Մենք այսօր ուսուցչին դարձրել ենք բյուրոկրատ, ավելորդ թղթաբանությունից կախված: Ես համաձայն եմ, որ չի կարելի մեծ չափերի նվերներ տալ, բայց ուսուցիչն էլ է կին, շատ ու շատ երկրներում կա ուսուցիչների մեծարման օր, ուսուցիչների երախտագիտության օր: Այնտեղ այլ կերպ է նշվում:
60-ական թվականներին մի շարք գիտնականներ սխալ ենթադրություններ են արել այն մասին, որ մարդկային ուղեղում 4-6 տարեկանից հետո փակվում են զարգացման որոշակի հնարավորություններ: Այդ տեսության համաձայն՝ երեխայի պոտենցիալի մաքսիմալ զարգացման համար խորհուրդ է տրվում ծննդյան օրվանից մինչև երեք տարեկանը նրան ապահովել տարբեր ինֆորմացիաների մեծ ծավալների հասնող հոսքերով: Հենց այս տեսության մասին էր իր «Երեք տարեկանից հետո արդեն ուշ է» գրքում գրել Իբուկա Մասարուն:
«Լինելով Օքսֆորդի հայկական ուսանողների կազմակերպության նախագահը, կազմակերպեցի մի քանի տարբեր միջոցառումներ հենց Լեռնային Ղարաբաղի հարցի շուրջ, իսկ նպատակս էր՝ Օքսֆորդի ուսանողներին ցույց տալ, թե որտեղից է ծագել ներկայիս իրավիճակը և ինչ է ներկայումս կատարվում»:
«Ինչու է երեխան ավարտական դասարանում հանձնում քննություն 6 առարկայից. նա կարող է հանձնել Հայոց լեզվից, Մաթեմատիկայից, և մեկ մասնագիտական առարկա ընտրությամբ` հումանիտար կամ բնագիտական ուղղվածության: Բացի այդ, ավատական դասարանի վերջին կիսամյակում, գուցե, աշակերտին հնարավորություն տրվի անցնել անհատական գրաֆիկի, ավելի թեթև ռեժիմի»:
Հանրապետության Նախագահ Սերժ Սարգսյանի Հունաստան կատարած պաշտոնական այցի շրջանակում մարտ 15-ին կայացել են պաշտոնական պատվիրակությունների մասնակցությամբ ընդլայնված կազմով բանակցություններ:
ՀՀ կրթության և գիտության նախարարությունը գարնանային արձակուրդի վերաբերյալ շրջաբերական նամակ է ուղարկել ՀՀ մարզպետարաններ և Երևանի քաղաքապետարան: ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության հասարակայնության հետ կապերի և տեղեկատվության վարչությունից տեղեկացնում են, որ 2016 թվականի մարտի 21-27-ն ընկած ժամանակահատվածում առաջին դասարանցիներին կտրվի գարնանային արձակուրդ: Իսկ 2-12-րդ դասարանցիները ձմեռային արձակուրդի երկարաձգման պատճառով գարնանային արձակուրդ չեն ունենա:
«Շատ կուզենայի, որ Հայաստանում ունենայինք գիտահետազոտական լաբորատորիաներ, նորացված, հասանելի գրականություն, միջազգային պայմանագրեր տարբեր երկրների բուհերի ու հիվանդանոցների հետ: Լավ բժիշկ լինելու համար ոչ թե՝ կարևոր, այլ՝ պարտադիր է նորացված (to keep updated) լինելը և պրակտիկ հմտություններ ունենալը»:
Լևոն Մկրտչյանն առաջարկել է վերանայել նաև ԿԳ նախարարին կից կոլեգիայի կազմը` այն ձևավորելով որոշակի սկզբունքների և չափանիշների հիման վրա:
«Մարզային կտրվածքով ավագ դպրոցները շատ ավելի կայացած են, այնտեղ երեխաները ոչ միայն կանոնավոր հաճախում են դպրոցներ, այլև մինչև երեկո մնում են այնտեղ: Այնտեղ, որտեղ այլընտրանքը շատ չէ, ավագ դպրոցները շատ հեշտությամբ կայանում են: Շուտով մենք կանոնավոր շրջայցեր ենք ունենալու դպրոցներ, որոնց մասին դպրոցների տնօրենները նախապես չեն զգուշացվելու»:
Լրագրողներից մեկի հարցին էլ, թե հանրապետության գրեթե բոլոր բուհերում ուսխորհուրդների նախագահները երիտհանրապետականներ են, իսկ նորանշանակ նախարարի պարագայում կխոխարինվե՞ն նրանք երիտդաշնակցականներով, Լևոն Մկրտչյանը նախ հորդորեց լրագրողին կոռեկտության սահմաններում ձևակերպել իր հարցը՝ նշելով, որ երիտդաշնակցական հասկացություն, որպես այդպիսին, չկա:
Նախարարը հորդորում է ուշադրությամբ ուսումնասիրել դպրոցական ծրագրերը՝ հայտնաբերելու համար հետևյալ պատկերը. «Տարիների ընթացքում որ առարկայախմբերի կամ ուղղությունների վրա ուժեղ լոբբինգ է իրականացվել՝ բնապահպանությունը, քաղաքացիական կրթությունը, ունեն ուժեղ հենարան և ֆինանսավորում: Մեկ այլ ուղղություն՝ ազգային ուղղությունը, հովանավորվում է պետության կողմից՝ հայոց լեզու, հայոց պատմություն և այլն: Հետևաբար՝ փորձը ցույց է տալիս, որ այն ուղղությունը, որ ունեցել է պաշտպանված դաշտ, մտել է ծրագրերի շրջանակ և հաջողություններ է գրանցել»:
Օրենսդրական հաստատությունների մասնագետների/ PFP (Professional Fellows Program) ծրագիրը եզակի հնարավորություն կընձեռի օրենսդրական ոլորտի երիտասարդ մասնագետներին իրենց մասնագիտական հետաքրքրություններն ու գիտելիքները խորացնել Միացյալ Նահանգների հաստատություններում:
Այսօր ՀՀ Կրթության և գիտության նախարարությունում տեղի ունեցավ նորանշանակ նախարար Լևոն Մկրտչյանի առաջին մամուլի ասուլիսը, որի ընթացքում վերջինս լրագրողներին հանգամանալից ներկայացրեց իր ապագա անելիքների ու ծրագրերի մասին: Հիշեցնենք, որ դաշնակցական Լևոն Մկրտչյանն արդեն չորրորդ անգամ է նշանակվում այդ պաշտոնում:
Իրանի իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսը հայտարարել է, որ ավարտվել են զորավարժությունների շրջանակում իրականացված բալիստիկ հրթիռների թեսթային կրակոցները: Այս մասին հայտնում է իրանական Sepahnews գործակալությունը:
«Չափազանց կարևորում եմ կրթության համակարգի բովանդակային խնդիրների վերհանումը. որքան կարողանանք կրթության համակարգը զերծ պահել քաղաքական գործընթացներից, այնքան կշահի կրթական համակարգը»,-հայտարարել է ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանը:
Ցուցահանդեսը հակիրճ խոսքով բացեց Անանիա Շիրակացու անվան Ճեմարանի տնօրեն Աշոտ Ալիխանյանը, ով ներկաներին ու նաև ցուցահանդեսի կին մասնակիցներին շնորհավորեց Մարտի 8-ի կապակցությամբ, ցանկացավ նրանց նորանոր հաջողություններ թե երեխաների դաստիարակության գործում, թե ստեղծագործելու բնագավառում: Նա նաև առաջարկություն արեց այս ցուցահանդեսը դարձնել ավանդական:
ՀՀ ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների նախորդ տարիների շրջանավարտների (ներառյալ 2015/2016 ուստարվա) պետական նմուշի դիպլոմ ստանալու համար ամփոփիչ ատեստավորման քննությունների մասնակցելու նպատակով 2016թ. մարտի 10-ից մինչև ապրիլի 15-ը (ներառյալ) Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարությունում կազմակերպվում է դիմորդների փաստաթղթերի ընդունելություն:
«Հայաստանում համակարգերն անձնական բնույթ ունեն, և մեկ ռեկտորի կամ դեկանի փոփոխությունից ամբողջ կրթական ծրագիրը կարող է փոխվել: Այստեղ համակարգային խզումներ չեն կարող լինել, որովհետև պետականորեն արխիվացվում և պատմականացվում են կոլեկտիվ հիշողություններն ու քննադատական միտքը…»:
Սիրիայի արևելքում՝ Մաալուլայում, վերականգնվում են զինյալների ավերած տներն ու տաճարները, հայտնում է LifeNews-ը: Ահաբեկիչները քաղաքը գրավել էին 2013-ին, սակայն արդեն 2014թ. ապրիլին կառավարական զորքերին հաջողվել է ազատագրել հնագույն Մաալուլան:
Գարնանային այս գեղեցիկ տոնի առիթով շնորհավորում եմ բոլորիդ և մաղթում երջանկություն, առողջություն ու բարօրություն:
ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանն աշխատանքային հանդիպում է ունեցել «Այբ» կրթական հիմնադրամի ղեկավար անձնակազմի հետ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյանի գլխավորությամբ:
Որպես ջավախահայությանը հուզող հարցերով զբաղվող մասնագետ՝ անկարող եմ չավելացնել, որ նախարարական ողջ պաշտոնավարման ընթացքում Ա. Աշոտյանը անարձագանք չի թողել Ջավախքից տարբեր հարցերով ՀՀ ժամանած մեր ընկերների ոչ մի հեռախոսազանգ, չի մերժել ոչ մի հանդիպման ու հարցի քննարկման առաջարկ և գրեթե ցանկացած ժամի ընդունելություն է կազմակերպել է իր հարկի տակ:
ՀՀ ԿԳՆ ենթակայության դպրոցների տնօրենները ևս ստացել են համապատասխան հանձնարարականներ:
«Հայաստան վերադառնալուց հետո շարունակելու եմ գործունեությունս թե՛ կրթական, թե՛ պետական համակարգում, և, անկասկած, շարունակելու եմ զբաղվել նաև գիտական հետազոտություններով՝ բնականաբար, փորձելով ներդնել ստացածս գիտելիքներն ու հմտությունները Հայաստանում հիշյալ բնագավառների զարգացման գործում»։
Մասաչուսեթսի տեխնոլոգիական ինստիտուտը (MIT) հասանելի է դարձրել լիարժեք ուսումնական ծրագիրը, 32 դասընթացների տեսադասախոսությունները, համառոտագրությունները, քննություն հարցերը և հուշաթերթիկները:
ՀՀ կրթության և գիտության նորանշանակ նախարար Լևոն Մկրտչյանն այսօր հրավիրել է առաջին աշխատանքային խորհրդակցությունը, որին ներկա են եղել նախարարության ստորաբաժանումների ու առանձնացված կառույցների պատասխանատուները:
«Նախարարության ունեցած ֆինանսական հնարավորություններն օգտագործվում են, որ մեր գիտնականների հրատարակած արժեքավոր աշխատությունները հասնեն ընթերցողին: Այսօր էլ 12 թեմա պետք է ֆինանսավորվի: Սա մեծ աջակցություն է մեր գիտնականներին: Նախարարությունը ոչ միայն նպաստում է հայագիտության ճյուղերի զարգացմանը, այլև իր նպաստն է բերում, որպեսզի աշխատելու պայմաններ լինեն գիտնականների համար»,-նշեց նա:
Ամեն տարի հայկական «Լույս» հիմնադրամի միջոցով 100 հայ ուսանողներ կրթություն են ստանում աշխարհի լավագույն համալսարաններում, կանգնում են ամենատաղանդավոր գիտնականների կողքին և այդպիսով նպաստում են Հայաստանի և աշխարհի զարգացմանը: 2009 թվականին ստեղծված հիմնադրամին և դրա գործունեությանն է անդրադարձել բրիտանական հեղինակավոր Քեմբրիջի համալսարանի պաշտոնական կայքը՝ անվանելով այն հայկական հրաշք:
ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Արմեն Աշոտյանը հրաման է ստորագրել ԿԳՆ «Գեղագիտության ազգային կենտրոն» փակ բաժնետիրական ընկերությունը ՀՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ, կենտրոնի հիմնադիր Հենրիկ Իգիթյանի անունով կոչելու վերաբերյալ:
«Ամբողջ դասապրոցեսը քննարկումների վրա է հիմնված: Մենք դասի ենք ներկայանում արդեն իսկ օրվա թեման կարդացած և քննարկմանը պատրաստ: Մեր ծրագիրը շատ հագեցած է, գրեթե ամեն ամիս 4-5 առարկայից քննություն ենք հանձնում: Դա հաճախ սթրեսի պատճառ է դառնում»: