«Երբ ԲՈԿ նախագահը տվել է անվավերության հայցի հրամանը, ես արդեն իսկ դա վերադասության կարգով բողոքարկել եմ նախարարություն, և նա, մինչև վերադաս մարմնի կողմից իմ բողոքարկման արդյունքները չունենար, իրավունք չուներ այդ նիստն անելու: Ես, իհարկե, նորից առաջինը՝ վերադասության կարգով, երկրորդը՝ վարչական դատարանում կբողոքարկեմ, բայց Գոգյանը նաև պատասխանատվության կենթարկվի նրա համար, որ չի սպասել նախարարության պատասխանին: Օրենքն ասում է, որ, եթե կա վարչական վարույթի ներկայացված վարչական բողոք՝ վերադասության կարգով, ինքն այդ պահին ավտոմատ պետք է ստոպ լինի, կանգ առնի, մինչև կլինեին արդյունքները նախարարության կողմից: Նախարարությունը տեղեկացրել է այդ մասին, ես անձամբ եմ մուտք արել ԲՈԿ»,- ասաց նորընտիր ռեկտորը:
ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը հանրային քննարկման է ներկայացնում հանրակրթության պետական առարկայական չափորոշիչների և օրինակելի ծրագրերի նախագիծը, որն հրապարակվել է նախարարության պաշտոնական կայքում` www.escs.am:
«Իրավունք» թերթը գրել էր, որ իր տեղեկություններով՝ ԿԳՄՍ նախարարությունը քննարկել և որոշել է, որ դպրոցներն իրենց դռներն աշակերտների համար կբացեն սեպտեմբերից, իսկ ահա բուհերն առաջին կիսամյակը կանցկացնեն կրկին հեռավար, ապա հետո հավանաբար երկրորդ կիսամյակից` փետրվարից, դասերը կանցկացվեն բուհական պատերից ներս:
«2019թ. դեկտեմբեր ամսից աշխատում եմ ՀՊՏՀ-ում՝ «Աշխատաշուկայի և շրջանավարտների հետ աշխատանքի բաժնում»՝ որպես առաջատար մասնագետ: Բազմիցս արժանացել եմ գովասանքի խոսքերի, որոնց մասին վկայում են բազմաթիվ հոդվածներ և տեսանյութեր: 2020 թ. ապրիլի 19-ին՝ ոչ աշխատանքային՝ կիրակի օր, երեկոյան ինձ է զանգահարում ՀՊՏՀ ռեկտորի ժ/պ Դիանա Գալոյանը և «հրամայում» գրել ազատման դիմում, քանի որ ֆեյսբուքյան էջում կիսվել էի հումորային քաղաքական տեսանյութով»,- ասում է Անի Ղազարյանը:
Մեր հարցադրմանն ի պատասխան՝ ԿԳՄՍ-ից ստացված գրության մեջ ասվում է. «Ի պատասխան Ձեր՝ 2020 թ. հուլիսի 8-ի գրության՝ տեղեկացնում ենք, որ բարձրացված հարցերից 1-ինը և 2-րդը բովանդակային են և կկարգավորվեն տվյալ առարկայի՝ ներկայումս մշակման փուլում գտնվող ծրագրով և չափորոշչով, որոնց առաջիկա հրապարակումից հետո կտրվեն բոլոր հարցերի պատասխանները:
Չի կարող տասնութերորդ դարում հիմնադրված Կաթոլիկ եկեղեցին կամ տասիններոդ դարում հիմնադրված Ավետարանչական եկեղեցին նույն նժարի վրա լինել Հայ առաքելական եկեղեցու հետ: Իմ ողջ հարգանքով այդ կրոնական հոսանքներին պատանող իմ հայրենակիցների զգացմունքների եւ այդ եկեղեցիների թողած մշակութային ժառանգության հանդեպ, այնուհանդերձ, պետք է ընդունել, որ հավասարության նշան լինել չի կարող…
Վահե Բեգոյանը նկատեց՝ իշխանությունների ամբողջ միամտությունն այն է, որ նրանք մտածում են, թե Հայ եկեղեցու պատմություն առարկան հանելով՝ եկեղեցուն մեծ վնաս են հասցնելու. «Դա երբեք չի կարող հայ եկեղեցուն վնաս հասցնել, որովհետև այդ առարկայի օգտատերը հայ ժողովուրդն է, եթե ինչ-որ մեկը վնասվելու է, ապա Հայաստանում ապրող հայն է»:
Մաթեմատիկայի միասնական քննության գնահատականներն արդեն տեղադրված ու հասանելի են dimord.am կայքում, իսկ բողոքարկման ժամկետը երկարաձգվել է մինչև հուլիսի 11-ի ժամը 18.00-ն:
Հանրակրթական նոր չափորոշիչները մշակողներն այդպես էլ չեն պատասխանել մի կարևոր հարցի՝ եթե իրենք հանում են նախկին դասական գիմնազիական կրթությունը, նախկին չափորոշիչները, տեղն ի՞նչ են առաջարկում, մի՞թե առաջարկը սա է՝ ազատականացված նոր չափորոշիչներ, որը կերտում է անհասկանալի մի մուտանտի, որը հասկանալի չէ, թե մանկավարժական մտքի պատմությանը հայտնի ինչ մոտեցումների է հարում։ Մյուս կողմից՝ պարզ է, որ այս չափորոշիչների ներդրմամբ մենք գործ ենք ունենալու ուլտրալիբերալ, ազգային պատկերացումները մերժող, անդեմ, աշխարհը սպասարկող մեկի հետ։ Այսօր 168 TV-ի «Ռեվյու» հաղորդաշարի եթերում ասաց մանկավարժական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ Լևոն Նազարյանը՝ անդրադառնալով Հանրակրթական նոր չափոոշիչների նախագծին ու առաջարկվող մի շարք նորամուծությունների։
Մեր երկիրն արդեն ունեցել է դժվար տարիներին ձևավորված սերունդ՝ 90-ականների սկզբի անցումային բարդ շրջանի միջով անցած և այդ փուլի հետևանքները մեծ դժվարությամբ հաղթահարած կամ այդպես էլ չհաղթահարած։ Այսօր, ունենալով այդ փորձը և աշխարհի հետազոտական մտքի կողմից օրեցօր կուտակվող և արագորեն մեզ հասնող գիտելիքը, մենք կարող ենք և պարտավոր ենք ապահովագրել այսօրվա երեխաներին ու պատանիներին՝ հնարավորինս անվնաս դուրս գալու այս դժվար շրջանից։ Քաղաքական ամրությունը, լայն աշխարհայացքը և մեծ խնդիրներ լուծելու կամքը անհրաժեշտ են հենց նման հակաճգնաժամային քայլերի իրականացման համար։
Միջազգային հանրապետական ինստիտուտը ընթացիկ տարվա մայիս-հունիս ամիսներին իրականացրել է պետական հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում հեռավար կրթության կազմակերպման և իրականացման վերաբերյալ առցանց հարցում: Հետազոտության նպատակն էր հավաքագրել հանրակրթության տարբեր շահառու խմբերի՝ ուսուցիչների, տնօրենների, ծնողների և սովորողների կարծիքը արտակարգ դրության պայմաններում հեռավար կրթության կազմակերպման և իրականացման խնդիրների ու մարտահրավերների վերաբերյալ։ Հարցմանը մասնակցել է 1932 ուսուցիչ, 151 տնօրեն, 558 սովորող և 1717 ծնող: Հարցված ուսուցիչների 35․2%-ն է նշել, որ անցել է հեռավար ուսուցման վերաբերյալ համապատասխան վերապատրաստում։ Նրանցից 63.5%-ը նշել է, որ վերապատրաստումները կազմակերպվել են ՀՀ ԿԳՄՍՆ ԿՏԱԿ (Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոն) կողմից, իսկ 15,7%-ի ներկայացմամբ վերապատրաստումները կազմակերպվել են դպրոցի տնօրինության կողմից։ Հետազտության մասնակիցներին հարց է ուղղվել առավել հաճախ օգտագործված առցանց հարթակների, հեռավար դասերի և առցանց կրթության արդյունավետության, դասապրոցեսը հեռավար կազմակերպելու առավելությունների և թերությունների, կրթության առանձահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների մասնակցության և այլնի վերաբերյալ:
Հետազտությունն ամբողջությամբ` ստորև.
Միջազգային հանրապետական ինստիտուտը ընթացիկ տարվա մայիս-հունիս ամիսներին իրականացրել է պետական հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում հեռավար կրթության կազմակերպման և իրականացման վերաբերյալ առցանց հարցում:
Իրավական ակտերի նախագծերի հրապարակման միասնական կայքում շրջանառության է դրվել «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2010 թվականի ապրիլի 8-ի N 439-Ն որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծը, որտեղ խոսվում է հանրակրթության պետական չափորոշչի ձևավորման մասին:
2020թ.-ի հունիսի 25-ին հրապարակվել է «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2010 թվականի ապրիլի 8-ի N 439-ն որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծը, որով վերանայվել է հանրակրթության պետական չափորոշչի ձևավորման և հաստատման կարգը: Նշված կարգով կանոնակարգվում են հանրակրթության պետական չափորոշչի և առարկայական ծրագրերի ու չափորոշիչների ձևավորման ու հաստատման գործընթացները ՀՀ-ում և դրանց ներդրման առանձնահատկությունները հանրակրթության բնագավառում:
Հիմա հարց․ որտե՞ղ, ինչպե՞ս և ի՞նչ չափով է հնարավոր «Հայ ժողովրդի պատմություն» առարկայի մեջ տարրալուծել այն թեմաները, որոնցից մի քանիսը ներկայացնում եմ ձեր ուշադրությանը՝ քաղելով «Հայ եկեղեցու պատմություն» անվամբ դասագրքերից․
Հանրակրթության բոլոր առարկաներն էլ հայագիտական են. մինչդեռ սխալ ընկալում ունենք, թե ամեն առարկա պետք է կոնկրետ մեկ նպատակ հետապնդի։ Սիրտն ու լյարդը տարբեր ֆունկցիաներ են իրականացնում, բայց երկուսի նպատակն էլ օրգանիզմի կենսունակության ապահովումն է։ Եկեք չնեղացնենք հանրակրթության պետական չափորոշիչների իմաստը, այլ նայենք ընդհանուր կոնցեպտին։
«Կարիքի գնահատում չի եղել, և ես չգիտեմ՝ ում են ուղղված չափորոշիչները: Ինձ համար անհասկանալի է չափորոշչի ստեղծման փիլիսոփայությունը: Ինչպե՞ս է կազմավորվում, ի՞նչ չափանիշեր ենք դնում դրա հիմքում, թե՞ հերթական անգամ կարծում ենք, որ հարևանի հարսն ավելի սիրուն է, և եթե հույները, լեհերը հաջողել են, ուրեմն մենք էլ պետք է հաջողենք»,- «Մեդիա կենտրոն»-ում քննարկման ժամանակ խոսելով Հանրակրթության պետական չափորոշչի նախագծի մասին՝ ասաց պատմաբան Վահրամ Թոքմաջյանը:
«Մտահոգություն ունեմ, որ կարող է ուսուցիչներն առանձնապես նոր մոտեցումները չընկալեն: Կոմպետենցիա բառի մեջ երկու իմաստ հաստատ պետք է լինի: Առաջին իմաստն այն է, որ սա ուսուցման մի մոտեցում է, որտեղ ավելի կարևորվում է գործնականը, որովհետև եթե դու ինչ-որ մի բան սովորել ես, բայց չես կիրառում, դա այդքան արժեքավոր չէ, և կրթությունը մեկ բան չէ, որը դու ուղղակի անցնում ես: Դու վերջում պետք է վարպետանաս ինչ-որ կարևոր բաների մեջ: Իսկ երկրորդ իմաստը դա հասուն լինելն է»,- «Մեդիա կենտրոն»-ում քննարկման ժամանակ ասաց կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը:
Կորոնավիրուսի տարածման պայմաններում անգամ ՀՀ ԳԱԱ Մ. Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտը շարունակում է ակտիվ գործունեություն ծավալել:
Առարկան միշտ եղել է Եկեղեցու, Մայր Աթոռի ուշադրության ներքո: Այս առարկայի հանդեպ առանձնակի հոգածություն է դրսևորել Նորին Սրբություն Գարեգին Երկրորդ Վեհափառ հայրապետը, քանի որ հենց նա է ջանքեր գործադրել, որ այս առարկան վերադարձվի ազգին. նման առարկա ունենալու երազ են ունեցել վերջին դարում գահակալած մեր մեծ հայրապետները:
168.am-ի հետ զրույցում Արմավիրի մարզի Երասխահուն համայնքի Մարտիկ Գևորգյանի անվան միջնակարգ դպրոցի «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկայի ուսուցչուհի Սիրունիկ Ավեստիսյանն ասաց, որ մինչև այս պահը որևէ արձագանք չկա նախարարությունից, ավելին՝ նախարարությունը չի արձագանքել նաև իր առանձին նամակին, որը նա հրապարակել էր իր ֆեյսբուքյան էջում։
Իրավական ակտերի նախագծերի հրապարակման միասնական կայքում քննարկման է ներկայացվել ՀՀ կառավարության 2010 թվականի ապրիլի 8-ի N 439-Ն որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծը:
2020 թվականի 1-ին կիսամյակում դպրոցական օլիմպիադաների եզրափակիչ փուլերի հաղթողները ՀՀ պետական բյուջեից ստացել են շուրջ 18 մլն 300 հազար դրամ կրթաթոշակ:
Նոր կորոնավիրուսային հիվանդության (COVID-19, այսուհետ` համավարակ) տարածումը կանխելու համար 2020թ.-ի ապրիլի 13-ի դրությամբ աշխարհի շատ երկրներում արդեն փակված էին կրթական հաստատությունները: Կրթական հաստատությունները իրենց բնականոն աշխատանքները դադարեցրեցին 192 պետություններում` խոչնդոտելով շուրջ 1,58 մլրդ մարդու կամ երկրագնդի ողջ սովորողների 91,4%-ի կրթություն ստանալու իրավունքը: Կրթական համակարգի նման խաթարումը անդրադարձավ գրեթե 63 մլն ուսուցիչների աշխատանքի վրա, կրթության համակարգում ցնցումները զգալի եղան նաև նախադպրոցական, արհեստագործական, մասնագիտական կրթության, ինչպես նաև համակարգը սպասարկող անձնակազմերի վրա:
«Այս տարի դիմորդների թիվը գերազանցել է 14.000-ը». այսօր ֆեյսբուքյան ուղիղ եթերում ասաց ԿԳՄՍ նախարար Արայիկ Հարությունյանը: Նրա խոսքով՝ սա 25 տոկոսով ավելի է, քան նախորդ տարի: 2019-ին ունեցել ենք 10.000 դիմորդ: Նախարարը նշեց, որ չնայած իրենց գործընկերները համոզում էին, որ, արտակարգ դրությամբ պայմանավորված՝ գերադասելի է միասնական քննություններ չանցկացնել անգամ մեկ առարկայից քննություն հանձնելու պարագայում, այդուամենայնիվ, նախարարը որոշել է՝ քննությունները կկայանան հուլիսի 2-8-ը: Իսկ դիմորդներին մուտքերի մոտ ջերմաչափելու են:
Հայաստանի տարածքից դուրս գտնվող ՀՀ քաղաքացիները և ազգությամբ հայ օտարերկրյա քաղաքացիները հնարավորություն կունենան ընդհանուր հիմունքներով մասնակցել 2020-2021 ուսումնական տարվա բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության միասնական քննություններին, որոնք անցկացվելու են 2020թ. հուլիսի առաջին տասնօրյակում:
ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանն այսօր աշխատանքային քննարկում է անցկացրել հուլիսի առաջին տասնօրյակում անցկացվելիք ընդունելության քննությունների կազմակերպչական հարցերի վերաբերյալ:
Հուլիսի 2-8-ը տեղի կունենան 2020-ի ընդունելության միասնական քննությունները: Դրանք կանցկացվեն քննական կենտրոններում, որոնց թիվն այս տարի, կորոնավիրուսով պայմանավորված, ավելացել է: Իսկ ինչպե՞ս են քննություն հանձնելու այն ուսանողները, որոնք վարակված են կորոնավիրուսով, կամ համարվում են կոնտակտավոր և ինքնամեկուսացված են, եթե քննության օրը համընկնի հիվանդության կամ ինքնամեկուսացման ժամանակաշրջանի հետ: Այսօր ԱԺ-ում 168.am-ի հետ զրույցում ԿԳՄՍ նախարար Արայիկ Հարությունյանը պատասխանեց մեր այս հարցին:
Արցախի Հանրապետության նախագահ Արայիկ Հարությունյանը հունիսի 24-ին ընդունել է ԱՀ կրթության, գիտության և մշակույթի նախարար Լուսինե Ղարախանյանին:
Ջավախքցի դիմորդները, ովքեր ուզում են բարձրագույն կրթություն ստանալ Հայաստանում, փակ սահմանների պատճառով չեն կարողանում մասնակցել ազգային միասնական քննություններին, հաղորդում է Jnews.ge-ն:
Շիրակացու ճեմարանում Վերջին զանգը համադպրոցական արարողություն է, որն ընդգրկում է կրթահամալիրի բոլոր կառույցներն ու ողջ համայնքը. այն ամփոփումն է 12 տարիների միասնական և անխոնջ աշխատանքի, մարդ կերտելու, կրթելու դժվարին ճանապարհի, որում իր ներդրումն ունի յուրաքանչյուրը: