակա՞րգն է տուժել նրա գործունեությունից»,- իր վրդովմունքն այսպես արտահայտեց կոմպոզիտոր Ռոբերտ Ամիրխանյանը:
«Ես ցանկություն չունեմ քննարկելու այնպիսի բաներ, որոնք օդում կախված և ակնհայտ իրականություն են: Ինձ որևէ մեկը չի կարող հանել, որովհետև ես ունեմ իմ մասնագիտությունը, պաշտոնից կարող են հանել՝ ինչ-ինչ պատճառներով պայմանավորված, բայց մասնագիտությունս որևէ մեկը չի կարող իմ ձեռքից վերցնել»: