Խոսելով իր և Ռեյ Չարլզի համագործակցության մասին՝ Դի Դի Բրիջուոթերը հիշում է. «Այն երկու տարիները, որ ես անցկացրի հեռուստաշոուի և նրա հետ, իմ լավագույն տարիներն էին։ Մենք, թեև շատ հազվադեպ, բայց նաև համատեղ համերգներ ենք ունեցել: Նա թույլ էր տալիս, որ ես ընթրեի իր հետ, ներկա լինեի նրա կողքին, երբ ինքը շախմատ էր խաղում, ինքնաթիռում մենք հաճախ միասին էինք նստում:
«Լևոն Անանյանը գիտաժողովների միջոցով զարկ տվեց Հայրենիք-Սփյուռք գրական կապին, ՀՀ մշակույթի նախարարության հետ համատեղ մի շարք հետաքրքիր գրքեր հրատարակեց, երիտասարդներին «Մուտք» մատենաշարի միջոցով իրենց առաջին գրքերը հրատարակելու հնարավորություն տվեց: Հիանալի հրապարակախոս էր, առույգ, կենսախինդ մարդ»,- «Արմենպրես»-ի հաղորդմամբ` նշեց գրականագետ, ՀՀ գրողների միության քարտուղար Պետրոս Դեմիրճյանը:
«Այսօրվա ցուցահանդեսի համար կա մի շատ կարևոր ասպեկտ՝ մրցույթին մասնակից տարբեր երկրներից ժամանած հայ ճարտարապետների ներկայությունը: Նրանցից յուրաքանչյուրի հետևում կանգնած են դարերն ու հազարամյակները և այն կարևոր ավանդական սկզբունքները, որ ունեցել է հայկական ճարտարապետությունը: Այս ամենը կարևոր է նրանով, որ բերում է ազգային մտածողության, որը կարող է օգտակար լինել ցանկացած երկրում ստեղծագործող ճարտարապետին՝ հարստացնելով տվյալ երկրի ճարտարապետությունը»:
16 տարեկան էի, որ գնացի Ֆրանսիա: Փարիզը սիրո քաղաք է, իսկ Երևանը՝ ընկերության: Հետաքրքիր արկածներ եմ ունեցել Փարիզում: Արաբների հետ վիճելու պատճառով ընկերներով երկու անգամ քաղմասում ենք հայտնվել: Քաղմասում մտերմացանք երկու հսկիչի հետ: Պատմում էի հայերի մասին ու աթոռի վրա դհոլ նվագում: Նրանց «Հայ եմ ես, հայ ես դու» երգն էի սովորեցրել: Ուրախ անցավ: Որ ծխախոտի գումար չէի ունենում, փողոցում կիթառ էի նվագում ու երգում:
Այսօր Դուք առավել քան գիտեք բազում Վերնատներ (անշուշտ կարևորելով առաջինը՝ ԹՈՒՄԱՆՅԱՆԱԿԱՆԸ), որոնք ստեղծվել և հանգչել են 19-20-րդ դարերի ընթացքում. որոնցից մեկում նաև, ծնվել և մեծացել եմ:
Իտալիան աշխարհում հայտնի է որպես Եվրոպայի դասական երաժշտության կենտրոն, որտեղ տեղի են ունենում բազմաթիվ նշանակալից փառատոններ և միջազգային մրցույթներ: Իտալական Ռեջիո Էմիլիա քաղաքը այն քաղաքների թվում է, որոնք մեծ ուշադրություն են դարձնում դասական երաժշտությանը և նախաձեռնում են դասական երաժշտության միջազգային նախագծեր:
Կյանքում կա մի քանի բան, որ յուրաքանչյուրը պետք է ինքն անի: Օրինակ, եթե դու ուզում ես գրկել կնոջը, ես չեմ կարող դա քո փոխարեն անել, քո անունից, կամ, եթե դու պետք է քիթդ մաքրես, ապա ստիպված ես ինքդ դա անել: Ես չեմ կարող դա քո փոխարեն անել, դա քեզ չի օգնի: Նույնը վերաբերում է եւ աղոթքին: Ինչպե՞ս ես կարող եմ քո փոխարեն աղոթել: Դու ինքդ աղոթիր, եւ ես էլ կաղոթեմ:
«Երբևէ որևէ մեկը լսե՞լ է, որ ես խաղերով կամ կլկլացնեմ երգեմ, որովհետև չեմ կարող այդպես երգել, ուղղակի ֆիզիկապես չեմ կարող ու շատ ուրախ եմ դրա համար»:
Ի՞նչ է պետք անել որպեսզի գրախանութ այցելելու մշակույթն ավելի ամրանա մեզանում. գրախանութ կատարած հերթական այցին («Գրափունջ», Երևան, Կասյան փ.) այսօր հարցրեց նախարար Արմեն Ամիրյանը: Ներկաներից մեկն ասաց՝ «Սերիալների մեջ սպանությունները վերացնենք. 10 տարեկան տղաս ամբողջ օրը խաղալիքով կրակում է ու՝ վերջ»:
Երգահան Արա Գևորգյանը, ով համերգի կազմակերպման գործում մեծ ավանդ է ունեցել, լրագրողների հետ հանդիպման ընթացքում ասաց. «Ես կուզենայի ընդգծել Դանիել Դեքերյան անձի կարևորությունը մեր ազգի համար: Մարդ, ով ազգությամբ հայ չէ և ոչ մի կապ չունի մեր ազգային պատկանելության հետ, բայց այնքան նվիրված է մեր երկրին ու մեր ժողովրդին: Իր վարած հայանպաստ գործունեությամբ ու որդեգրած կեցվածքով, փաստացի նա մշտապես գտնվում է մեր անմիջական թշնամիների՝ թուրքերի ու ազերիների հարվածների տակ, և ես պարզապես կցանկանայի, որ նրա անձի նկատմամբ ուշադրությունը պետության կողմից նկատելի լիներ»:
Երբ նշանավոր հնագետ ու արևելագետ Նիկողայոս Մառը 1904 թվականին ճարտարապետ Թորոս Թորամանյանի հետ առաջին անգամ ոտք դրեց Անի հեքիաթային քաղաք և սկսեց իր պեղումները, նա գիտեր, որ Անին իր համար բազում գաղտնիքներ է պահել, և հիմա, դարերի լռությունից հետո, դրանք պիտի դուրս ելնեին մոռացության փոշիներից։
Ախալցխայի հայկական երիտասարդական կրթամշակութային կենտրոնի նախագահ Էդուարդ Այվազյանի կարծիքով, նույն տանը կարելի է կազմակերպել նաև ախալցխացի հանրահայտ մյուս հայազգի գործիչներին՝ Վարդգես Սուրենյանցին, Հակոբ Կոջոյանին, Կարպ Խաչվանքյանին նվիրված սրահներ:
«Մեր առաջարկը Մաեստրո Օրբելյանին՝ անակնկալի էր բերել նրան, որովհետև ինքը, բնականաբար, ուներ իր ստեղծագործական ծրագրերը: 2016 թվականի ծրագրերի հետ կապված՝ մեր պայմանավորվածությունը եղել է՝ մոտակա ժամանակաշրջանում նա աշխատելու է համատեղել երկու երկրներում իր աշխատանքային գրաֆիկը: Ուզում եմ տեղեկացնել, որ Օպերային թատրոն ընդունվելու օրվանից ի վեր աշխատանքներն ակտիվ ընթացքի մեջ են եղել, հատկապես, որ մաեստրոն հստակ գիտեր՝ ով ինչպես է երգում, կամ ով ինչ կարող է անել»:
Առաջիկա համերգին ելույթ են ունենալու թատրոնի սիմֆոնիկ նվագախումբն ու երգչախումբը, ինչպես նաև առաջատար մեներգիչներ Մարինե Դեինյանը, Գևորգ Հակոբյանը, Հովհաննես Այվազյանը, Հասմիկ Թորոսյանը, Սյուզաննա Մելքոնյանը և Լիլիթ Հակոբյանը: Համերգի հրավիրյալ խմբավարն է Ստեֆան Հարիսը Մեծ Բրիտանիայից: Ծրագրում կհնչեն Վ. Բելինիի, Ջ. Վերդիի, Ջ. Պուչինիի, Ժ. Բիզեի և Պ. Չայկովսկու ստեղծագործություններից:
«Վերջին տարիներին ավելի շատ ուշադրություն ենք դարձնում համայնքային գրադարաններին, որովհետև վերջին տարիներին դրանք գտնվում են մեղմ ասած ոչ ցանկալի վիճակում: 1990 թվականից հետո գրեթե 500 գրադարան է փակվել: Եղածները գտնվում են անհուսալի և խեղճ վիճակում: Նախ՝ վատ են գրադարանային պայմանները, շենքերը վերանորոգված չեն, գրքերի պահպանման խնդիր է առաջանում, դրանից բացի գրադարանները տարիներով չեն համալրվում»,-ասաց Հասմիկ Ղազարյանը:
ՀՀ մշակույթի նորանշանակ նախարար Արմեն Ամիրյանի մամուլի քարտուղար է նշանակվել լրագրող Ռուզան Խաչատրյանը:
Նախագահ Սերժ Սարգսյանն այսօր շնորհավորական ուղերձ է հղել Հայաստանի Հանրապետության մշակույթի վաստակավոր գործիչ, գրող, հրապարակախոս Ալվարդ Պետրոսյանին՝ ծննդյան 70-րդ տարեդարձի առթիվ:
Եթե չունես Համլետի կամ Նետոչկայի դերակատար, բնականաբար չես անի այդ բեմադրությունը: Գիտեի, որ մեր թատրոնում կան համապատասխան դերասաններ, ուստի բեմադրեցի այն: Շատ կցանկանայի Դոստոևսկու «Идиот»-ը բեմադրել, բայց դեռ համապատասխան դերակատարներ չկան:
«Դպրոցում այնքան ծեծ եմ կերել, ձեռքիս խփում էին, բայց հիմա կարողանում եմ նվագել ու գրել թե´ աջով, թե´ ձախով: Սկզբից ամաչում էի, որ ձախ ձեռքով եմ կիթառը բռնում, բայց հետո տեսա, որ աշխարհահռչակ երկու երաժիշտներ ձախով են նվագում՝ Փոլ ՄըքՔարթնին ու Ջիմի Հենդրիքսը: Հետո հասկացա, որ դա ոչ թե ամաչելու, այլ հպարտանալու բան է: Այդտեղից է սկսվել Ձախ Հարութի պատմությունը:
Մշակութային քաղաքականության, այդ քաղաքականության հետևանքների ու հասարակական կյանքում դրանց արտացոլումների թեմայով այսօր հրավիրված ասուլիսի ընթացքում բանախոսներ՝ արձակագիր Գուրգեն Խանջյանը, դրամատուրգ Կարինե Խոդիկյանը և դերասանուհի Կարինե Ջանջուղազյանը, անդրադարձ կատարեցին կառավարության նոր կազմի փոփոխություններին, մասնավորապես՝ նորանշանակ Մշակույթի նախարարին՝ խոսելով մշակութային կյանքում ակնկալվելիք նորարարություններից: Արձակագիր Գուրգեն Խանջյանը, իր խոսքերով ասված՝ առանձնապես շատ հույսեր չի կապում Արմեն Ամիրյանի նշանակման […]
«Ես պատկերացնում եմ, որ Արմեն Ամիրյանը, մտնելով աշխատասենյակ, այնպիսի սպասելի և անսպասելի հարցերի է բախվել, որ նրան առաջին հերթին ժամանակ է պետք՝ պարզապես մթնոլորտը զգալու և հասկանալու համար: Մեկ հարցով ոչինչ չի լուծվելու: Ես միշտ ասում եմ ՝փոքր երկիր ենք, ավելի քան փոքր ժողովուրդ ենք, մեր ամբիցիաները շատ մեծ են, և այստեղից է գալիս հաճախ մեր սրտի և մտքի կռիվը: Նախ և առաջ՝ եկեք նկատի ունենանք մեր հնարավորությունները, հասկանանք՝ ի՞նչ ունենք և ինչի՞ ենք ընդունակ՝ մեր ներքին և վերին սանդղակը ճշտենք, և նոր միայն պահանջներ առաջադրենք ինքներս մեզ, հետո նաև՝ նախարարին»,- հորդորում է դրամատուրգ Կարինե Խոդիկյանը:
«Մենք արդեն տեսանք, թե իր պաշտոնավարման ընթացքում ինչեր արեց Հասմիկ Պողոսյանը Մշակույթի նախարարությունում, ուրեմն նրան այնտեղ նշանակողների համար պետք է նախապես պարզ լինի, թե ինչե՞ր կարելի է ակնկալել նրա ներկայությունից՝ այս անգամ արդեն՝ Օպերային թատրոնում…»:
«Չգիտեմ՝ դա ի՞նչ նախագիծ է, կամ ովքե՞ր են դա նախաձեռնել, ովքե՞ր են ժյուրիի կազմում: Առաջին անգամ ձեզանից եմ լսում և փորձում եմ արագ կողմնորոշվել ինֆորմացիոն դաշտում: Ռաբիսը ենթակուլտուրա է, և, եթե հեռուստատեսությունն ամբողջ դաշտն է վերցրել իր ձեռքը, օպերայից սկսած՝ ջազով ավարտված, մի տեղ էլ գուցե ռաբիսին է տեղ հատկացրել: Ավելի լավ է դա հեռուսատեսության սահմաններում լինի և այդքան ձերբազատված ու գռեհիկ չլինի, քան բոլորովին բաց թողելն է: Չեմ կարծում՝ շատ բարդ բան կա այստեղ»:
Lionsgate ընկերությունը հաստատել է, որ զույգը սկսել է աշխատել փորձարարական նախագծի վրա:
«Տեխնոլոգիաները նման են զենքի՝ կարող են լինել արդյունավետ կամ վտանգավոր: Դա կախված է նրանից, թե ում ձեռքում են գտնվում»:
Այս ժամանակաշրջանը պատմության մեջ հայտնի է «պապերի ավինիոնական գերություն» անվամբ, որ սկսվել ու ձգվել է 1309 մարտ-1377 հունվար, և ընդմիջումներով՝ 1367-1370թթ.:
Օպերային երգչուհի Հասմիկ Պապյանը ֆեյսբուքյան իր էջում այսօր հետևյալ գրառումն է կատարել:
Դավիթ Խաչիյանի հետ զրույցում 168.am-ը բացահայտեց՝ գիրքը քաղաքականության մասին չէ, բացառապես գեղարվեստական աշխատանք, բայց տողատակի ընկալումների մասին հեղինակը ոչինչ ասել չի կարող՝ փորձեք գտնել: Սա կիսահեգնական հորդոր էր ընթերցողներին՝ անշուշտ ընկալելի.
«Դե հասկանալի է, որ դա ուղղակի կացությունը հարթելու միջոց էր, ոչ ավելին…»:
«Պետք է այնպիսի գրքեր հրատարակեն, որոնք կուրախացնեն ընթերցողին, իսկ նման գրքերի սպասող ընթերցողներ մենք շատ ունենք», -ասում է «Դարակ» հրատարակչության հիմնադիր, տնօրեն Արմեն Գասպարյանը: