«Համոզված եմ, որ օպերացիոն համակարգերի անվճար տարբերակներն ավելի լավն են։ Եթե Windows-ի պրոդուկտները դպրոցին ինչ-որ ձևով տրվում են անվճար, ապա Photoshop և Corel draw ծրագրերն ընդհանրապես չեն դիտարկվել, և երեխաներն ի սկզբանե տեսնում են, որ մենք գործ ենք ունենում ոչ արտոնագրված պրոդուկտի հետ։ Դա արդեն իսկ երեխաների դաստիարակության վրա բացասական է ազդում, որովհետև երեխան հասկանում է, որ կարելի է ինչ-որ ձևով շրջանցել օրենքները»։
FLEX-ը մշակութային փոխանակման ծրագիր է, որը հնարավորութուն է տալիս մրցույթը հաղթող դպրոցականներին մեկ տարի սովորել ԱՄՆ ավագ դպրոցներում: FLEX կրթաթոշակային ծրագիրն ամբողջովին ֆինանսավորվում է ԱՄՆ-ի կառավարության կողմից:
«Իմ դիտարկմամբ՝ տնօրենները տեղյակ չեն եղել: Ինչի՞ց է երևում, այն հանգստությունը, որ իրենք ունեցել են մինչև կառավարության որոշման օրը, եթե իրենք նախապես իմանային, կառավարության որոշման օրը բերանները բաց չէին մնա: Հնարավոր է՝ իրենք էլ անտարբեր մարդիկ են ու ոչ մի քայլ չեն արել, երկուստեք փնթի գործունեություն է»,- նշեց Ա. Բախշյանը:
«2017 թվականի կառավարության ծրագրում ոչ մի խոսք չկա այն մասին, թե նախադպրոցական կրթությունն ինչպես պետք է շարունակվի՝ այն դեպքում, որ 2017-22-ի ծրագրում գրված է 5 կետ նախադպրոցական ծրագրի մասին»,- այսօր լրագրողների հետ հանդիպմանն ասաց Երևանի ավագանու «Ելք» դաշինքի անդամ Անահիտ Բախշյանը:
«Հանկարծ լսում ենք, որ նախարարը խոստանում է հոկտեմբերին ուսուցիչների սոցիալական վիճակը լավացնել, աշխատավարձը բարձրացնել, ու, երբ իրեն հարցնում ենք, թե դա կլինի 2017-30 թվականների ծրագրո՞վ, ասում է՝ չէ, մոտակա ժամանակներս, հոկտեմբերին արդեն արդյունքը կտեսնեք: Շատ եմ սևեռվում Լևոն Մկրտչյանի վրա, որովհետև հնարավոր չէ չսևեռվել, ու ասել՝ 5-րդ անգամ պարոն Մկրտչյանը գալիս է ու միշտ իր անցյալում արած գործը կասկածի տակ դնում, է հետո՞»:
Դպրոցներում 2017-2018 թվականների ուսումնական տարվա պարապմունքները սկսվում են 2017թ. սեպտեմբերի 1-ին, ավարտվում 2018թ. մայիսի 25-ին` 5-օրյա աշխատանքային շաբաթվա և մայիսի 26-ին` 6-օրյա աշխատանքային շաբաթվա դեպքում` ապահովելով առնվազն 30 ուսումնական շաբաթ` առաջին, 32` երկրորդ և 34` երրորդից տասներկուերորդ դասարանների համար:
Այսօրվա դպրոցը պետք է փոխել, քանի որ այժմ այն վայրի անկրթության օրրան է: Մենք երեխաներից խլում ենք նրանց կյանքի լավագույն 10 տարիները, իսկ փոխարենը՝ ստանում ենք անորակ երաժշտության երկրպագուների:
«Այն ամբողջությամբ հենված է քանակական ցուցանիշների վրա, և չի թույլ տալիս հասկանալ՝ որքան արժե որակյալ հանրակրթությունը Հայաստանում։ Երբ մեկ տարի առաջ սկսվեց ֆինանսավորման նոր բանաձևի մշակումը, այն նորից անցավ փակ դռների հետևում, և ներկայացված բանաձևը ոչինչ էր այն իմաստով, որ ուղղակի ցուցանիշների հաջորդականություն ներկայացնող մաթեմատիկական բանաձև էր։ Ես փորձեցի վերլուծել այդ բանաձևը, և եզրակացությունն այն է, որ այն կրկին հենված է քանակական ցուցանիշների համար, և կրկին չկա, թե ինչ է որակյալ հանրակրթությունը, ինչ պետք է անել դրա համար»։
