«Այսօր շատ կարեւոր օր է Հայաստանի համար: Ես վստահ եմ, որ կրթությունը յուրաքանչյուր ազգի հաջողության հասնելու գրավականն է, եւ ես հույս ունեմ, որ մեր դպրոցը կկարողանա Հայաստան բերել կրթության միջազգային չափանիշները: Հույս ունենք նաեւ, որ մեր դպրոցն օրինակելի կդառնա Հայաստանյան շատ այլ դպրոցների համար»:
«Հայագիտությույնն առաջին հերթին հայրենագիտություն է, և նման նախաձեռնությունը` իբրև գործունեության ծրագիր, միտված է զարգացնելու այն և՛ նոր տեսություններով ու մեթոդաբանությամբ, և՛ գիտական ու թարգմանական հարստացված ապարատով: Այս համատեքստում մենք լիահույս ենք, որ ընկերության բոլոր 400-ից ավելի անդամները կդառնան իսկական մատենադարանցիներ»:
Ընդունելության գործընթացը իրականացվում է անկախ ծնողների ֆինանսական կարողությունից և կուղեկցվի կրթաթոշակային լայնածավալ ծրագրով: Դպրոցում ուսման վարձը կազմում է 30 հազար ԱՄՆ դոլար, սակայն աշակերտների մեծ մասը հնարավորություն կունենա ուսանելու մինչև 100% կրթաթոշակով:
«Ինչպես տեսնում եք, կատարվել է շատ մեծ աշխատանք: Այսուհետ երեխաներն ավելի հարմար պայմաններում կիրականացնեն իրենց ուսուցումը: Պետք է նշեմ, որ մեր հիմնադրամը կարևորում է նաև քաղաքի կրթական ու մշակութային մյուս ենթակառուցվածքների զարգացումը: Սա նման նախաձեռնություններից մեկն էր, որը շարունակական բնույթ է կրելու»:
Նախագահ Սերժ Սարգսյանն այսօր Երևանի մաթեմատիկական մեքենաների գիտահետազոտական ինստիտուտի «Երևան Էքսպո» ցուցահանդեսային համալիրում ներկա է գտնվել «ԴիջիԹեք էքսպո-2014» տեխնոլոգիական ցուցահանդեսի բացմանը:
Այսօր մեկնարկել է «Հայաստանի բարձրագույն կրթության ոլորտի հզորացում Եվրոպական բարձրագույն կրթական տարածքին ինտեգրվելու նպատակով» թվինինգ ծրագիրը, որն իրականացվում է Եվրոպական Միության աջակցությամբ:
ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Արմեն Աշոտյանի գլխավորած պատվիրակությունը սեպտեմբերի 30-ից հոկտեմբերի 2-ը կմասնակցի Բելառուսի Հանրապետությունում կայանալիք ԱՊՀ անդամ պետությունների կրթության ոլորտի աշխատողների և ուսուցիչների 3-րդ համագումարին, ինչպես նաև ԱՊՀ անդամ պետությունների կրթության և գիտության նախարարների կոմիտեի հերթական նիստին:
«Մենք պարտավոր ենք հիշել և մեր երախտագիտությունը հայտնել բոլոր այն մարդկանց, ովքեր հայության պատմության այդ դժվարագույն պահին եղել են մեր հայրենակիցների կողքին»:
Պաշտոնական այցով Էստոնիայի Հանրապետությունում գտնվող ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Արմեն Աշոտյանն ու Էստոնիայի կրթության և գիտության նախարար Եվգենի Օսսինովսկին ստորագրել են համաձայնագիր՝ Հայաստանի և Էստոնիայի միջև կրթության և հետազոտության բնագավառում համագործակցության վերաբերյալ:
Էստոնիայի կրթության և գիտության նախարար Եվգենի Օսսինովսկիի հրավերով ՀՀ կրթության և գիտության Արմեն Աշոտյանի գլխավորած պատվիրակությունը սեպտեմբերի 22-ից 24-ը մեկնել է Էստոնիայի Հանրապետություն:
Անահիտ Բախշյանն ասաց, որ նախակրթարաններից պետք է սկսել աշխատել երեխայի հետ, երեխան պետք է ինքն իրեն ճանաչելով մեծանա, իմանա՝ ինչ ուժեղ կողմեր ունի, և դա կրթությունը պետք է անի՝ ուսումնական առարկաների ժամանակ: Ըստ նրա՝ կրթական միջավայրը պետք է յուրաքանչյուր օր բացահայտի երեխային՝ ինքն իր համար: Այս դեպքում 12-ամյա կրթությունն ավելի արդյունավետ կլինի:
«Ծրագրի շրջանակներում վերապատրաստման առավելություններ և արտոնություններ կստանան հենց այդ դպրոցներում աշխատող ուսուցիչները: Բայց դա չի խոչնդոտելու ցանկացած այլ դպրոցի կամ մանկավարժի մասնակցությունը ծրագրին: Հետագայում բոլոր ավագ դպրոցներում նոր կրթական ծրագրով դասավանդելու հնարավորություն՝ հոսքային դասարանների սկզբունքով կլինի»,- նշեց նա:
«Հայաստանի Հանրապետության ապագան կիրթ, գրագետ նոր սերունդն է, որը կարող է դիմակայել 21-րդ դարի մարտահրավերներին: Կիսագրագետ կամ տգետ կեցվածքով՝ մարտահրավերներին չեն դիմակայում, դիմակայում են ուղեղով և ոգով: Մանկավարժի մասնագիտությունը թիվ մեկ մասնագիտությունն է. եթե բժիշկը բժկում է մարդուն մարմինը, ապա մանկավարժը՝ մարդու ոգին»,- ասաց Աժ փոխնախագահ, ՀՊՄՀ խորհրդի անդամ Էդուարդ Շարմազանովը:
«Երևանի Անանիա Շիրակացու անվան ճեմարան» կրթահամալիր» ՓԲԸ-ին կթույլատրվի 2014-2015 ուստարվանից միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի 11-12-րդ դասարաններում իրականացնել «Միջազգային բակալավրիատի դիպլոմա» ծրագիրը անգլերեն լեզվով` 3 տարի ժամկետով:
Սեպտեմբերի 17-ից 19-ը Հռոմում կկայանա Բոլոնիայի գործընթացի հետամուտ խմբի նիստը, որին որպես համանախագահող երկիր կմասնակցի նաև Հայաստանի Հանրապետությունը` ի դեմս կրթության և գիտության նախարար Արմեն Աշոտյանի:
«Հնարավոր չէ բուհում ամեն ինչ սովորեցնել, իսկ սովորացրածն էլ արագ հնանում է, ուստի մոտեցումները պետք է փոխել: Ուսանողի մեջ պետք է դաստիարակենք ինքնակրթվելու կարողություն: Բուհերում կաղում է նաև ուսանողների ներգրավվածությունը հետազոտական պրոցեսներում»,- ասաց Թոփչյանը:
Առաջարկվել է Երևանում գործող ավագ դպրոցներից մեկի հիմքի վրա ստեղծել գերմանական գիմնազիա՝ գերմաներեն լեզվի խորացված ուսուցմամբ և գերմանագիտական առարկաների դասավանդմամբ:
Այս պահին եկեք համարենք, որ մենք այս լավ միջավայրում հայտարարեցինք, ազդարարեցինք մի կարևոր ծրագրի սկիզբ, և գոնե այս պահին այս դահլիճում մի քանիսը, ովքեր ծանոթ են ծրագրին, վստահ են, որ մի քանի տարի հետո այն լինելու է արդեն իրականացված որոշ մասով և արդեն իր օգուտն է բերելու մեր կրթական համակարգին:
Մեր ավագ դպրոցի շրջանավարտն իր գրագիտական ցենզով լիովին պատրաստ է ՌԴ միգրացիոն ծառայությունների անհրաժեշտ փաստաթղթերը լրացնելու: Այլապես, դժվար թե որևէ մեկի մտքով անցներ հայ դպրոցի աշակերտին սովորեցնել պաշտոնական գրություններ գրել ռուսերեն:
Հանրապետության Նախագահը նախ այցելել է հայ բանասիրության ֆակուլտետ, դիտել հոբելյանին նվիրված ցուցահանդեսը, զրուցել պրոֆեսորադասախոսական կազմի և ուսանողության հետ: Այնուհետև Սերժ Սարգսյանը ԵՊՀ գլխավոր մասնաշենքում մասնակցել է համալսարանի վերոնշյալ ֆակուլտետների հիմնադրման 95-ամյակին նվիրված հանդիսավոր նիստին:
Աշոտյանի այս խոսքերն ազդեցին ԱԺ փոխխոսնակ Էդուարդ Շարմազանովի վրա, ով շտապեց հայտարարել, թե Աշոտյանը դեռ երկար ժամանակ մնալու է ՀՀ քաղաքական կյանքում:
ՈԱԱԿ տնօրեն Ռուբեն Թոփչյանը եվրոպացի փորձագետներին ներկայացրեց Հայաստանում բարձրագույն կրթության առանձնահատկությունները, բուհերի հավատարմագրման գործընթացը, բուհերում առավել հաճախ հանդիպող խնդիրները, ինչպես նաև բուհ-աշխատաշուկա կապի միջոցները:
Վարչապետ Հովիկ Աբրահամյանը Գիտելիքի օրվա և ուսումնական տարվա մեկնարկի առթիվ Արարատի մարզում՝ Մասիս քաղաքում և Վարդաշեն համայնքում մասնակցել է նորակառույց և հիմնանորոգված դպրոցների բացմանը:
Հայ ժողովուրդն ուսումնատենչ ժողովուրդ է և իր պատմության բոլոր շրջափուլերում աչքի է ընկել կրթության և դպրոցի հանդեպ հատուկ վերաբերմունքով՝ այն համարելով ազգի գոյատևման հիմնական գրավականներից մեկը:
«Փոխքաղաքապետ Արամ Սուքիասյանը մի կարևոր հարցի մասին էլ խոսեց, որ տնօրեններն իրավացիորեն գրել էին, թե իրենք մի քանի տիրոջ ծառա են, և իրենց որպես գլխաքանակ ուղարկում, օգտագործում են տարբեր հավաքներին: Սրա համար Արամ Սուքիասյանն ինքն էլ ներողություն խնդրեց: Այո, իրավացի են տնօրենները, չի կարելի դպրոցի հետ այդպես վարվել, անթույլատրելի է զանգել դպրոցի տնօրենին և ասել՝ այսօր այսինչ տեղում այսքան մարդ պիտի բերես, և կարևոր չէ՝ դա ինչ միջոցառում է. գլխաքանակ որտեղ պետք է, այդտեղ հիշում են դպրոցին: Մեր տնօրենները հեռախոսները պետք է ցած դնեն և ասեն՝ չեմ գալու, ով ուզում է՝ զանգի: Եթե բոլորն այդպես անեն, վերնախավը ոչինչ չի կարողանա անել»,- ասաց նա:
Պատասխանելով Կրթության և Գիտության նախարարությանն ուղված հարցերին՝ Մանուկ Մկրտչյանը հենց սկզբում նշեց, որ չի պատասխանելու «չարամիտ» հարցերին, փոխարենը կպատասխանի միայն բարյացկամ հարցերին: Երևի հենց այդ նկատառումից ելնելով էլ չպատասխանեց հնչած առաջին հարցին. «Գաղտնիք չէ, որ հաճախակի փոփոխվող, ոչնչով չհիմնավորված քայլերի շնորհիվ հասարակության մեջ հանրակրթության նկատմամբ կա բացասական և անկումային տրամադրություն»:
«Ըստ ԿԳ նախարարի հայտարարության՝ Հայաստանում 25 հազար դրույք կա: Դա նշանակում է՝ 25 հազար մարդ կարող է ունենալ 22 ժամ դաս, բայց այսօր գործում են 45 հազար ուսուցիչներ, այսինքն՝ մոտավորապես երկու անգամ ավել: Սա խոսում է այն մասին, որ դպրոցներում կա կադրերի ավելցուկ: Իհարկե, նախարարը դպրոցների տնօրենների հետ հանդիպման ժամանակ ասաց, որ պետք է լինեն կրճատումներ՝ մեղքն իր վրայից գցելով տնօրենների վրա: Ես չեմ կարող ասել՝ ով է ճիշտ, ով՝ սխալ: Ճիշտն այն տնօրենն է, ով իր դպրոցում եղած ժամերի քանակությամբ ուսուցիչների օպտիմալ թիվ ունի, և այդ բոլոր ուսուցիչները համապատասխանում են ուսուցչի նկարագրին, նրանց ներկայությունն անհրաժեշտ է երեխաներին, և երեխաները հաճույքով են այդ ուսուցիչներին լսում: Այսպիսի ուսուցիչներ հավաքած տնօրենն անպայման կհաջողի»:
Ավագանու «Բարև Երևան» խմբակցության անդամ Անահիտ Բախշյանն այսօրվա ասուլիսում՝ անդրադառնալով դպրոցների ջեռուցման խնդրին՝ ասաց, որ երեկվանից տարբեր մարզեր ուսուցիչների է զանգել և հարցրել՝ ջեռուցում ունե՞ն, թե՞ ոչ և հատուկ ԿԳ նախարարության հանրակրթության վարչության պետ Նարինե Հովհաննիսյանի համար պատրաստել է այն դպրոցների ցուցակը, որտեղ չկա ջեռուցում, կոմունալ հարմարություններ:
«Պետությունն այսօր բազմաթիվ անմիտ ծախսեր է անում ներառական դպրոցներում, երբ, օրինակ, սննդի գումար է տալիս. վկայագրված և ներառված մեկ աշակերտի ֆինանսավորման մեջ սննդի գումարն ավելին է, քան հանրակրթական դպրոցի յուրաքանչյուր երեխայի համար պետության տված գումարը, այսինքն՝ հանրակրթական դպրոցի մեկ աշակերտի ֆինանսավորումը 105 հազար դրամ է, իսկ ներառական դպրոցի մեկ աշակերտի սննդի գումարն անցնում է՝ 120-160 հազար դրամ կարող է լինել, որը շատ խնդրահարույց և տգեղ երևույթ է»:
Նոր ուսումնական տարվա նախաշեմին մենք կանխատեսում ենք, որ դպրոց կհաճախեն շուրջ 40 հազար առաջին դասարանցիներ: