Հայաստանում բուհերում ընդունելությունը կիրականացվի մեկ քննության արդյունքների հիման վրա: Այդ մասին որոշումն ընդունվեց կառավարության նիստում:
ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանի հրամանով հաստատվել է 2019-2020 ուսումնական տարում հանրակրթական դպրոցի սովորողի փոխադրման, ավարտման, բացակա ունեցողների հետագա ուսումնառության կարգը:
ԿԳՄՍ նախարարությունը մտադիր է 1-4-րդ դասարաններից հանել թվանշանային գնահատումը։ Իհարկե, սա դեռ պետք է քննարկվի և հաստատման դեպքում կարող է ներդրվել, լավագույն դեպքում, 2021 թվականին։ Աշխարհի մի շարք երկրներում նման պրակտիկա կիրառվում է։ Գնահատականները խթանում են մրցակցայնությունը, ինչը, շատ մասնագետների կարծիքով, փոքր երեխաների մոտ կարող է սպանել սերն ուսման, առարկայի կամ գործունեության նկատմամբ։ Օրինակ՝ Սկանդինավյան երկրներում արգելված է մինչև 12 տարեկան երեխաների համար մրցակցային խթանների կիրառումը։
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանն այսօր՝ մայիսի 16-ին, ասուլիսի ժամանակ ներկայացրեց թվով չորրորդ «100 փաստը»՝ կառավարության գործունեության մասին: 20-րդ փաստը վերաբերում էր հեռավար կրթությանը:
Արտակարգ դրության իրավական ռեժիմով պայմանավորված՝ ՀՀ ամբողջ տարածքում տնտեսական գործունեության տեսակների նկատմամբ կիրառվող ժամանակավոր սահմանափակումների պայմաններում Պարետի մայիսի 14-ի որոշմամբ կրթական հաստատությունների համար սահմանված են աշխատանքային հետևյալ ռեժիմները.
Դանիել Իոաննիսյանը ֆեյսբուքյան իր էջում գրում է:
Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը ֆեյսբուքյան իր էջում գրել է:
Կառավարության 2018թ. ապրիլի 12-ի 451-Ն որոշմամբ սահմանվում է գիտության և կրթության բնագավառներում նշանակալի նվաճումներ ունեցող քաղաքացիներին պարտադիր զինվորական ծառայության զորակոչից տարկետում տալու կարգը և պայմանները:
Ազգային ժողովի մայիսի 5-ի նիստում քննարկվում է Կառավարության ներկայացրած «Նախադպրոցական կրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:
Այս շաբաթ ԱԺ Մարդու իրավունքների պաշտպանության և հանրային հարցերի մշտական հանձնաժողովը դրական եզրակացություն տվեց «Սեռական շահագործումից և սեռական բնույթի բռնություններից երեխաների պաշտպանության մասին» Եվրոպայի խորհրդի, կամ, ինչպես հայտնի է՝ «Լանզարոտեի կոնվենցիան» վավերացնելու մասին հարցը, ինչը նշանակում է, որ այն կքննարկվի Ազգային ժողովի առաջիկա լիագումար նիստում։
«Հեռավար կրթության արդյունքում ունեցանք շատ դրական առաջընթացներ։ Այս իրավիճակը նպաստեց, որ դասի ժամանակ ոչ մի կերպ չկենտրոնացող աշակերտները կենտրոնանան և սկսեն ավելի լավ աշխատել։ Հատկապես տարրական դասարանների երեխաների ծնողներն այդ ընթացքում մեծ սիրով օգնում էին նրանց։ Մրցակցություն կար, բոլորն ուզում էին լավ սովորել, ցույց տալ, որ իրենք կարող են։ Շատ դրական աճ գրանցեցինք կրթության առումով»,- «Հոդված 3» ակումբի կողմից կազմակերպված առցանց քննարկման ժամանակ ասաց Կոտայքի մարզի Ջրվեժ համայնքի միջնակարգ դպրոցի ուսուցիչ Աշխեն Թանդարյանը։
Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի կարծիքով՝ արտակարգ դրությունը դրական դերակատարում է ունեցել կրթության ոլորտում։ Ե՛վ ուսուցիչները, և՛ աշակերտները, դասախոսներն ու ուսանողներն այս ընթացքում իրենց թվային գրագիտության մակարդակը շատ ավելի մեծ տեմպերով բարձրացրել են, քան, գուցե, նախորդ տարիները միասին վերցրած։
Ինչպես հայտնի է՝ քննություններ չեն լինի՝ ինչպես 4-րդ և 9-րդ դասարաններում, այնպես էլ՝ ավագ դպրոցի 10-րդ, 11-րդ և ավարտական 12-րդ դասարաններում, իսկ կիսամյակային և տարեկան արդյունքները՝ ինչպես այս դասարանների, այնպես էլ՝ բոլոր մյուսների դեպքում, կամփոփվեն մինչև մարտի 13-ը նշանակված գնահատականների հիման վրա:
Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանն այսօր ֆեյսբուքյան ուղիղ եթերում անդրադառնալով ընդունելության քննություններին՝ տեղեկացրեց, որ, ինչպես և ավելի վաղ արդեն ասել էր, բոլոր մասնագիտությունների գծով լինելու է մեկ քննություն, ինչն արվում է ընդհանուր համավարակի դեմ պայքարի շրջանակներում ավելորդ կուտակումներ թույլ չտալու և վարակը չտարածելու համար:
Մեդալի հավակնող աշակերտների մասին որոշումը պետք է վերանայել։
«Համակարգչային սարքավորումների հավաքագրման և ըստ մարզերի բախշման նախաձեռնություն ունեինք։ Դրանք հավաքագրել և տրամադրել ենք մարզերին, փորձել ենք համագործակցել տարբեր կազմակերպությունների հետ։ Երբ հավաքագրել էինք սարքերի պահանջը, խոսում էինք շուրջ 24․000 սարքերի պահանջի մասին, որ ստացվել էին բոլոր մարզերից»։
Այս տարի դպրոցներում կրթական մի աստիճանից մյուսը տեղափոխվելու քննություններ չեն անցկացվի, իսկ բուհեր ընդունվելու համար դիմորդը ոչ թե մի քանի պարտադիր քննություն կհանձնի, այլ ընդամենը մեկը։
«Հարցը շատ ենք քննարկել և ընտրել ենք օպտիմալ տարբերակը: Ըստ ընթացակարգի, միասնական քննությունների համար դիմորդները նախնական հայտերը լրացրել են մինչև մարտի 15-ը, բայց քանի որ ընթացակարգի փոփոխություն է տեղի ունենում, ապա անհրաժեշտ է հայտերի փոփոխության և ճշգրտման ժամանակ տալ թե՛ արդեն հայտագրվածներին, թե՛ նախորդ տարիների շրջանավարտներին և այն դիմորդներին, որոնք նպատակադրվել էին դիմել այլ բուհեր, որոնց քննություններն անորոշ ժամանակով հետաձգվել են:
Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանն այսօր ֆեյսբուքյան ուղիղ եթերում տեղեկացրեց, որ քոլեջներում ու ուսումնարաններում ավարտական քննություններ և դիպլոմային աշխատանքների պաշտպանություն տեղի չեն ունենալու, ամփոփումը կատարվելու է մինչև մարտի 13-ը ստացած գնահատականների հիման վրա:
Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանի խոսքով՝ հեռավար կրթության ծավալներն ու տեմպը, որն այս պահին կա, նախարարությանը հիմնականում գոհացնում է, չնայած կան խնդիրներ՝ բովանդակության, մեթոդաբանության և կազմակերպման հետ կապված, որոնք ծրագրի հենց սկզբից էլ եղել են:
Երևանի պետական համալսարանում դիպլոմայինների և թեզերի պաշտպանության հետաձգման հարց չի քննարկվում. 168.am-ի հետ զրույցում ասաց ԵՊՀ հումանիտար և հասարակագիտական մասնագիտությունների գծով պրոռեկտոր Էլինա Ասրիյանը:
