Բաժիններ՝

«Առաջարկված նախագիծը գիտական հաստատությունները կացնահարելու, ոչ թե առողջացնելու օրինակ է». ԳԱԱ ինստիտուտների տնօրեններ

«Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» նոր օրենքի նախագծի աշխատանքային տարբերակը մի շարք փոփոխություններ է նախատեսում գիտության և կրթության ոլորտներում: Նախատեսվող փոփոխություններից է ԳԱԱ-ի ինստիտուտները բուհերին միացնելու առաջարկը:

ՀՀ ԳԱԱ Հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի տնօրեն Պավել Ավետիսյանի կարծիքով՝ ներկայացված աշխատանքային տարբերակը մեկ անգամ ևս լրամշակման կարիք ունի:

«Այս տարբերակը, որ դրված է քննարկման՝ մեզ համար այնքան էլ ընդունելի չէ: Այնտեղ խնդիրներ ենք տեսնում և բազմաթիվ մտահոգություններ ունենք: Օրենքը գրելուց առաջ պետք է ունենանք տեսլական և ռազմավարություն, որպեսզի հասկանանք՝ ո՞ւր ենք գնում, ինչի՞ համար ենք ինչ-որ բաներ անում: Օրենքը պետք է ածանցված լինի ռազմավարությունից և տեսլականից, ոչ թե՝ հակառակը: Նաև օրենք գրելը մասնակցային լինի, այսինքն՝ այն մարդկանց մասին, որ օրենք  է գրվում, ներկայացուցիչները պետք է մասնակցեն դրան: Մնացած կետերն արդեն քննարկման առարկա են: Եթե կորոշեն, որ գիտությունը սպասարկում է  բարձրագույն կրթությանը, ուրեմն այդ տեսլականով կգրենք օրենքը, եթե  տեսնում ենք, որ գիտությունը նաև առնչվում է տնտեսության, երկրի պաշտպանության, արտաքին, ներքին քաղաքականության և բազմաթիվ այլ հարցերի հետ, ուրեմն օրենքը մի քիչ այլ կերպ կգրենք: Մենք պետք է որոշենք՝ գիտությանն ինչ սոցիալական դեր ու նշանակություն ենք տալիս, ինչպե՞ս  ենք պատկերացնում նրա տեղը հասարակության մեջ, որից հետո  օրենքը կգրենք: Այս օրենքում գիտությունը բուհական կրթությանը սպասարկողի դերում է, ինչը, կարծում եմ՝  գիտությունն արժևորելու միակ և ճիշտ ձևը չէ»,- 168.am-ի հետ զրույցում ասաց Պավել Ավետիսյանը:

Հարցին՝ շատերի մոտ այն կարծիքն է, որ այս քայլերը կտանեն ԳԱԱ փակմանը՝ պատասխանեց.

Կարդացեք նաև

«Եթե մենք կորոշենք, որ Ակադեմիան փակելով՝ այս երկիրը շատ ուժեղ առաջընթաց կունենա, սիրով ես էլ կմասնակցեմ այդ փակմանը: Մի հատ նստենք, որոշենք՝ դա օգո՞ւտ է բերում, թե՞ վնաս: Երբ որ հասկանանք՝ օգուտ է բերում, թե վնաս, կորոշենք՝ փակել, բացել, երկու ակադեմիա ունենալ, կիսել և այլն: Մենք պետք է նախ որոշենք, թե ի՞նչ ենք ուզում, հետո նոր որոշենք՝ փակե՞լ, բացե՞լ, թե՞ միացնել. Նախ՝ ռազմավարություն, հետո՝ նոր օրենք»:

ՀՀ ԳԱԱ Մ. Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտի տնօրեն Վարդան Դևրիկյանի կարծիքով՝  նախագիծը, որը ներկայացվել էր, անընդունելի է, միասնական կոնցեպցիա չկա:

«Ակադեմիայի ինստիտուտները համալսարանական ամբիոնների մեջ ներառելը միանգամայն անընդունելի է ոչ թե նրա համար, որ Ակադեմիայի աշխատողներ ենք, այլ՝ նրա, որ այդպես մտածողները չեն պատկերացնում Հայաստանում  գիտական առանձնահատկությունների բնույթը, մեր գիտական կյանքը: Եվ,  եթե որպես համակարգ՝ դա որևէ տեղ արդյունավետ աշխատում է, մեր երկրում չի կարող, կտանի գիտության կործանմանը, քայքայմանը, որովհետև այսօր համալսարաններ՝ իրենց ֆակուլտետներով, ամբիոններով, արդեն իսկ խնդիրների առջև են կանգնած: Եվ հետո, ինստիտուտ տանելն ի՞նչ է նշանակում տեխնիկական առումով.մարդի՞կ են գնալու այնտեղ, թե՞ մնալու են տեղում ու ենթարկվելու են այդ ամբիոններին: Այդ բոլորը հստակ չէ, որովհետև ամեն ինստիտուտ իր աշխատանքային կառուցվածքն ունի:

Առաջարկվածը գիտական հաստատությունները կացնահարելու, ոչ թե առողջացնելու օրինակ է: Այսօր գիտությունների նեղ մասնագիտացման պայմաններում ինստիտուտների միացումը պարզապես գիտության տրամաբանությանը  չենթարկվող բան է, առավել ևս, որ Ակադեմիայի  ներքին օպտիմալացում վերջին 10 տարում տեղի է ունեցել: Եթե նյութական բավարար միջոցներ լինեն, անգամ առանձին ինստիտուտներ, գոնե մեր հայագիտության բաժանմունքի, պետք է  կիսվեին  և մեկ ինստիտուտից երկու հիմնարկ լիներ՝ երկու տարբեր ուղղություններով:

Այնպես որ, այսօր ինստիտուտների միացումը լավագույն դեպքում, մի հաշվապահ ու մի պահակ կրճատելուց բացի, ուրիշ որևէ բանի չի կարող ծառայել, և չեմ կարծում, որ հանուն այդ նպատակի՝ արժե գիտության տարբեր ուղղություններն իրար խառնել և ինստիտուտների նեղ մասնագիտացումը կորցնել»,- ասաց նա:

Անի Կարապետյան

Բաժիններ՝

Տեսանյութեր

Լրահոս