«Կուսակցականացում խորհրդային տարիներին կար, երբ մի կուսակցություն էր։ Իսկ այն, ինչ այսօր արվում է՝ ավելի դաժան բան է, քան կուսակցականացումը։ Մարդիկ ունեն ընտրելու տարբեր տարբերակներ, բայց նրանց հնարավորություն չի տրվում։ Բոլոր տնօրենները, չգիտես՝ ինչու, որոշում են ՀՀԿ-ական դառնալ, դա ոչ թե կուսակցականացում է, այլ կուսակցության շահագործում, որովհետև այլընտրանք կա, բայց մարդկանց չեն թողնում ընտրություն կատարել»։
ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանն ուղերձ է Սեպտեմբերի ﬔկի` նոր ուսուﬓական տարվա ﬔկնարկի և Գիտելիքի օրվա կապակցությամբ։
«Մեր պետությունն այսօր ֆինանսավորում է գերազանցության կենտրոնների ստեղծումն ու առաջխաղացումը, որտեղ փորձագիտական հանրությունը շատ լուրջ խնդիր է տեսնում՝ համայնքների բևեռացման առումով»։
Գոյություն ունեն ինչ-որ մասնագետներ, որոնք զբաղվում են այդ հարցերով, և կառավարությունն աշխատում է շատ դեպքերում շրջանցել հասարակությանը, հասարակության կարծիքը ներկայացնել որոշակի ֆորմատի մեջ։
Մեծ ուշադրություն ենք դարձնելու նաև այն խնդրին, որ 6 տարեկանից երեխաները սկսեն իրենց դասապրոցեսը:
168.am-ի հարցին, թե այս օպտիմալացման արդյունքում մոտավորապես քանի՞ ուսուցիչ գործազուրկ կդառնա՝ Ա. Արշակյանն այսպես պատասխանեց. «Նշեմ, որ բոլոր դպրոցներում մենք հաշվարկել ենք ուսուցիչների քանակը:
Մինչև ընթացիկ տարվա սեպտեմբերի 15-ը պատրաստ կլինի Հայաստանում կրթության զարգացման ﬕնչև 2030 թվականի ծրագիր:
Կրթության և գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանի համոզմամբ՝ Հայաստանում կրթական ծրագրերի բեռնաթափում պետք է իրականացվի:
Հայաստանի կրթական համակարգի կառավարումը նոր մոտեցում է պահանջում։ Դա պայմանավորված է համակարգի աշխարհագրության ընդլայնմամբ։ Խորհրդային տարիներին կային պետական դպրոցներ, մի քանի հատուկ դպրոցներ, շրջանային իշխանություններ և նախարարություն՝ 1-2 սպասարկող օղակներով։ Ներկայումս իրավիճակն արմատապես փոխվել է։
Կան միջազգային ապացուցողական տվյալներ, որ երկարատև դպրոցական կրթությունը դրական է ազդում տնտեսության և անձի բարեկեցության վրա։ Բայց այդ արդյունքներն իրական են դառնում միայն խելամիտ իրականացման դեպքում։ Կրթության մեջ լավ մտադրությունները բավարար չեն հաջողության հասնելու համար։
«12-ամյա կրթության պարտադիր լինելն աշխարհում կայուն զարգացման նպատակներից մեկն է։ Մենք այստեղ խնդիր ունենք յուրաքանչյուր երեխայի կրթության իրավունքի իրացման հետ։ Նախկինում շատ երեխաներ, ավարտելով 9-րդ դասարանը, չէին գնում ավագ դպրոցներ, մի որոշ հատվածը գնում էր կամ միջին մասնագիտական հաստատություններ, կամ արհեստագործական, իսկ սեպտեմբերի մեկից դա դառնում է պարտադիր։ Երեխան պարտադիր պետք է հաճախի կամ ավագ դպրոց, կամ արհեստագործական, կամ միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություն»,- ասաց պարոն Արշակյանը։
«Այս ծրագիրն իրականացվում է ՀՀ կառավարության` երեխաների պաշտպանության ոլորտի բարեփոխումներին ԱՄՆ ՄԶԳ-ի աջակցության շրջանակում: ԱՄՆ ՄԶԳ-ի կողմից ծախսերի փոխհատուցումը կազմում է 825 հազար դոլար, դրամաշնորհառուի ներդրումը` 82 հազար 500 դոլար: Ներառական կրթության համակարգի հզորացման ծրագիրը եռամյա է. այն կաջակցի ՀՀ ԿԳՆ-ին ընդարձակել ներառական կրթությունը բոլոր երեխաների համար` ՀՀ կառավարության` երեխաների պաշտպանության ոլորտի բարեփոխումների ներքո», – ասաց Մկրտչյանը:
Ուսանողական միջազգային օլիմպիադայի Հայաստանի թիմերը ղեկավարել և մարզել է ԵՊՀ և ՀԱՀ դասախոս Կարեն Քեռյանը, ով թիմի ղեկավարներից արդյունավետությամբ 4-րդն էր:
«1995-2008 թվականներին ունեցել ենք հարցազրույցով ընդունելություն, որն օգնում էր տեղերը համալրելուն: Դրա համար էլ միշտ դիմել ենք ու հիմա էլ դիմում ենք պատկան մարմիններին, որ թույլ տան հարցազրույցով ընդունելությունը վերականգնել»,- ասաց Վաչագան Գալստյանը:
ՀՀ նախագահի հանձնարարականի համաձայն` 2017-18 ուստարվանից Տավուշի, Գեղարքունիքի, Վայոց ձորի, Արարատի մարզերի սահմանամերձ համայնքների 1-12-րդ դասարանների սովորողներին դասագրքերը տրամադրվելու են անվճար:
Վերջերս Երևանի բանուկ բուհական հատվածներից մեկում իրար կողք կողքի գործում էին կուրսային-դիպլոմայինների վաճառքի կետ, սուրճի վաճառքի կետ, բուքմեյքերական գրասենյակ, և դրանց կողքին բացվեց գրախանութ։ Գրախանութը մի քանի ամիս աշխատելուց հետո փակվեց։ Այս օրինակը շատ բան է ասում մեր կրթական համակարգի վիճակի մասին։
Այսօրվանից երկու շաբաթ տեւողությամբ Արցախի Մարտունու շրջանի Գիշի գյուղում կգործի «Գիտելիքը ուժ է» ամառային դպրոց-ճամբարը, որը համանուն կրթական նախաձեռնության մի մասն է:
Գերմանիայի Նյուրեմբերգ քաղաքում տեղի ունեցած միջազգային քրեական իրավունքին նվիրված համաշխարհային դատախաղ-մրցույթում ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի թիմը զբաղեցրել է 3-րդ պատվավոր տեղը` հետևում թողնելով Անգլիայի, ԱՄՆ-ի, Գերմանիայի, Ռուսաստանի և մի շարք այլ պետությունների թիմերին:
ՀՀ ՊՆ Մոնթե Մելքոնյանի անվան ռազմամարզական վարժարանը հայտարարում է ուսուցիչների ընդունելություն հետևյալ առարկաների դասավանդման համար` հայոց լեզու, անգլերեն, ռուսերեն, մաթեմատիկա, ֆիզիկա, կենսաբանություն, քիմիա, աշխարհագրություն, հայոց պատմություն, համաշխարհային պատմություն, ինֆորմատիկա:
«Երբ ասում են՝ ավագ դպրոց, կենտրոնանում են մի խողովակի վրա, որը ես կանվանեմ որակյալ արտագաղթի ոչ թե հիմք, այլ դրա վրա կրթական բիզնեսի կազմակերպում»։
«Հեռավար ուսուցումը երկու տարբերակով կարող է լինել՝ online և offline: online-ն այն է, երբ անմիջական, ռեալ ժամանակի մեջ դուք դասավանդում եք, ու ձեզ լսում են, իսկ offline-ը՝ երբ կարող եք դասավանդել, ու հետագայում ձեզ լսեն»,- ասաց Խաչատուր Բեզիրջյանը:
Բուհերում բազմաթիվ թափուր տեղերի առկայությունը վերջին մեկ շաբաթվա գլխավոր նորություններից էր։ Բայց իրականում այն նորություն չէ, քանի որ դեռևս 2006 թվականին հայտնի էր, որ 2017, և հատկապես՝ 2018 թվականներին դիմորդների թիվն էապես նվազելու է։