Բուհերի ռեկտորներին առաջարկվել է հետաձգել ամփոփիչ ատեստավորման ժամկետները. 168.am-ի գրավոր հարցմանն ի պատասխան, թե քննարկվո՞ւմ է արդյոք ավարտական կուրսի ուսանողների՝ բակալավրիատի 4-րդ կուրսի և մագիստրատուրայի 2-րդ կուրսի ուսանողների ավարտական աշխատանքների պաշտպանությունը հետաձգելու հարցը, հայտնում է ԿԳՄՍՆ գլխավոր քարտուղար Նաիրի Հարությունյանը:
«Բոլոր այն աշակերտների դեպքում, ովքեր ունեն սարքավորումների և կապի խնդիր, մենք հորդորում ենք ուսուցիչներին և կոչ ենք անում, որ անհատական մոտեցում ցուցաբերեն, և հընթացս նաև սարքավորումների հարցերն ենք լուծում»,- ասաց ԿԳՄՍ նախարար Արայիկ Հարությունյանը՝ պատասխանելով 168.am-ի հարցին, թե այս պահին աշակերտների քանի՞ տոկոսն է մասնակցում հեռավար դասընթացներին, և արդյո՞ք հնարավոր եղել է ամբողջությամբ լուծել մարզերի երեխաների՝ հեռավար դասընթացներին մասնակցելու խնդիրը:
Մեր ժամանակներում ցանկացած կրթական համակարգ, որքան էլ այն զարգացած է և արդյունավետ, կարիք ունի փոփոխության։ Միայն զուտ կրթական արդյունքների բարելավումը բավարար չէ, կրթական համակարգը նաև պետք է համապատասխանի ժամանակի պահանջներին։ Այս ճգնաժամը վերհանեց ոչ միայն Հայաստանի, այլ շատ այլ երկրների կրթական համակարգերի հիմնական աքիլեսյան գարշապարը՝ աշակերտների և ուսանողների, բայց նաև ուսուցիչների և դասախոսների չափազանց մեծ կախվածությունը կրթավայրից և ուսումնական հաստատությունների կողմից սովորողներին թելադրված ուսումնական գործընթացի կածրատիպերից։
«Հեռավար կրթություն ուսուցման ձևը հախուռն արձագանք է ճգնաժամին, և այս իրավիճակում ով ինչ կարողանում՝ օգտագործում է։ Բազմաթիվ խնդիրներ կան, առաջինը IT ենթակառուցվածքներն են, այսինքն՝ ոչ միայն աշակերտները խնդիր ունեն, այլև նույնիսկ ուսուցիչները։ Ոմանց համար համակարգիչների հնարավորությունը սահմանափակ է, մյուսները հեռախոսով են աշխատում, ու էլի սահմանափակ է։ Այսինքն, ունենք տեխնիկայի պրոբլեմ»,- 168.am-ի հետ զրույցում ասաց կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը։
ԵՊՀ ուսխորհուրդը հայտարարություն է տարածել, որում խոսվում է հակաճգնաժամային 14-րդ միջոցառման շրջանակներում ուսանողների համար նախատեսված պետական աջակցության մասին:
Այսպիսով, արտակարգ դրությունը երկարացվեց ևս մեկ ամսով։ Սա նշանակում է, որ այս ուսումնական տարում երեխաներն այլևս դպրոց չեն գնա։ Նույնիսկ, եթե մայիսի կեսին Հայաստանում ունենանք իդեալական իրավիճակ՝ կորոնավիրուսի հետ կապված, և բացենք դպրոցները, ծնողների մեծ մասը երեխաներին դպրոց չի ուղարկելու։
«Երեկ ԿԳՄՍՆ-ն հրաման է ուղարկել դպրոցներ, որով ասվում է, որ 2019-2020 ուս. տարվա երկրորդ կիսամյակի ողջ մատյանի թվանշանները պետք է անցկացվեն էլեկտրոնային մատյանների մեջ, և այն պետք է լինի մինչև ապրիլի 20-ը։ Սա բավականին լուրջ խուճապ է առաջացրել ամբողջ կրթական համակարգում, և բոլոր դպրոցների տնօրենները, ուսուցիչները բարձրաձայնում են այս մասին, որ իրապես հնարավոր չէ։
Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոնի (ՈԱԱԿ) տնօրեն Ռուբեն Թոփչյանը «Մեդիա կենտրոնի» կազմակերպած քննարկման ժամանակ կարծիք էր հայտնել, որ ճիշտ կլինի կիսամյակը փակել սեպտեմբերին, որովհետև անգամ առցանց կրթություն իրականացնող արտերկրի համալսարանները վերջին քննությունը կազմակերպում են երես առ երես հանդիպմամբ: