Թվային դետոքս. սմարթֆոններից կախվածությունը հաղթահարելու լավագույն ուղիները
Ամեն օր սմարթֆոնը մեզ չարագուշակ թվեր է տալիս էկրանի առաջ անցկացրած ժամանակի մասին՝ 3-4 ժամ և նույնիսկ ավելին։ Այսինքն՝ մենք մեր կյանքի վեցերորդ մասը անցկացնում ենք հեռախոսի հետ՝ չկարողանալով պոկվել դրանից։
Պատկերացրեք, որ ընկերոջ հետ սրճարանում նստած եք ընդամենը կես ժամ, բայց հեռախոսն արդեն վերցրել են 20 անգամ։ Իհարկե, դուք ինքներդ դա չեք հաշվի առել, ձեր փոխարեն դա արել է դժգոհ զրուցակիցը։ Ճանաչո՞ւմ եք ձեզ։ Հավանաբար, այո, բայց դուք ունեք արդարացումների ցանկ՝ նորություններ, մեկ այլ լայք Instagram-ում, կամ զվարճալի տեսանյութ, որն ուղարկվել է ձեր լավագույն ընկերոջ կողմից: Ինքներդ ձեզ մի պարզ հարց տվեք՝ օրական քանի՞ ժամ եք անցկացնում՝ սմարթֆոնը ձեր ձեռքերում: Եթե չորսից պակաս է, շնորհավորում եմ, ամեն ինչ կարգին է: Բայց ավելին, թվում է, թե դուք կորցրել եք վերահսկողությունը։ Կան մի քանի հանրաճանաչ մեթոդներ, թե ինչպես վերականգնել այն:
30-օրյա «մաքրում»
Գաղափարը բավականին պարզ է՝ մեկ ամսով սահմանափակեք սմարթֆոնով անցկացրած ժամերի քանակը։ Այս ընթացքում դուք կհաղթահարեք ձեր հեռախոսը պարզապես վերցնելու սովորությունը։ Համակարգչային գիտությունների պրոֆեսոր Կալ Նյուպորտը ենթադրում է, որ «մաքրման» լավագույն միջոցը Instagram-ի և Facebook-ի նման հավելվածները ջնջելն է և դրանք 30 օրով դադարեցնելը: Ենթադրվում է, որ նույնիսկ դրանք նորից ներբեռնելուց հետո դուք այլևս չեք ցանկանում ձեր ամբողջ ազատ ժամանակն անցկացնել համացանցում: Այս կարծիքին է նաև ամերիկացի գրող Քեթրին Փրայսը, որը գրում է այս մասին իր «Ինչպե՞ս բաժանվել ձեր հեռախոսից. ձեր կյանքը հետ վերցնելու 30-օրյա ծրագիր» ուղեցույցում:
Հավելվածների սահմանաչափ
Հավանական է, որ 30-օրյա «մաքրումը» ինչ-որ մեկին կարող է խնդրի չափազանց արմատական լուծում թվալ: Թերևս, խելամիտ թվային դիետայի պլանն օրական 15 րոպե Instagram-ում և հինգ րոպե Facebook-ում անցկացնելն է: Արտադրողականությունը անմիջապես կբարելավվի, երբ դադարեք լինել ձեր տվյալները գովազդատուներին վաճառող ընկերությունների ստրուկը:
IPhone-ում կարող եք սահմանել հավելվածի սահմանաչափը «Էկրանի ժամանակ» բաժնում՝ «Կարգավորումներ»: Պարզապես սահմանեք որոշակի հավելվածի ժամանակային սահմանափակում, և ծրագիրը կզգուշացնի ձեզ սահմանաչափի ժամկետի ավարտից հինգ րոպե առաջ: Դուք այլևս չեք կարողանա օգտագործել հավելվածը: Ճիշտ է, սահմանափակումը կարելի է շրջանցել՝ հատուկ գաղտնաբառ դնելով։
Android-ի որոշ տարբերակներ ունեն թվային բարեկեցության նմանատիպ գործառույթ, սակայն օգտատերերի մեծամասնությունը պետք է ներբեռնի նույնանուն հավելվածը: Այն իսկապես արգելափակում է մուտքը, եթե այն գերազանցել է սահմանը. այստեղ ոչ մի գաղտնաբառ չի օգնի: Facebook և Instagram հավելվածներն ունեն նաև ժամանակը սահմանափակելու և ծանուցումները արգելափակելու գործառույթներ:
Մյուս կողմից, դժվար է կանխատեսել, թե երբ կարող է պահանջվել հավելվածը: Աշխատավայրում ֆորս-մաժոր է, և դուք պետք է շտապ փոխարինեք գործընկերոջը, կամ տանը բաց է թողնված խողովակը, և դուք չեք կարող պատասխանել մեսենջերում, քանի որ այն արգելափակված է՝ կարող են լինել շատ անկանխատեսելի իրավիճակներ:
Գնել պարզ հեռախոս
Եթե դուք չեք ցանկանում անվերջ կարգավորել ձեր սմարթֆոնի կարգավորումները, ելքը կարող է լինել հին լավ Nokia գնելը: Այն ունի սահմանափակ ինտերնետ հասանելիություն: Ճիշտ է, հավելյալ հեռախոս գնելու մեջ հակասական բան կա՝ ձեր ձեռքերում արդեն ունեցած սմարթֆոնից կախվածությունից ազատվելու համար, բայց սրանք մանրամասներ են։ Եթե դուք նույն կարծիքին եք, կամ եթե ցանկություն չունեք գումար ծախսել նոր գաջեթի վրա, ապա ձեր iPhone-ը դարձրեք «պրիմիտիվ» հեռախոս՝ արգելափակելով «Screen Time» հավելվածները «Հանգիստ» բաժնում։ Նույնը կարող եք անել Digital Wellbeing Android հավելվածի հետ:
Ինքնակարգապահություն
Չնայած առկա տեխնիկական գործիքներին, շատ օգտատերեր սահմանում են էկրանի ժամանակի չափաբաժնի իրենց կանոնները: Ոմանք հեռացնում են Facebook-ի և Instagram-ի հավելվածներն իրենց հեռախոսներից և մուտք են գործում ծառայություններ միայն իրենց համակարգչից: Մյուսները գնում են այլ ճանապարհով՝ կարգավորելով այս հավելվածները միայն Wi-Fi-ով աշխատելու համար:
Նահանջ
Եթե դուք ինքնակարգապահության հետ կապված խնդիրներ ունեք, և Apple-ի և Google-ի ծառայությունները ձեզ չեն փրկում, ապա կարող է օգնել հատուկ դետոքսինգը: Օրինակ, իսպանական Իբիցա կղզում մեկ շաբաթ հանգիստն առանց հեռախոսի կարժենա 2000 դոլար՝ չհաշված թռիչքները։ Բայց այդպիսի գումար վճարելը, որպեսզի ինչ-որ մեկը վերցնի ձեր սմարթֆոնը ձեզանից, բավական տարօրինակ է: Թերևս, պետք է դիտարկել քաղաքից դուրս կանոնավոր ուղևորությունների տարբերակը, որտեղ կապը պարզապես հասանելի չէ։
Պաշտպանիչ պատյան
Պաշտպանիչ պատյանն աշխատում է Ֆարադեյի վանդակի սկզբունքով՝ բջջային հեռախոսն այլևս չի ազդում արտաքին էլեկտրամագնիսական դաշտերի վրա։ Նման ծածկոցները արգելափակում են զանգերը, SMS հաղորդագրությունները, push notifications-ը, ընդհանուր առմամբ, դրանք գործնականում պահում են հեռախոսը ոչ ակտիվ վիճակում:
Հեռախոսի անվտանգություն
Հեռախոսը տասը րոպեն մեկ չվերցնելու մեկ այլ, կարծես թե, ակնհայտ միջոցը պարզապես այն անջատելն է՝ մեկ կամ երկու կամ երեք ժամ կամ նույնիսկ ամբողջ օրը: Եթե դա չի օգնում, գնեք հատուկ սեյֆ: Այո, այո, կա նման բան։ Սա մի տեսակ «տուփ է», որի վրա սահմանում եք սմարթֆոնի կողպման ժամկետը։ Սեյֆը չի բացվի, քանի դեռ սահմանված ժամանակը չի անցել։
Մոխրագույն էկրան
Իսկ եթե բոլոր գունավոր նկարները և նույնիսկ ձեր սմարթֆոնի ինտերֆեյսը հանկարծ դառնան սև ու սպիտակ: Դուք, համենայնդեպս, այլևս չէիք ցանկանա թերթել Instagram-ը: Այսպիսով, օգտվեք դրանից՝ սահմանելով մոնոխրոմ ռեժիմը:
Եթե ունեք iPhone, ապա «Կարգավորումներ» բաժնում անցեք «General», ապա «Accessibility», ապա «Display adaptation»: Սեղմեք «Light Filters» և ակտիվացրեք նույն անունով կոճակը:
Եթե ունեք Android, ապա «Կարգավորումներ» բաժնում անցեք «Հեռախոսի մասին» կետը, այնուհետև յոթ անգամ անընդմեջ կտտացրեք «Կառուցման համարը» (եթե ունեք Xiaomi, ապա պետք է սեղմեք «MIUI տարբերակ» տողի վրա): Դուք ստանում եք մշակողի իրավունքներ: Այնուհետև պետք է վերադառնաք հիմնական ընտրացանկ և բացեք «Սարքավորումների արագացված մատուցում» և «Սիմուլյացնել անոմալիա»: Այդ բանից հետո դուք պետք է ընտրեք «Մոնոխրոմ ռեժիմ» կետը:
Այսպիսով, քանի որ մուտքային հաղորդագրությունների թիվը մոտենում է անսահմանությանը, շատերը սկսում են հասկանալ, որ իրենք ավելի ու ավելի շատ ժամանակ են ծախսում հեռախոսով, և, որ պետք է ինչ-որ բան անել դրա դեմ: Բայց միևնույն ժամանակ՝ թվում է, որ գաջեթներից հրաժարվելը նման է ինքնասպանության։ Իսկ 2022 թվականին մտքերիդ հետ մենակ մնալը նույնիսկ օրական մի քանի ժամ շատ տարօրինակ զգացողություն է։ Մի տեսակ էքզիստենցիալ թուլություն։
Տեխնոլոգիական հսկաները քաջատեղյակ են նման մարդկային զգացողությունների մասին։ Այդ իսկ պատճառով նրանք խթանում են թվային դետոքսի անհրաժեշտությունը և միևնույն ժամանակ գովազդում իրենց արտադրանքը։ Օրինակ, Amazon Audible հավելվածի գովազդային հոլովակը աուդիոգրքերով ցույց է տալիս մի կորած կնոջ, ում հեռախոսը ցույց է տալիս մեմեր, կատուներ, նորություններ, ուտելիքներ, տղամարդիկ… Վերջապես, նա միացնում է ականջակալները, սկսում լսել աուդիոգիրք, և շրջապատող քաոսն անհետանում է:
Այսօր մեր «թվային առողջությունը» դարձել է բիզնեսի խոստումնալից տարածք: Թվում է, որ տեխնոլոգիական ընկերությունները պետք է առաջին հերթին կենտրոնանան իրենց սարքերի վնասը նվազեցնելու վրա, այլ ոչ թե կախվածության ակնհայտ փոխհատուցման վրա, որի մեջ գաջեթները մեզ ներքաշում են:
Սիրարփի Աղաբաբյան