Վաղը` ապրիլի 11-ին տեղի կունենա Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոնի (ՈԱԱԿ) Հավատարմագրման հանձնաժողովի նիստ, որտեղ որոշում կկայացվի Երևանի Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի, Երևանի Վ. Բրյուսովի անվան լեզվահասարակագիտական համալսարանի և Երևանի «Հայբուսակ» համալսարանի ինստիտուցիոնալ հավատարմագրման վերաբերյալ:
ուրաքանչյուր սովորող պատրաստելու է 6 անմոռուկ՝ հակառակ կողմում նշելով իր տվյալները (անունը, ազգանունը, մարզը, դպրոցը, դասարանը):
ՀՀ կառավարությունն իր այսօրվա նիստում հավանություն կտա «Մեկ երեխա-մեկ համակարգիչ» փուլային ծրագրին, որով նախատեսվում է անվճար պլանշետներ բաժանել առաջին դասարանցիներին։
ՀԱԿ խմբակցության քարտուղար Արամ Մանուկյանը հայտարարեց, որ թեպետ գիտի, որ այս կառավարությունը չի կարող այդ գործն իրականացնել, բայց իր պահանջը բավարարվում է և երկու տարով հետաձգվում է, ինքն իր առարկությունները հանում է և խմբակցությունը կողմ կքվեարկի:
ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Արմեն Աշոտյանն այսօր ընդունել է Հայաստանի Հանրապետությունում Չինաստանի Ժողովրդական Հանրապետության արտակարգ և լիազոր դեսպան Թիան Էրլունին: Հանդիպման ընթացքում քննարկվել են Երևանում չինարենի խորացված ուսուցմամբ ավագ դպրոցի հիմնադրման ծրագրին, միջպետական կրթաթոշակային տեղերին, հայ-չինական կրթական համագործակցությանը վերեբերող մի շարք հարցեր:
Խ. Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարանում այսօր ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Արմեն Աշոտյանը «Մայրության և գեղեցկության տոնի» առթիվ պարգևներ է հանձնել մասնագիտական կրթության ոլորտի կին մասնագետներին: Շնորհավորելով բոլոր կանանց տոնի առթիվ` նախարարը նշել է, որ կրթության ոլորտը Հայաստանի «ամենագեղեցիկ» ոլորտներից մեկն է` հաշվի առնելով, թե ինչ մեծ քանակությամբ և դերակատարությամբ կանայք և աղջիկներ են աշխատում այնտեղ:
168.am-ի հետ զրույցում Երևանի ավագանու «Բարև, Երևան» խմբակցության անդամ Անահիտ Բախշյանը նշեց, որ վերահսկողություն իրականացնելն այստեղ սխալ է, քանի որ, եթե դպրոցի տնօրենին և ուսուցչին վստահվել է կրթությունը, պետք է թողնել, որ նրանք իրենց զգացմունքների արտահայտման ձևերը գտնեն. «Կա ծնողական համայնք, այլ մարդիկ, թող իրենք գնան ասեն՝ հավանե՞լ են միջոցառումները, թե՞ ոչ, ոչ միայն պետք չէ վերահսկել, այլ նաև չի կարելի»:
Կողմերի միջև կնքված հուշագիրը նպատակաուղղված է դպրոց-թանգարան կապի ամրապնդմանը, աշակերտների շրջանում թանգարան հաճախելու մշակույթի ձևավորմանը, մշակութային արժեքների սերմանմանը, համակողմանիորեն զարգացած սերնդի կրթմանն ու դաստիարակությանը:
«Որպեսզի օբյեկտիվ լինենք, պետք է անպայման խոսակցությունը սկսենք նրանից, որ արդեն գրեթե 25 տարի է՝ ամբողջ պիոներական պալատների համակարգը, որը մնացել էր՝ որպես ժառանգություն Սովետական Միությունից, անցել է Մայր Աթոռի հովանու տակ, և հազարավոր երեխաներ, դպրոցից զատ, ստանում են իրենց կրթությունը (արվեստի, արհեստների, սպորտի և այլ ոլորտներում) այդ համակարգի մեջ: Այսինքն՝ դա բնական և նորմալ բան է արդեն դարձել, որ հովանավորն է Մայր Աթոռը: Դրան այլևս ոչ ոք չի անդրադառնում, և ոչ մեկին չի զարմացնում դա: Նաև կա Գևորգյան ճեմարան, որն էլի ուսումնական հաստատություն է, կան աստվածաբանական ֆակուլտետներ Համալսարանում, և այլն, ոչ մեկին չի զարմացնում, որ այդ համակարգը հովանավորում և համակարգում է Մայր Աթոռը»:
ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպանությունն ու Փրոջեքթ Հարմոնի Ինթերնեյշնլ կազմակերպությունը կազմակերպել էին ազգային պատանեկան վեհաժողով սոցիալական ներառման թեմայով, որով եզրափակվում էր երկու ամիս տևողությամբ մի ծրագիր, որում ընդգրկված էին ավելի քան 1000 հայ դպրոցականներ: Վեհաժողովին մասնակցեցին ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպան Ռիչարդ Միլսը, ՀՀ տարածքային կառավարման և արտակարգ իրավիճակների նախարարի առաջին տեղակալ Վաչե Տերտերյանը, ՀՀ կրթության նախարարության հանրակրթության վարչության պետի տեղակալ Նոննա Սահակյանը, բանախոսներ ԱՄՆ-ից և դպրոցականներ ու ուսուցիչներ Հայաստանի բոլոր ծայրերից:
«Մենք չգիտենք՝ ինչո՞ւ է նման քայլ արվում, բայց կարող ենք ենթադրություններ անել, որ Հայաստանում, ինչպես տարբեր ոլորտներում, նաև կրթության ոլորտում, հստակ քաղաքականություն չի վարվում, չկա ապագայի մասին կոնցեպցիա, որի հիման վրա կրթության ոլորտը փորձեն զարգացնել, և այս առումով՝ ինչ-որ անձինք, որոնք պետական ֆունկցիաներ են կատարում, իրենց անձնական պատկերացումների և, հնարավոր է, նաև շահերի պատճառով՝ այս կամ այն որոշումներն են ընդունում: Չի բացառվում, որ Արմեն Աշոտյանն անձնական շահ ունի այդ եկեղեցու հետ մերձեցման քաղաքականության մեջ և ինչ-որ բաներ ստանում է: Սա կարելի է միայն ենթադրել»:
Ա. Թադևոսյանի խոսքով՝ «սովետական», «պարադային» վիճակ է տիրում ցեղասպանության տարելիցի շուրջ. «Հենց այդ սովետական պառադի մթնոլորտն է, որը, անկեղծ ասած, ինձ մոտ խորը հիասթափություն է առաջացրել այս պրոցեսներից, ինչ ընթանում է, շատ տխուր է: Այդ սիմվոլիկայի տարածումը, դպրոցներում դրանցով ինչ-որ սեղաններ են նախշում, խորհրդանշան անմոռուկն էլ մի տեսակ շատ պայծառ, վառվռուն, գարնանային գույներ ունի, այնպիսի տպավորություն է, որ ամբողջ հարապետությունն այդ ողբերգությանը մոտենում է՝ որպես մի իրադարձության, որը համատեղ ուրախ միջոցառում է»,- ասում է նա:
ի՞նչ է նշանակում՝ երեխային նախապատրաստել դպրոց հաճախելուն: Եթե դա տարրական օրվա ռեժիմին նախապատրաստելն է, ապա դա, անշուշտ, կարելի է սկսել 2-3 տարեկանից: Երեխան կարող է իմանալ, որ իր նախաճաշն ու ճաշը որոշակի ժամեր ունեն, բակում ֆուտբոլ խաղալիս պետք է հագնել սպորտային հագուստ, իսկ ա՛յ, թատրոն հաճախելիս՝ այլ հագուստ:
«Ակնհայտ է, որ «Պատվո պահակ» հերթապահության մասնակիցների մոտ կա հուզմունք, պատմական հիշողություն և այստեղ կանգնելու հպարտություն: Այս նախաձեռնության մեջ մենք ներառել ենք ինչպես հիմնական, այնպես էլ ավագ դպրոցները: Այս տարի միայն մայրաքաղաքի դպրոցներն են մասնակցում, բայց ունենք հայտեր, որ մարզերից էլ մասնակցեն: Այնքան մեծ էր աջակցությունը, որ մեզ խնդրում են, որ ակցիան դեռ չմեկնարկած` այն դառնա ավանդական, և մենք ամեն տարի իրականացնենք այս միջոցառումը»:
«Ե՛վ Մայթ Աթոռը, և՛ ՀՀ ԿԳՆ-ն այս նախագծի հետ մեծ հույսեր են կապում: Մենք ակնկալում ենք, որ Մայթ Աթոռի հոգածության ներքո դպրոցը նոր շենքային պայմաններ ու տեխնիկական հագեցվածություն կստանա, ինչպես նաև նոր բովանդակություն՝ ապոհովելով կրթության ավելի բարձր որակ»
Այսօր Երևանի ավագանու «Բարև Երևան» խմբակցության անդամ Անահիտ Բախշյանը Երևանի քաղաքապետ Տարոն Մարգարյանին դիմել է հարցումով, որով հետաքրքրվել է, թե ինչպե՞ս են դպրոցներն ապահովում իրենց գործունեությունը հրապարակային դարձնելու մասին օրենքի պահանջը:
«Մեզ համար կարևոր է, որ ԵՄ ծրագրերը որոշակի ազդեցություն ունենան բարձրագույն կրթության ոլորտում իրականցվող քաղաքականության վրա՝ առաջարկելով փորձագիտական հիմնավոր եզրակացություններ»
Պատմությունից հայտնի է, որ միջնադարում հայ միսիոներներն ակտիվ գործունեություն են ծավալել նաև Միջին Ասիայի կենտրոնական հատվածում, որտեղ գործել են հայկական եկեղեցիներ: Այն գաղափարը, որն այսօր միավորել է բարձրաստիճան պաշտոնյաներին և գիտնականներին, ցանկությունն է բացահայտելու քաղաքակրթական հերթական առեղծվածը:
«Մենք պարտավորվել ենք անել հնարավորը, որպեսզի առարկան դառնա դասավանդվող առարկա: Փաստացի, սա մեկ առարկա չէ, այլ առարկայաղթա` իր համապատասխան երեք մոդուլային բովանդակությամբ: Մենք մեծ հույս ունենք, որ այս ծրագրի շնորհիվ ոչ միայն դպրոցներում նոր մակարդակի կբարձրացնենք տեխնոլոգիական կրթությունը, այլ մեր գործընկերների համար կպատրաստենք մոտիվացված, լավ որակ ունեցող երիտասարդ մասնագետներ»:
Միջազգային հետազոտությունների համաձայն, որոնք 3 տարին մեկ անցկացնում է տնտեսական համագործակցության և զարգացման հեղինակավոր կազմակերպությունը, ֆինն դպրոցականները ցուցաբերել են աշխարհում ամենաբարձր կրթական մակարդակը։ Նրանք նաև մոլորակի ամենակարդացող երեխաներն են, բնական գիտությունների ցուցանիշով աշխարհում 2-րդն են, մաթեմատիկայի ցուցանիշով՝ 5-րդը։
Ուզո՞ւմ ես լինել խելացի, հաջողակ ու տարբերվող, ուրեմն Mathemetics.am-ը կօգնի քեզ. աշակերտների համար նախատեսված այս համակարգն այսօր հայ երեխաներին է ներկայացնում դինամիկ խնդիրներ, անվճար գրանցում և ուսուցում, տեսական գիտելիքներ ու առցանց մրցույթներ: Սա նախատեսված է 4-րդից մինչև ավարտական դասարանների աշակերտների համար։
Երևանն է կանչում: Եվրոպական բարձրագույն կրթության տարածքի 47 նախարարները՝ Բոլոնիական նախարարները առաջին անգամ երեք տարվա ընթացքում հրավիրվել են հանդիպելու Հայաստանում:
«Ես համոզված եմ, որ իրականում հաղթել են լավագույնները, սակայն նման բարդ ստուգատեսներում, հատկապես բնագիտական առարկայական օլիմպիադաներում, յուրաքանչյուր երեխա, ով անցել է հաջորդ փուլ, միմիայն գովասանքի և ջերմ խոսքերի է արժանի: Մենք մեծ հույս ունենք, որ հենց ձեր շարքերից կլինեն այն մեդալակիրները, ովքեր մեր երկրին պարգևներ կբերեն միջազգային օլիմպիադաներից: Վերցրեք այդ ջահը նախորդ օլիմպիական սերնդի ձեռքերից և այս տարի նույնպես տարեք առաջ` հանուն ձեր ապագայի, մեր ժողովրդի հպարտության և մեր երկրի պատվի: Սա ձեր կյանքի գուցե առաջին, բայց ոչ ամենապայծառ հաջողությունն է. մնացած հաղթանակներն առջևում են»,- նշել է նախարարը:
Այսօր ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության նախնական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Ռոբերտ Աբրահամյանը ներկայացրել է ոլորտում առկա նորամուծությունները, մասնավորապես, ՄԿՈՒ ոլորտի տնօրենների հավաստագրման նոր կարգը:
«Կրթություն ստանալը միայն բուհին չի վերաբերում, դրանք մասնագիտացված քոլեջներն են, դրանք արհեստագործական ուսումնարաններն են: Ես կարծում եմ՝ սա ևս 4000 երիտասարդի համար կրթության շարունակականությունն ապահովելու ձև է: Ես կողմնակից եմ»,- ասաց մեր զրուցակիցը՝ միաժամանակ նշելով, որ այդ 12-ամյա կրթության պահանջը ենթադրում է, որ պետությունը պետք է լուրջ վերանայի նախամասնագիտական կամ արհեստագործական ուսումնարանների, քոլեջների կրթության որակը և այն մասնագիտացումները, որոնք այսօր տնտեսությանն անհրաժեշտ են, քանի որ նաև «արտագաղթի պատճառով՝ այդ մասնագիտությունների վարպետների մեծ պակաս կա Հայաստանում»:
Այսօր Աժ նիստում «ՀՀ կրթության մասին» օրենքում փոփոխությունների քննարկման ժամանակ, որով առաջարկվում է սահմանել 12-ամյա պարտադիր կրթություն, ՀԱԿ խմբակցության քարտուղար Արամ Մանուկյանը հայտարարեց, որ գաղափարը լավն է, բայց անհնար է իրականացնել:
Արմեն Աշոտյանի խոսքով՝ «ՀՀ կրթության մասին» օրենքում փոփոխություններով առաջարկում են օրենսդրական նախաձեռնությունը տարածել հաջորդ 9-րդ դասարանցիների վրա:
«Հարգելի պարոն նախարար, ես, որպես Սյունիքի մարզպետ, իմ շնորհակալությունն եմ հայտնում մարզի կրթության ոլորտում ձեր կողմից իրականացվող աշխատանքների համար: Սյունեցին միշտ աչքի է ընկել իր կրթական կարողություններով, ուստի այստեղ ներկա կրթության նվիրյալները, դպրոցի տնօրենները առանձնահատուկ պատասխանատվություն են կրում մարզի ուսումնական հաստատություններում կրթական բարձր մակարդակի ապահովման համար, քաջ գիտակցելով, որ դա է մեր պետության առաջընթացի գրավականը»:
Այսօր տեղի ունեցավ «Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոն» հիմնադրամի հավատարմագրման հանձնաժողովի նիստ, որտեղ որոշում կայացվեց երեք բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ինստիտուցիոնալ հավատարմագրում շնորհելու վերաբերյալ:
«Մեծ Բազար» երաժշտական խմբի ելույթով այսօր UWC Դիլիջանի քոլեջում մեկնարկեց համերգների շարքը, որի կազմակերպիչներն են «Հայաստանի զարգացման նախաձեռնություններ» (IDeA) հիմնադրամը եւ UWC Դիլիջան քոլեջը: Այս նախաձեռնության նպատակն է Դիլիջանը դարձնել մշակութային միջոցառումների անցկացման հետաքրքիր վայր, ինչպես նաեւ նպաստել քաղաքի մշակութային կյանքի աշխուժացմանը: