Բագրատյանին նորից կասեն՝ «չէ»
Կառավարության վաղվա նիստի օրակարգում ընդգրկված է «Միջին կենսաթոշակների նշանակման կարգի մասին» և «Պետական կենսաթոշակների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն և լրացում կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի փաթեթի վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության եզրակացության հաստատումը։
Նշենք, որ փաթեթի հեղինակը նախկին վարչապետ, ՀՀ ԱԺ ՀԱԿ խմբակցության անդամ Հրանտ Բագրատյանն է, ով առաջարկում է Հայաստանի Հանրապետությունում 2013 թվականի փետրվարի 1-ից միջին կենսաթոշակը սահմանել 2012 թվականի միջին աշխատավարձի 30 տոկոսի չափով: Իսկ հետո աստիճանաբար բարձրացնել այդ շեմը՝ 2018թ. հասցնելով 38%-ի։
Նախագծի հիմնավորման մեջ Բագրատյանը նշել էր, որ Հայաստանի Հանրապետությունում 2012 թվականին ձևավորված միջին կենսաթոշակը կազմում է միջին աշխատավարձի 26 տոկոսը: Եվ քանի որ միջին աշխատավարձը ցածր է, կենսաթոշակառուների ավելի քան 85 տոկոսն աղքատներ են: Նախկին վարչապետը նաև հիշեցրել է, որ միջին աշխատավարձ և միջին կենսաթոշակ հարաբերությունն աշխարհի երկրների մեծ մասում օրենսդրորեն սահմանված է: Բագրատյանն անգամ հաշվարկներ է կատարել՝ նշելով, որ 2013-2018թթ. յուրաքանչյուր տարի կպահանջվի տարեկան շուրջ 20 մլրդ դրամ լրացուցիչ գումար՝ սույն օրենքի պահանջները կատարելու համար:
Ինչևէ, կառավարությունն արդեն, կարելի է ասել, մերժել է այդ առաջարկը։
Կառավարության եզրակացությունը բացասական է, մնում է՝ այդ բացասական եզրակացությունը հաստատվի վաղվա նիստում։
«Ներկայացված նախագծերը չեն բխում կենսաթոշակային ապահովության ոլորտում վարվող քաղաքականության տրամաբանությունից: Մասնավորապես` խնդրահարույց է այն հանգամանքը, որ, ներկայացված նախագծերն ընդունվելու դեպքում, պարբերաբար պետք է համամասնորեն բարձրացվեն բոլոր կենսաթոշակների չափերը, ինչը, հաշվի առնելով աշխատանքային, զինվորական և սոցիալական կենսաթոշակների հաշվարկման կարգի առանձնահատկությունները, էլ ավելի կխորացնի կենսաթոշակների չափերի միջև առկա տարբերությունը»,- նշված է պաշտոնական եզրակացության մեջ:
Կառավարությունն իր բացասական եզրակացությունը հիմնավորում է նաև այն հանգամանքով, որ միջին կենսաթոշակի չափը որպես թիրախային ցուցանիշ սահմանելը և վարվող քաղաքականության հիմքում դնելու գաղափարը, առկա դրամական միջոցների շրջանակներում, ռիսկային կդարձնի կենսաթոշակային բարեփոխումների ծրագրով ամրագրված՝ կենսաթոշակառուների շրջանում աղքատությունը և աղքատության ռիսկը նախ` նվազագույնի հասցնելու, ապա՝ բացառելու նպատակադրումը:
Եվ վերջապես, կա ևս մեկ խոչընդոտ։ «Հարկ ենք համարում նշել նաև, որ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ «միջին կենսաթոշակ» հասկացությունը սահմանված չէ: Միջին կենսաթոշակի չափը հաշվարկվում է որպես վարվող քաղաքականության արդյունքային ցուցանիշ և արտացոլվում հայեցակարգային փաստաթղթերում: Ըստ այդմ, հստակ չէ, թե ինչ չափ պետք է հիմք ընդունվի կենսաթոշակի մեծությունը սահմանելու համար»:
Կարճ ասած, Բագրատյանի առաջարկները մեկը մյուսի ետևից մերժվում են։