Մաթեմատիկայի միասնական քննության գնահատականներն արդեն տեղադրված ու հասանելի են dimord.am կայքում, իսկ բողոքարկման ժամկետը երկարաձգվել է մինչև հուլիսի 11-ի ժամը 18.00-ն:
Հանրակրթական նոր չափորոշիչները մշակողներն այդպես էլ չեն պատասխանել մի կարևոր հարցի՝ եթե իրենք հանում են նախկին դասական գիմնազիական կրթությունը, նախկին չափորոշիչները, տեղն ի՞նչ են առաջարկում, մի՞թե առաջարկը սա է՝ ազատականացված նոր չափորոշիչներ, որը կերտում է անհասկանալի մի մուտանտի, որը հասկանալի չէ, թե մանկավարժական մտքի պատմությանը հայտնի ինչ մոտեցումների է հարում։ Մյուս կողմից՝ պարզ է, որ այս չափորոշիչների ներդրմամբ մենք գործ ենք ունենալու ուլտրալիբերալ, ազգային պատկերացումները մերժող, անդեմ, աշխարհը սպասարկող մեկի հետ։ Այսօր 168 TV-ի «Ռեվյու» հաղորդաշարի եթերում ասաց մանկավարժական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ Լևոն Նազարյանը՝ անդրադառնալով Հանրակրթական նոր չափոոշիչների նախագծին ու առաջարկվող մի շարք նորամուծությունների։
Մեր երկիրն արդեն ունեցել է դժվար տարիներին ձևավորված սերունդ՝ 90-ականների սկզբի անցումային բարդ շրջանի միջով անցած և այդ փուլի հետևանքները մեծ դժվարությամբ հաղթահարած կամ այդպես էլ չհաղթահարած։ Այսօր, ունենալով այդ փորձը և աշխարհի հետազոտական մտքի կողմից օրեցօր կուտակվող և արագորեն մեզ հասնող գիտելիքը, մենք կարող ենք և պարտավոր ենք ապահովագրել այսօրվա երեխաներին ու պատանիներին՝ հնարավորինս անվնաս դուրս գալու այս դժվար շրջանից։ Քաղաքական ամրությունը, լայն աշխարհայացքը և մեծ խնդիրներ լուծելու կամքը անհրաժեշտ են հենց նման հակաճգնաժամային քայլերի իրականացման համար։
Միջազգային հանրապետական ինստիտուտը ընթացիկ տարվա մայիս-հունիս ամիսներին իրականացրել է պետական հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում հեռավար կրթության կազմակերպման և իրականացման վերաբերյալ առցանց հարցում: Հետազոտության նպատակն էր հավաքագրել հանրակրթության տարբեր շահառու խմբերի՝ ուսուցիչների, տնօրենների, ծնողների և սովորողների կարծիքը արտակարգ դրության պայմաններում հեռավար կրթության կազմակերպման և իրականացման խնդիրների ու մարտահրավերների վերաբերյալ։ Հարցմանը մասնակցել է 1932 ուսուցիչ, 151 տնօրեն, 558 սովորող և 1717 ծնող: Հարցված ուսուցիչների 35․2%-ն է նշել, որ անցել է հեռավար ուսուցման վերաբերյալ համապատասխան վերապատրաստում։ Նրանցից 63.5%-ը նշել է, որ վերապատրաստումները կազմակերպվել են ՀՀ ԿԳՄՍՆ ԿՏԱԿ (Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոն) կողմից, իսկ 15,7%-ի ներկայացմամբ վերապատրաստումները կազմակերպվել են դպրոցի տնօրինության կողմից։ Հետազտության մասնակիցներին հարց է ուղղվել առավել հաճախ օգտագործված առցանց հարթակների, հեռավար դասերի և առցանց կրթության արդյունավետության, դասապրոցեսը հեռավար կազմակերպելու առավելությունների և թերությունների, կրթության առանձահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների մասնակցության և այլնի վերաբերյալ:
Հետազտությունն ամբողջությամբ` ստորև.
Միջազգային հանրապետական ինստիտուտը ընթացիկ տարվա մայիս-հունիս ամիսներին իրականացրել է պետական հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում հեռավար կրթության կազմակերպման և իրականացման վերաբերյալ առցանց հարցում:
Իրավական ակտերի նախագծերի հրապարակման միասնական կայքում շրջանառության է դրվել «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2010 թվականի ապրիլի 8-ի N 439-Ն որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծը, որտեղ խոսվում է հանրակրթության պետական չափորոշչի ձևավորման մասին:
2020թ.-ի հունիսի 25-ին հրապարակվել է «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2010 թվականի ապրիլի 8-ի N 439-ն որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծը, որով վերանայվել է հանրակրթության պետական չափորոշչի ձևավորման և հաստատման կարգը: Նշված կարգով կանոնակարգվում են հանրակրթության պետական չափորոշչի և առարկայական ծրագրերի ու չափորոշիչների ձևավորման ու հաստատման գործընթացները ՀՀ-ում և դրանց ներդրման առանձնահատկությունները հանրակրթության բնագավառում:
Հիմա հարց․ որտե՞ղ, ինչպե՞ս և ի՞նչ չափով է հնարավոր «Հայ ժողովրդի պատմություն» առարկայի մեջ տարրալուծել այն թեմաները, որոնցից մի քանիսը ներկայացնում եմ ձեր ուշադրությանը՝ քաղելով «Հայ եկեղեցու պատմություն» անվամբ դասագրքերից․
Հանրակրթության բոլոր առարկաներն էլ հայագիտական են. մինչդեռ սխալ ընկալում ունենք, թե ամեն առարկա պետք է կոնկրետ մեկ նպատակ հետապնդի։ Սիրտն ու լյարդը տարբեր ֆունկցիաներ են իրականացնում, բայց երկուսի նպատակն էլ օրգանիզմի կենսունակության ապահովումն է։ Եկեք չնեղացնենք հանրակրթության պետական չափորոշիչների իմաստը, այլ նայենք ընդհանուր կոնցեպտին։
«Կարիքի գնահատում չի եղել, և ես չգիտեմ՝ ում են ուղղված չափորոշիչները: Ինձ համար անհասկանալի է չափորոշչի ստեղծման փիլիսոփայությունը: Ինչպե՞ս է կազմավորվում, ի՞նչ չափանիշեր ենք դնում դրա հիմքում, թե՞ հերթական անգամ կարծում ենք, որ հարևանի հարսն ավելի սիրուն է, և եթե հույները, լեհերը հաջողել են, ուրեմն մենք էլ պետք է հաջողենք»,- «Մեդիա կենտրոն»-ում քննարկման ժամանակ խոսելով Հանրակրթության պետական չափորոշչի նախագծի մասին՝ ասաց պատմաբան Վահրամ Թոքմաջյանը:
«Մտահոգություն ունեմ, որ կարող է ուսուցիչներն առանձնապես նոր մոտեցումները չընկալեն: Կոմպետենցիա բառի մեջ երկու իմաստ հաստատ պետք է լինի: Առաջին իմաստն այն է, որ սա ուսուցման մի մոտեցում է, որտեղ ավելի կարևորվում է գործնականը, որովհետև եթե դու ինչ-որ մի բան սովորել ես, բայց չես կիրառում, դա այդքան արժեքավոր չէ, և կրթությունը մեկ բան չէ, որը դու ուղղակի անցնում ես: Դու վերջում պետք է վարպետանաս ինչ-որ կարևոր բաների մեջ: Իսկ երկրորդ իմաստը դա հասուն լինելն է»,- «Մեդիա կենտրոն»-ում քննարկման ժամանակ ասաց կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը:
Կորոնավիրուսի տարածման պայմաններում անգամ ՀՀ ԳԱԱ Մ. Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտը շարունակում է ակտիվ գործունեություն ծավալել:
Առարկան միշտ եղել է Եկեղեցու, Մայր Աթոռի ուշադրության ներքո: Այս առարկայի հանդեպ առանձնակի հոգածություն է դրսևորել Նորին Սրբություն Գարեգին Երկրորդ Վեհափառ հայրապետը, քանի որ հենց նա է ջանքեր գործադրել, որ այս առարկան վերադարձվի ազգին. նման առարկա ունենալու երազ են ունեցել վերջին դարում գահակալած մեր մեծ հայրապետները:
168.am-ի հետ զրույցում Արմավիրի մարզի Երասխահուն համայնքի Մարտիկ Գևորգյանի անվան միջնակարգ դպրոցի «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկայի ուսուցչուհի Սիրունիկ Ավեստիսյանն ասաց, որ մինչև այս պահը որևէ արձագանք չկա նախարարությունից, ավելին՝ նախարարությունը չի արձագանքել նաև իր առանձին նամակին, որը նա հրապարակել էր իր ֆեյսբուքյան էջում։
Իրավական ակտերի նախագծերի հրապարակման միասնական կայքում քննարկման է ներկայացվել ՀՀ կառավարության 2010 թվականի ապրիլի 8-ի N 439-Ն որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծը:
2020 թվականի 1-ին կիսամյակում դպրոցական օլիմպիադաների եզրափակիչ փուլերի հաղթողները ՀՀ պետական բյուջեից ստացել են շուրջ 18 մլն 300 հազար դրամ կրթաթոշակ:
Նոր կորոնավիրուսային հիվանդության (COVID-19, այսուհետ` համավարակ) տարածումը կանխելու համար 2020թ.-ի ապրիլի 13-ի դրությամբ աշխարհի շատ երկրներում արդեն փակված էին կրթական հաստատությունները: Կրթական հաստատությունները իրենց բնականոն աշխատանքները դադարեցրեցին 192 պետություններում` խոչնդոտելով շուրջ 1,58 մլրդ մարդու կամ երկրագնդի ողջ սովորողների 91,4%-ի կրթություն ստանալու իրավունքը: Կրթական համակարգի նման խաթարումը անդրադարձավ գրեթե 63 մլն ուսուցիչների աշխատանքի վրա, կրթության համակարգում ցնցումները զգալի եղան նաև նախադպրոցական, արհեստագործական, մասնագիտական կրթության, ինչպես նաև համակարգը սպասարկող անձնակազմերի վրա:
«Այս տարի դիմորդների թիվը գերազանցել է 14.000-ը». այսօր ֆեյսբուքյան ուղիղ եթերում ասաց ԿԳՄՍ նախարար Արայիկ Հարությունյանը: Նրա խոսքով՝ սա 25 տոկոսով ավելի է, քան նախորդ տարի: 2019-ին ունեցել ենք 10.000 դիմորդ: Նախարարը նշեց, որ չնայած իրենց գործընկերները համոզում էին, որ, արտակարգ դրությամբ պայմանավորված՝ գերադասելի է միասնական քննություններ չանցկացնել անգամ մեկ առարկայից քննություն հանձնելու պարագայում, այդուամենայնիվ, նախարարը որոշել է՝ քննությունները կկայանան հուլիսի 2-8-ը: Իսկ դիմորդներին մուտքերի մոտ ջերմաչափելու են:
Հայաստանի տարածքից դուրս գտնվող ՀՀ քաղաքացիները և ազգությամբ հայ օտարերկրյա քաղաքացիները հնարավորություն կունենան ընդհանուր հիմունքներով մասնակցել 2020-2021 ուսումնական տարվա բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության միասնական քննություններին, որոնք անցկացվելու են 2020թ. հուլիսի առաջին տասնօրյակում:
ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանն այսօր աշխատանքային քննարկում է անցկացրել հուլիսի առաջին տասնօրյակում անցկացվելիք ընդունելության քննությունների կազմակերպչական հարցերի վերաբերյալ:
Հուլիսի 2-8-ը տեղի կունենան 2020-ի ընդունելության միասնական քննությունները: Դրանք կանցկացվեն քննական կենտրոններում, որոնց թիվն այս տարի, կորոնավիրուսով պայմանավորված, ավելացել է: Իսկ ինչպե՞ս են քննություն հանձնելու այն ուսանողները, որոնք վարակված են կորոնավիրուսով, կամ համարվում են կոնտակտավոր և ինքնամեկուսացված են, եթե քննության օրը համընկնի հիվանդության կամ ինքնամեկուսացման ժամանակաշրջանի հետ: Այսօր ԱԺ-ում 168.am-ի հետ զրույցում ԿԳՄՍ նախարար Արայիկ Հարությունյանը պատասխանեց մեր այս հարցին:
Արցախի Հանրապետության նախագահ Արայիկ Հարությունյանը հունիսի 24-ին ընդունել է ԱՀ կրթության, գիտության և մշակույթի նախարար Լուսինե Ղարախանյանին:
Ջավախքցի դիմորդները, ովքեր ուզում են բարձրագույն կրթություն ստանալ Հայաստանում, փակ սահմանների պատճառով չեն կարողանում մասնակցել ազգային միասնական քննություններին, հաղորդում է Jnews.ge-ն:
Շիրակացու ճեմարանում Վերջին զանգը համադպրոցական արարողություն է, որն ընդգրկում է կրթահամալիրի բոլոր կառույցներն ու ողջ համայնքը. այն ամփոփումն է 12 տարիների միասնական և անխոնջ աշխատանքի, մարդ կերտելու, կրթելու դժվարին ճանապարհի, որում իր ներդրումն ունի յուրաքանչյուրը:
Օրերս ջավախքցի մի շարք դիմորդներ, որոնք պատրաստվում են բարձրագույն կրթություն ստանալ երևանյան բուհերում, նամակով դիմել էին Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանին, որպեսզի իրենց հնարավորություն տրվի մասնակցելու ընդունելության միասնական քննություններին:
Արայիկ Հարությունյանի ճեպազրույցը՝ ՈւՂԻՂ
«Կրթական քաղաքացիական նախաձեռնության» անդամ Վահրամ Սողոմոնյանը կարծում է, որ բավարար ուշադրություն չի դարձվում կրթական համակարգին և հիմա պայքար է տարվում հետևանքների դեմ։
Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը կարծում է, որ հեղափոխությունից հետո պետք էր նոր շունչ տալ կրթական համակարգին, իսկ դա անելու համար անցյալը համակարգված ձևով պետք է վերլուծեին, որոշակի գիծ քաշեին և անցնեին առաջ։
Նրա կարծիքով՝ բավականին ուշացած են այդ ռեֆորմները, և չգիտեն՝ ինչքան արագ և ինչպես է պետք լինելու աշխատել, որպեսզի այդ ավերակը, ինչպես վարչապետն է ասել՝ ինչ-որ կերպ կարողանան վերակառուցել կամ նոր հիմքերի վրա դնել։
«Ցավոք, Հայաստանը փորձում է խաղալ մի խաղ, որտեղ իր քաշային կարգը չի հերիքում, որովհետև եթե դու ուզում ես եվրոպական ստանդարտնեով համալսարաններ ունենալ, դրա համար փող պետք է ներդնես»,- նշեց կրթության փորձագետը։
Գնահատման թեստավորման կենտրոնը հրապարակել է 2020 թ. միասնական քննությունների օրերը՝ ըստ առարկաների։