Ի վերջո, ինչի՞ մասին էր Ավիացիոն անվտանգության եվրոպական գործակալության զեկույցը
Դեռևս ապրիլի 3-ին 168.am-ը տեղեկություն էր ստացել, որ Միջազգային ավիացիոն կազմակերպությունը Հայաստանի Քաղաքացիական ավիացիայի պետական կոմիտեին զրկել է լիցենզիաներ տրամադրելու հնարավորությունից, ինչը շատ վատ հետևանքներ կարող է ունենալ մեր ողջ քաղաքացիական ավիացիայի և, մասնավորապես, օդաչուների համար, որոնց պարզապես կարող են թույլ չտալ թռչել:
Ավիացիոն անվտանգության եվրոպական գործակալությունը` EASA-ն, բավականին վատ գնահատական էր իր զեկույցում տվել ՔԱԿ-ին, և օրակարգային խնդիրը ոչ թե զրկելու հարցն էր, այլ այն, որ, եթե արձանագրեն, որ լիազորված մարմինը (ՔԱԿ) ունակ չէ պատշաճ վերահսկել մեր ավիացիոն կազմակերպությունները, ունի լուրջ թերություններ, ապա մեր կողմից տրված լիցենզիաները չեն ընդունի և մեր ավիաընկերություններին կարող են չթողնել դեպի Եվրոպա թռչել:
Եվ որքան էլ կառավարությունից, ի դեմս վարչապետի մամլո խոսնակի, հերքեցին նման զեկույցի գոյությունն ու առկայությունը կառավարությունում, այն արդեն հասանելի է, և յուրաքանչյուր ոք կարող է ինքը ծանոթանալ դրա բովանդակությանը:
Ըստ այդ զեկույցի`
(1) Եվրոպական Հանձնաժողովի թիվ 474/2006 կանոնակարգը (2-ը) սահմանում է ավիափոխադրողների ցանկը, որոնք ենթակա են գործողության արգելքի միության կազմում:
2) որոշ անդամ-պետությունների և Եվրամիության ավիացիայի որոշման (ԵՀ) թիվ 2111/2005 կանոնակարգի 4-րդ հոդվածի 3-րդ մասի համաձայն՝ Անվտանգության գործակալությունը («EASA») Հանձնաժողովին է փոխանցել տեղեկություններ, որոնք կարևոր են այդ ցուցակը թարմացնելու համար: Երրորդ երկրները և միջազգային կազմակերպությունները տրամադրեցին նաև համապատասխան տեղեկատվություն: Այդ տեղեկատվության հիման վրա ցուցակը պետք է թարմացվի։
Ավիաընկերությունները Հայաստանից
(12) Հայաստանից ավիափոխադրողները երբեք չեն ներառվել թիվ 474/2006 կանոնակարգի (ԵՀ) Ա հավելվածում:
(13) 2019-ի հուլիսին, որպես իր TCO թույլտվության գործընթացի մի մաս, EASA-ն տեղում այցելություն իրականացրեց Հայաստանի քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտե («ՔԱԿ») և երկու ավիափոխադրողներ՝ «Տարոն Ավիա» ՍՊԸ-ն և «Ատլանտիս Եվրոպական ավիաուղիները»:
(14) Այդ այցից հետո EASA-ն եզրակացրեց, որ ՔԱԿ-ը համակարգված չի հետևել հաստատված հավաստագրման գործընթացին այս ավիափոխադրողների շահագործման առանձնահատկությունները թարմացնելիս: Ավելին, ՔԱԿ-ը չի կարողացել երաշխիքներ տրամադրել, որ համակարգված կերպով գնահատել է Անվտանգության կառավարման համակարգերը, օդանավակայանի համակարգերը և այլ ավիափոխադրողների սպասարկումը, որոնք նա հաստատել է: Ավելին, ՔԱԿ-ը ունակ չի եղել հստակեցնել ավիաընկերությունների կողմից անվտանգության միջազգային ստանդարտներին չհամապատասխանելու հարցը։
(15) Հանձնաժողովը EASA-ի կողմից իր TCO-ի արտոնագրման ընթացքում իր արված բացահայտումների հետ մեկտեղ` 11-րդ նամակով 2019 թվականի հոկտեմբերին 11-ին ՔԱԿ-ին տեղեկացրել է Հայաստանում գրանցված ավիափոխադրողների հետ կապված անվտանգության մի շարք հարցերի մասին, և հրավիրել է ՔԱԿ-ին և ավիափոխադրող «Տարոն Ավիա» ՍՊԸ-ին լսումների օդային անվտանգության կոմիտե` համաձայն 2111/2005 կանոնակարգի (ԵՀ) 7-րդ հոդվածի:
(16) 2019 թվականի նոյեմբերի 7-ին Հանձնաժողովը, EASA-ն և ՔԱԿ-ը տեխնիկական հանդիպում են անցկացրել Բրյուսելում: Այդ հանդիպման ընթացքում ՔԱԿ-ը տեղեկատվություն է տրամադրել իր վերահսկողական գործողությունների վերաբերյալ, ներառյալ` դրա վերակազմավորման, հավաքագրման և ծրագրերի վերաբերյալ տեխնիկական անձնակազմի վերապատրաստում և դրա հսկողության հնարավորությունների բարելավում: Այդ մասին ՔԱԿ-ը տեղեկացրել է Հանձնաժողովին: 2019-ի հուլիսին «Տարոն Ավիա» ՍՊԸ-ում EASA TCO-ի բացահայտումների արդյունքում ՔԱԿ-ը որոշում էր կայացրել 2019 թվականի նոյեմբերի 7-ին հետ կանչել այս ավիափոխադրողի օդային օպերատորի վկայականը («AOC»): Հաշվի առնելով, որ «Տարոն Ավիա» ՍՊԸ-ն դադարեցրեց իր գործունեությունը, այլևս անհրաժեշտ չէր ավիափոխադրողին հրավիրել լսումների` օդային անվտանգության հանձնաժողովի առջև:
Մանրամասներին կարող եք ծանոթանալ նաև ստորև բերված փաստաթղթերում: