Մուլտիպլիկատոր, ռեժիսոր Արմեն Մելիքյանը ծնվել և մեծացել է թեհրանահայ ընտանիքում: Նրա հայրը բնիկ թեհրանահայ է, ով նախքան Իրանի իսլամական հեղափոխությունը եղել է IBM ընկերության վաճառքի մենեջերը:
Օրերս «Ոսկե ծիրան» միջազգային 10-րդ կինոփառատոնի շրջանակում ցուցադրվեց ռեժիսոր Թամարա Ստեփանյանի «Անթեղ» ֆիլմը: Հայաստանում այն առաջին անգամ էր ցուցադրվում:
Եթե դուք դեռ չեք տեսել Խորեն Սահակյանի` դաշտային ծաղիկներից պատրաստած աքսեսուարները, ապա շատ բան եք կորցրել: Սակայն դեռ ուշ չէ, կարող եք տեսնել, ուսումնասիրել, ցանկության դեպքում՝ նաև գնել ու կրել դրանք:
Ողջ հասույթը փոխանցվել է «Թեքեյան» կենտրոնին, որն առաջնահերթ խնդիր է դրել՝ վերանորոգել դպրոցի ջեռուցման համակարգը:
Այսօր երեկոյան Երևանի Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թանտրոնում ավարտվեց «Ոսկե ծիրան» միջազգային 10-րդ կինոփառատոնի փակման արարողությունը, որտեղ ամփոփվեցին մրցույթի արդյունքները:
Հուլիսի 11-ին Ժամանակակից արվեստի թանգարանում կայացավ «Բարձր արվեստ» կենտրոնի կողմից կազմակերպված «Արևելքից` Արևմուտք, մոդեռնից` պոստմոդեռն» խորագիրը կրող ցուցահանդեսը
«Ոսկե ծիրան» ամենամյա 10-րդ միջազգային կինոփառատոնի շրջանակներում երևանյան հանդիսատեսի կողմից մեծ արձագանք ստացավ ավստրիացի կինոռեժիսոր Ուլրիխ Զայդլի եռերգությունը՝ «Դրախտ. Սեր», «Դրախտ. Հավատ», «Դրախտ. Հույս»:
Իրանական «Փարվիզ» ֆիլմը «Ոսկե ծիրան» միջազգային 10-րդ կինոփառատոնի ֆավորիտներից է՝ ոչ միայն դերասանական խաղի, ռեժիսորի վարպետության, սցենարի յուրահատկության ու էմոցիոնալ լինելու, այլև՝ գլխավոր դերակատար հայկական ծագում ունեցող Լևոն Հաֆթվանի շնորհիվ:
Ինչ-որ առումով ավանդույթ է դարձել այն հանգամանքը, որ եթե որևէ միջազգային կինոփառատոնում ներկայացված է իրանական ֆիլմ, ապա այն համարվում է փառատոնի ֆավորիտներից մեկը: «Ոսկե ծիրան» միջազգային կինոփառատոնն էլ բացառություն չէ:
Հուլիսի 12-ին Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնի Գևորգյան հոգևոր ճեմարանի հանդիսությունների դահլիճում, նախագահությամբ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ծայրագույն Պատրիարք և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի, տեղի ունեցավ «Ոսկե ծիրան» միջազգային ամենամյա կինոփառատոնի առիթով Հայաստանյայց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու սահմանած «Եղիցի լույս» մրցանակի հանձնման արարողությունը: Հայոց Եկեղեցու հաստատած այս մրցանակն այս տարի շնորհվեց մեծանուն կինոռեժիսոր Արտավազդ Փելեշյանին:
Ամենակարևորը կառավարության աջակցությունն է անհատ հեղինակներին, երիտասարդ ռեժիսորներին, ովքեր, թեկուզ փոքր փորձին, մեծ էնտուզիազմ ունեն: Մնացածն, իհարկե, կախված է հեղինակներից, դերասաններից, սցենարիստներից, անգամ տեխնիկայից, բայց առաջին հերթին գումարն է… ներդրում է պետք անել պետական մակարդակով, ինչպես մենք արեցինք:
Ես կարող եմ դաշնակահարներին կիսել երկու բանակի` մարդիկ, ովքեր փայլուն տիրապետում են գործիքին, մյուս բանակը, որն ավելի մոտ է արվեստին, ուղղակի երաժիշտն է, ով առաջին հերթին մատուցում է ոչ թե գործիքը, այլ երաժշտությունը: Կան օրինակներ, երբ փայլուն չտիրապետելով գործիքին, կարելի է հուզել ունկնդրին:
Ինչպես նշել է դեռևս Ֆ.Կորնֆորդը, դասական եվրոպական փիլիսոփայությունը կառուցվել է հույների համոզման վրա այն բանում, որ զուգորդումները մտքում վերարտադրում են կապերն իրաց մեջ, իսկ լեզվի քերականական կառուցվածքն արտացոլում է աշխարհի կառուցվածքը:
Այսօր Երևանի ժամանակակից արվեստի թանգարանում տեղի ունեցավ «Բարձր արվեստ» կենտրոնի կողմից կազմակերպված «Արևելքից՝ արևմուտք, մոդեռնից՝ պոստմոդեռն. հայ արվեստագետներ» ցուցահանդեսի հանդիսավոր բացումը, որը նաև ընդգրկված է «Ոսկե ծիրան» Երևանի 10-րդ միջազգային կինոփառատոնի ծրագրում:
«Ոսկե ծիրան» 10-րդ միջազգային կինոփառատոնի շրջանակներում հուլիսի 9-ին Գյումրիի «Հոկտեմբեր» կինոթատրոնում տեղի ունեցավ «ԱՊՀ երկրների կինոն` ԱՊՀ մշակութային մայրաքաղաքում» խորագրով ծրագրի պաշտոնական բացումը, որն ազդարարվեց Բորիս Խլեբնիկովի «Երկար երջանիկ կյանք» ֆիլմի ցուցադրությամբ:
Փառատոնի առաջին օրերի ֆիլմերի ցուցադրությունից կարելի է եզրակացնել, որ հոբելյանական «Ոսկե ծիրանի» գլխավոր թեման հայրերի ու զավակների փոխհարաբերություններն են: Իսկ ավելի կոնկրետ` «կորած» հայրերի:
«ԴՈՒԵՏԻ» հիմնական առանձնահատություններից էր փառատոնային ֆորմատը, համաձայն որի՝ կարող էին մասնակցել երկու գործող անձ ունեցող ներկայացումները: Հետաքրքիր էր նաև այն փաստը, որ լինելով թվով առաջինը` փառատոնը «ձեռք բերեց» միջազգային կարգավիճակ` իր հարկի տակ ընդունելով թատերախմբեր Ռուսաստանից, Վրաստանից, Ֆրանսիայից:
«Ոսկե Ծիրան» 10-րդ միջազգային կինոփառատոնի շրջանակներում այսօր հանդիսատեսին ներկայացվեցին կարճամետրաժ ֆիլմեր, այդ թվում` ադրբեջանական «Դագաղագործի ճոճանակ» ֆիլմը: Այն պատմում է Յաղուբի ու իր չափահաս որդու` Մուսայի մասին, ովքեր ապրում են քաղաքակրթությունից հեռու ամայի մի վայրում:
ՀՀ Նախագահ Սերժ Սարգսյանն այսօր երեկոյան հանդիպում է ունեցել «Ոսկե ծիրան» երևանյան միջազգային հոբելյանական 10-րդ կինոփառատոնի պատվավոր հյուրերի և Հայաստանից ու աշխարհի տարբեր երկրներից փառատոնին մասնակցող կինոգործիչների հետ:
«Ոսկե ծիրան» 10-րդ միջազգային կինոփառատոնի խաղարկային ֆիլմերի մրցութային ծրագրում ներկայացված է լեհ գրականագետ, ռեժիսոր, սցենարիստ, եվրոպական կինոակադեմիայի անդամ Մաչեյ Ադամեկի առաջին լիամետրաժ ֆիլմը՝ «Լուսանկարը»: Լեհաստանի, Գերմանիայի և Հունգարիայի համատեղ արտադրության այս գեղեցիկ դրաման 2012 թվականին արժանացել է Մոնրեալի կինոփառատոնի «Արծաթե զենիթ» մրցանակին՝ որպես լավագույն առաջին լիամետրաժ ֆիլմ: Ֆիլմի հիմքում 16-ամյա Ադամի կյանքն է, որը փոխվում […]
Չեմ ուզում հարմարվել: Ես 2012 թվականից ՀՀ քաղաքացի եմ, այսքան տարի ապրել եմ այստեղ` հասկանալու ինչն ինչոց է: Մինչ փառատոնը սկսելը ես այստեղ բոլորի հետ լավ հարաբերությունների մեջ էի, հենց սկսեցի գործունեություն իրականացնել, պատկերը փոխվեց: Համոզված եմ, որ եթե ես բիզնեսմեն լինեի, վարչապետից սկսած՝ բոլորը կհանդիպեին ինձ հետ, մինչև իսկ Սփյուռքի նախարարը ներդրումներիս համար ինձ «Մեսրոպ Մաշտոց» շքանշան կտար:
«Save your world» երգի հիման վրա նկարահանված տեսահոլովակը երգչի անհատական առաջին տեսահոլովակն է, սրանից առաջ նա նկարահանվել է երգչուհի Սոֆի Մխեյանի «2012» երգի հիման վրա նկարահանված տեսահոլովակում` որպես երգի հեղինակ և երգում մի հատված կատարող:
Գավառային կիսագիտակցության դրսևորումներ են սրանք, ու այս դաշտում գործող այն արվեստագետները, որոնք ազնիվ են, և երկրում պահողն իրենց հանդիսատեսն է, շատ լուրջ խնդիրներ ունեն: Այն միտումները, որոնք կան այսօր, ուղղված են վերջին այս կապը քանդելուն: Մենք արդեն հայտնվել ենք ակումբներում, արդեն կզղիացել ենք… իրականությունը մեզ այսօր միայն դա է առաջարկում: Մինչև ե՞րբ կարելի է սպասել ու այս ignore-ը հանդուրժել:
Այսօր Երևանում կբացվի «Ոսկե ծիրան» 10-րդ միջազգային կինոփառատոնը: Ժամը 14.00-ին Սուրբ Զորավոր եկեղեցում տեղի կունենա արդեն ավանդական դարձած Ծիրանօրհնեքի արարողությունը: Ժամը 18.00-ին Շառլ Ազնավուրի հրապարակում տեղի կունենա ֆրանսահայ մեծ գործչի «Աստղի» բացման արարողությունը, որին ներկա կգնվի հենց ինքը՝ Ազնավուրը:
Ես ձգտում եմ երաժշտության այդ 4 րոպեների ընթացքում ունկնդրին ապրումակից դարձնել, փոխանցել այն, ինչ ես զգացել եմ: Եթե որևէ մեկը կարող է մտածել, որ Ցեղասպանությանը նվիրված ստեղծագործությունը կարող է «թեթև» լինել, ապա դա ընկալման խնդիր է: Մարդկանց պարզապես թվում է, որ եթե ստեղծագործության մեջ դուդուկի կամ թավջութակի հատված չկա, ուրեմն այն թեթև ժանր է:
Արվեստի նվիրյալ, տաղանդավոր, շնորհալի արվեստագետներ, այո՛, ունենք: Ես եկա այն համոզման, որ մեր ռեսուրսը շատ հարուստ է, մինչդեռ, ցավոք, չունենք արվեստի նկատմամբ օբյեկտիվ որևէ գնահատական: Շատ պարզ մի օրինակ բերեմ. մեր արվեստագետների գնային քաղաքականությունը ոչ մի բանի վրա հիմնված չէ, բացի իրենց անձնական փորձառությունից:
«Ոսկե ծիրան» փառատոնի շրջանակներում այսօր Հայաստան են ժամանել աշխարհահռչակ կինոռեժիսոր Արտավազդ Փելեշյանը և Շարլ Ազնավուրը:
Շենունի վարքը թվում է նույնքան խելագար, ինչպես և նրա ուսուցչի անհայտ զրույցները, որոնք նա բարեհաջող իր հետ գերեզման տարավ: «Խելագարությունը» որպես ցուցադրական քամահրանք` սթափ բանականության նկատմամբ Չժուան-ցզիի գրելաեղանակի բնութագրական հատկանիշներից մեկն է:
«Հայկական կինոյի զարթոնք» կինոկենտրոնի խորհուրդը «Ազգային կինո» մրցանակ է շնորհել «Նայելը քիչ է, տեսնել է պետք» սոցիալան հոլովակին՝ մեր ժողովրդի մի ստվար հատվածի կողմից ազգային արժեքների հանդեպ ցուցաբերվող անտարբեր վերաբերմունքի վերաբերյալ:
Հայերն, ինձ վրա դրական ազդեցություն ունենալուց բացի, բացասական ազդեցություն էլ են ունեցել: Հայերն ամեն ինչի մասին առաջին բառն ասում են՝ վատն է: Սա շատ վիրավորական է ոչ միայն իմ, այլև բոլոր արվեստագետների համար: