Էկո ակտիվիստների խումբը թռուցիկներ է փակցրել Սանդրո Բոտիչելիի «Գարուն» կտավի վրա Ֆլորենցիայի Ուֆիցի պատկերասրահում: Այս մասին հայտնում է ՌԻԱ Նովստին՝ հղում անելով Տոսկանական la Nazione թերթին:
Քաղաքականությունն ու արվեստը շատ արվեստագետներ փորձում են տարանջատել, բայց 37-ամյա նկարիչ Հայկ Ղազարյանն իր արվեստում միավորում է այս երկու բևեռները՝ վստահեցմամբ, որ քաղաքական արվեստն ազդեցիկ է և կարող է երկխոսել մարդու հետ, մարտահրավեր նետել գերիշխող նորմերին, կանխատեսել իրողությունների ընթացքը:
2023 թվականի օգոստոսին Մոսկվայում նոր թատրոն բացվեց՝ «Արկադիա»-ն, որի տնօրեն Արթուր Մխիթարյանն այն համարում է նոր ժամանակների թատրոն։ Իսկ թե ինչո՞վ է առանձնանում թատրոնը, 22-ամյա երիտասարդն ինչպե՞ս է կարողանում ղեկավարել այն, պարզել ենք զրույցի ընթացքում։
20-րդ դարի մեծանուն ճարտարապետ Ալեքսանդր Թամանյանի կյանքին ու գործունեությանը վերաբերող բազմաթիվ արժեքավոր նմուշներ, մի քանի տարի է, որևէ թանգարանում չեն ցուցադրվում։
Պետք է երաժշտական գործիքի տիրապետես կամ լինես երգչախմբի խմբավար։ Կոնսերվատորիան ունի իր նվագախումբը, փորձեր արվում են, երբեմն հնարավորություն է տրվում դիրիժորներին փորձ ձեռք բերել։ Առանց փորձի դիրիժոր դառնալը շատ դժվար է։ Դու պետք է ազդակ տաս, որ երաժիշտը, նվագախմբի անդամը, երգչախումբը դրան հաջորդի։ Պետք է նախորդես երաժշտին, նվագախմբին՝ քո նոր շարժումն ինչ-որ միլիվայրկյան շուտ հաղորդելով։
Հայքի մշակույթի օմբուդսմեն, ադրբեջանագետ Հովիկ Ավանեսովն ահազանգում է, որ Ադրբեջանը շարունակում պետական մակարդակով ոչնչացնել և յուրացնել ոչ միայն բռնազավթված Արցախի մշակութային ժառանգությունը այլ նաև պետական և մասնավոր կառույցների շենքերը։
Սարոյանն ասում է. «Անտոն Չեխովն է ինձ «հրամայել» գրել: Հիմա էլ, ինչ որ սկսել եմ, եթե գործն առաջ չի գնացել, գրիչս ցած եմ դրել եւ վերադարձել իմ ընթերցանությանը, կարդացել եմ Անտոն Չեխովից մի քանի էջ եւ նորից ինձ համար պարզ է դարձել, թե ինչ պետք է արվի»: Սարոյանը մշտապես բարձր է գնահատել չեխովյան գրականության նրբությունը: «Նա նրբին հոգի ունի, նրբին քնարականություն, անկեղծություն նրբին, եւ Չեխովի մոտ նույնիսկ անհաշտվողականությունը եւ արիությունը նրբին են»,- ասում է նա հարցազրույցներից մեկում, այսինքն՝ հատկանիշներ, որոնք բնորոշ են նաեւ իր գրականությանը:
Խմբի անդամների նպատակն է ձևավորել համաշխարհային բարձր չափանիշներին համապատասխանող լարային քառյակ, որը լավագույնս կներկայացնի վերոնշյալ ժանրի համար գրված բազմաթիվ ստեղծագործություններ, որոնք ներկայումս շատ քիչ են հնչում հայաստանյան բեմահարթակներում։
«Տերյան» մշակութային կենտրոնի «My way» նախագիծն արժանացել է Մշակութային բազմազանության միջազգային հիմնադրամի (IFCD) դրամաշնորհին:
Նախագծի համակազմակերպիչներն են Օվերն-Ռոն-Ալպեր շրջանը, Հայաստանում Ֆրանսիայի դեսպանությունը, Հայաստանում ֆրանսիական ինստիտուտը, ինչպես նաև Հայկական բարեգործական ընդհանուր միության Ֆրանսիայի մասնաճյուղը։ Նախագծի գործընկերն է Ժողովրդական երգի, պարի ազգային կենտրոնը։
«Տարբերակներ շատ կան, մտածում ենք, մտել ենք դատերի մեջ ու սպասում ենք՝ ինչ կլինի։ Այս հարցը պետք է լուծվի, այն, ինչ իրենք ծրագրել են, չի լինելու, երաշխավորում եմ»,- եզրափակեց Արթուր Սահակյանը։
«Սիրահարվեցի մեր մշակույթին, այս շքեղությանը և այդպես սկսվեց ճանապարհը»,- 168.am-ի հետ զրույցում դեպի արվեստ իր ճանապարհի մասին է պատմում Արմենուհի Սաղդասարյանը: Արվեստի բնագավառում նա հայտնի է «Սաղարթ» անունով:
Օհանավանի տարածքում բացված վաղ միջնադարյան ժայռափոր կառույցից հնագետներն արդեն աշխատում են առաջին խումբ գտածոների հետ։
Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնը Բեռլինի միջազգային 74-րդ կինոփառատոնին կից գործող Եվրոպական կինոշուկային մասնակցում է առանձին հայկական տաղավարով՝ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության պետական ֆինանսական աջակցությամբ։
Եղեգիս 1 հովտում պեղումները շարունակվելու են և կվերսկսվեն 2024 թվականի հուլիսից:
Հռոմի «Սիստինա» թատրոնի բեմում փետրվարի 15-ից մարտի 10-ը «Սուրբ Ծնունդը Կուպիելլոյի ընտանիքում» ներկայացումն է՝ ըստ Էդուարդո Դե Ֆիլիպպոյի համանուն պիեսի: Ներկայացման ռեժիսորն ու գլխավոր դերակատարն է հայտնի թատերագիր, ռեժիսոր և դերասան Վինչենցո Սալեմմեն:
Միքայել Բադալյանը ֆեյսբուքյան իր էջում գրում է. «Մեծ պատիվ է տեղեկացնել, որ 2023 թվականի հոկտեմբերի 30-ից մինչև 2024 թվականի հունվարի 28-ը Ա․ Ս․ Պուշկինի անվան կերպարվեստի պետական թանգարանում տեղի ունեցած «Ուրարտուի թագավորությունը․ Հին Հայաստանի ժառանգությունը. Ուրաշթու-Հարմինույա-Արմինա» խորագրով ժամանակավոր ցուցադրությունն ունեցել է 183077 այցելու:
Մոսկվայի աճուրդի տանը վաճառվել է Հովհաննես Այվազովսկու «Լուսնյակ գիշեր» կտավը։ Այս մասին հայտնում է ՌԻԱ Նովոստին` հղում անելով Մոսկվայի «Աճուրդային հոլդինգին»։
Ադրբեջանի պետական ու գիտական կառույցները, որոնք խորհրդային տարիներից ի վեր հնարավոր բոլոր միջոցներով ձեռնամուխ են եղել իրենց իշխանության տակ գտնվող հայկական բնակավայրերի պատմամշակութային ժառանգության վերացմանը, այսօր էլ եռանդուն կերպով ջանում են թե՛ կանգուն, թե՛ ավերված հայկական պատմական արժեքները վերագրել Ադրբեջանին։
«Պրոֆ արտ դանս» պարարվեստի ստուդիայի սաները շուրջ մեկ ամիս ԱՄՆ-ում ներկայացնելու են հայկական մշակույթը. հայ պարողները RCF-ի և «Հայկական ազգային Դելփյան կոմիտե»-ի հրավերով եղել ու լինելու են ԱՄՆ տարբեր նահանգներում:
Ժողովածուն փաստական հարուստ նյութով, պատմագիտական ընդհանրացումներով հագեցած, պարզ ու գրավիչ լեզվով գրված անգլերեն աշխատություն է: Այն ինչպես պրոֆեսիոնալ երաժիշտների, այնպես էլ երաժշտասեր ընթերցողների լայն շրջանակների համար է, որ նոր լույս է սփռում մեծ արվեստագետի կերպարի վրա:
Օհանավանի տարածքում Քասախի կիրճում, բնակիչներից մեկը սեփական տարածքում հողային աշխատանքների ժամանակ հայտնաբերել է միջնադարյան ժայռափոր դամբարան:
Դեսպան Հարությունյանը շնորհակալություն է հայտնել Էրմիտաժի տնօրենին Հայաստանի և Ռուսաստանի միջև միջմշակութային երկխոսության զարգացման գործում նշանակալի ավանդի համար և նրան շնորհել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության մեդալ։
«Երևանյան հեռանկարներ» միջազգային երաժշտական հոբելյանական 25-րդ փառատոնը կմեկնարկի «Էբեն» քառյակի փետրվարի 20-ին «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում կայանալիք բացառիկ համերգով:
Համերգային երեկոյին, որը տեղի կունենա փետրվարի 22-ին «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում, հանդես կգան Հայաստանի պետական կամերային նվագախումբը (գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր՝ Վահան Մարտիրոսյան), Հայաստանի պետական կամերային երգչախումբը (գեղարվեստական ղեկավար և դիրիժոր՝ Ռոբերտ Մլքեյան), Երևանի պետական կամերային երգչախումբը (գեղարվեստական ղեկավար և խմբավար՝ Քրիստինա Ոսկանյան)։
Նշենք, որ «Լուսնկա գիշերը» ստեղծագործությունը հեղինակը վրձնել է 1894 թվականին։ Այն պահպանվում և ցուցադրվում է Մոսկվայի Տրետյակովյան պատկերասրահում։
Խաչակրաց արշավանքներին հաջորդած դարերում հանդիպող հատուկենտ ասպետներին համարում էին ժամանակավրեպ, անհեթեթ, խենթ, մինչդեռ իրականում երբեք ոչինչ այնքան պահանջված չէ, որքան ասպետականությունն է: Խաչիկ Մանուկյանը՝ որպես մարդ ու որպես պոետ, այդ հատուկենտ ադամանդն է, եզակի ասպետը, իր ողբերգական ժամանակավրեպությամբ (Ժամանակը՝ ինձ վար նետած ձի), որը դոնկիխոտյան խենթ քաջությամբ նետվում է հողմաղացների վրա, իր անհուսալի կռվով փորձելով բացել մեր աչքերը, որպեսզի մենք էլ տեսնենք, որ դրանք իրականում հրեշներ են:
168.am-ի հետ զրույցում Արցախի Հանրապետության Մեսրոպ Մաշտոց համալսարանի Կովկասագիտության կենտրոնի ղեկավար Հովիկ Ավանեսովն ահազանգեց՝ Ադրբեջանը շարունակում է ոչնչացնել հայկական մշակույթն Արցախի Հանրապետությունում, Հայաստանը պետք է պետական մակարդակով այդ ամենը փորձի կանխել։
Քանի դեռ ես Հայաստանում եմ, նավը դեռ ընկղմված չէ, որովհետև խարիսխ ունի. ես խարիսխ եմ. Լևոն Ներսիսյան
Այն տարբերակը, որով մեզ է հասել ավստրիացի մեծանուն կոմպոզիտոր Գուստավ Մալերի թիվ 1 սիմֆոնիան, արդյունքն է բազմաթիվ վերանայումների, որոնք կոմպոզիտորը կատարել է ստեղծագործության առաջին մի քանի հանրային կատարումներից հետո, որոնք այնքան էլ մեծ հիացմունք չէին գտնում ունկնդիրների շրջանում։