Բաժիններ՝

Ժապավենային գեղարվեստական լուսանկարչությունը մահացած չէ

Հոկտեմբերի 15-ին Նկարիչների միությունում բացվեց ռուս և ուկրաինացի լուսանկարիչների «Art Raccord» կոչվող գեղարվեստական լուսանկարի ցուցահանդեսը:

Ներկայացված ժամանակակից լուսանկարչությունը բավականին բազմաշերտ էր` սկսած որոշ աշխատանքների գեղարվեստականությունից, վերջացրած հեղինակների վարպետությամբ: Հասարակական գիտակցության մեջ լուսանկարչությունն առավել ամրագրված է` իբրև փաստագրության արտացոլում, նույնատպություն, մինչդեռ լուսանկարի ընկալումը անմիջականորեն փոխվում է, երբ հեղինակը կադրը կամ դիմանկարը որսում և մատուցում է` պատկերին տալով ստեղծագործական սեփական բովանդակությունը: Ցուցահանդեսում ներկայացված հեղինակային լուսանկարները հատային ստեղծագործություններ են, և, որ ամենաուշագրավն է՝ լուսանկարներն արված են լուսանկարչական ժապավենով, այլ ոչ թե՝ թվային սարքերով:

Ներկայացված են ավելի քան 50 հեղինակային ստեղծագործություններ, իսկ աշխատանքների հեղինակները ՌԴ-ում և Ուկրաինայում հայտնի են` որպես գեղարվեստական լուսանկարչության վարպետներ՝ Միխայիլ Կալամկարով, Ալեքսանդրա Շոնովիչ, Մարգարիտա Ֆեդինա, Ալեքսանդր Օվեչկին-Լեբեդև, Սվետլանա Միսլիվեցի, Դմիտրի Կուկլին, Մաքսիմ Ժելեզնյակով: Ի դեպ, ցուցահանդեսի շրջանակներում Միխայիլ Կալամկարովը կանցկացնի վարպետության դասեր, իսկ «Raccord» ամսագրի գլխավոր խմբագիր Վ. Սամարինը նաև սեմինար կվարի:

japavenayin (1)

Կարդացեք նաև

Ցուցահանդեսը կազմակերպվել է «Raccord group»-ի կողմից՝ ՀՀ մշակույթի նախարարության և Նկարիչների միության հետ համատեղ: Ցուցահանդեսի համադրող Հայկ Ասլիյանը նշում է, որ ՌԴ-ում հայտնի այս կազմակերպության նպատակը դասական լուսանկարչության շուկայի վերականգնումն է: Կազմակերպությունը դասական լուսանկարչությամբ (ժապավենով աշխատելու սկզբունքով) հետաքրքրված մարդկանց հնարավորություն է տալիս յուրացնել այն` սկսած համապատասխան տեխնիկայի ձեռքբերումից, վերջացրած խորհրդատվություններով, վարպետության դասերով, ցուցահանդեսներով, մրցույթներին մասնակցություն ապահովելով, և այլն:

«Raccord» ամսագրի գլխավոր խմբագիր, ցուցահանդեսի կազմակերպիչներից` Վլադիմիր Սամարինն` առաջին անգամ լինելով Հայաստանում, այնուամենայնիվ, անհամբեր է, թե ինչպես կարձագանքեն հայ այցելուներն այս աշխատանքներին: «Սովետական Միության փլուզումից հետո, երբ մենք մշակութային ընդհանրություններ ունեինք, այդ կապերը ինչ-որ իմաստով խզվեցին: Որքան տեղյակ եմ` վերջին 20 տարիներին ռուսական լուսանկարչության շնորհանդեսներ Հայաստանում չեն եղել: Անկեղծ ասած՝ հայ լուսանկարիչներից շատ տեղեկացված չեմ, բայց շատ կցանկանայի ծանոթանալ նրանց աշխատանքներին, կամ հետաքրքիր է՝ ինչով են նկարում, ինչպես են ապրում»,- նշեց Վ. Սամարինը՝ հույս հայտնելով, որ ցուցահանդեսը հասարակական հետաքրքրություն կառաջացնի, քանի որ այն բավականին երկարատև աշխատանք է պահանջել կազմակերպիչներից:

japavenayin (6)

Ի դեպ, վերջինս նաև հավելեց, որ արդեն միջազգային շուկա մուտք գործած «Raccord» ընկերությունը Հայաստանում նույնպես հիմնել է այդ ընկերության «Raccord-Հայաստան» մասնաճյուղը, որը լուսանկարչության ոլորտում բավականին մեծ ծրագրեր է իրականացնելու: Հայաստանում առաջին անգամ լինելով` Վ. Սամարինը նշում է, որ բարենպաստ եղանակի շնորհիվ` հասցրել է տեսնել Արարատ լեռը և հիանալ «Կասկադի» տարածքում գտնվող` Բոտերոյի հրաշք քանդակներով, «Գաֆեսճէան» կենտրոնի արժեքավոր կոլեկցիայով: Նա վստահեցնում է, որ ցուցահանդեսի բացմանը հաջորդող օրերին անպայման կայցելի Հայաստանի թանգարաններ, մասնավոր գալերեաներ՝ հայ արվեստին մանրամասն ծանոթանալու նպատակով:

Լուսանկարիչ, նկարիչ, ցուցահանդեսի մասնակից Դմիտրի Կուկլինն անդրադառնալով ցուցահանդեսին՝ նշեց, որ այն արտացոլում է Ռուսաստանի և Ուկրաինայի լուսանկարչական արվեստը: «Գեղարվեստական լուսանկարչությունը ստեղծագործություն է, և այս ցուցադրությունը նաև նպատակ ունի վերացնել այն միֆը, ըստ որի՝ ժապավենը մահացել է, լուսանկարչական պրոցեսներն այլևս ակտուալ չեն, և ամենալավը ժամանակակից թվային լուսանկարներն են: Ինչպես նկատում եք՝ դա այդպես չէ. լուսանկարիչները շարունակում են աշխատել ձեռքերով, պայքարել նյութի հետ»,- ասում է Դ. Կուկլինը:

japavenayin (5)

Վ. Սամարինն, իր հերթին` ավելացնում է, որ դասական լուսանկարչությունն այն արվեստներից է, որ ստեղծվում է երկու փուլերից որակ ստանալու արդյունքում, քանի որ նախ` պետք է լուսանկարել, այնուհետև` ժապավենի մակերեսի հետ աշխատանքը, տպագրությունը, որից մեծապես կախված է այն հանգամանքը, թե որքանով այն կլինի գեղարվեստական ստեղծագործություն: Լուսանկարիչ Դ. Կուկլինը Հայաստանում արդեն հասցրել է բավականին հետաքրքիր տեսարաններ որսալ: Նա ընդգծում է, որ ժապավենով լուսանկարելու աշխատանքի մեջ գաղտնիք կա, քանի որ պատկերների ստեղծման և պահպանման պրոցեսի ընթացքում լուսանկարիչը կադրերի հետ զրուցում, երկխոսում է, և երկարատև այդ պրոցեսի արդյունքում ծնվում է ստեղծագործությունը:

japavenayin (7)

«Դա թվային աշխատանք չէ, որը պետք է ստանաս, տեսնես, տպես և տեղադրես սոցիալական ցանցի էջերում: Ժապավենային աշխատանքը շատ բարդ է և անկանխատեսելի, քանի որ երկարատև աշխատանքի ընթացքում, հնարավոր է` ամբողջ լուսազգայուն մակերեսից ոչինչ էլ չստանաս, և, բնականաբար, կարող ես մի այնպիսի ստեղծագործություն ստանալ, որը մարդկանց կհուզի»,- ասում է լուսանկարիչը՝ շեշտելով, որ ժապավենային կադրն աշխատանքային բոլորովին այլ ռիթմ է պահանջում:

japavenayin (8)

Մեր զրուցակիցներն անդրադառնալով ֆոտոլրագրությանը՝ հետաքրքիր դիտարկումներ արեցին: Վ. Սամարինն ընդգծում է, որ ռեպորտաժային լուսանկարչության ոլորտ այսօր մուտք են գործում ոչ միայն ոչ պրոֆեսիոնալները, այլև՝ սիրողական մակարդակի, բջջային հեռախոսներով լուսանկարողները, ինչը տարածված է ողջ աշխարհում:

japavenayin (10)

«Օրինակ՝ ամիսներ առաջ ԱՄՆ մի քանի նահանգների տեղական թերթերում աշխատանքից ազատեցին մեծ թվով թղթակիցների, ովքեր ipone-ով նկարած կադրերը տպագրության են ուղարկել խմբագրություն: Ինձ համար նույնպես այդ մոտեցումն անընդունելի է, որովհետև լուսանկար անելու համար անհրաժեշտ է լուսանկարիչ, ով զինված է համապատասխան տեխնիկայով, այլ ոչ թե՝ ipone-ով:

Վերջին տարիներին ռուսական մամուլում ի հայտ եկավ «մոբիլագրաֆիա» հասկացությունը: Այն, բնականաբար, իրավունք ունի գոյություն ունենալ, եթե դա դուր է գալիս մարդկանց, կազմակերպվում են մրցույթներ, ֆիքսվում են ընտանեկան, ընկերական կադրեր և այլն, որը հրաշալի է: Մինչդեռ լրատվության մեջ լուսանկարչությունը պետք չէ այդքան որակազրկել, քանի որ գոյություն ունի լուսանկար մեծատառով, որտեղ ipone-ները չպետք է կիրառվեն»,- ասում է «Raccord» ամսագրի խմբագիր Վ. Սամարինը, ում միտքը շարունակելով` ցուցահանդեսի համադրող Հ. Ասլիյանը հավաստիացնում է, որ լուսանկարչական ոլորտի անորակության դեմ պետք չէ պայքարել, քանի որ արվեստի բոլոր ոլորտներում միշտ էլ եղել է։

japavenayin (9)

«Օրինակ, մի հրաշալի, որակյալ քանդակի ֆոնին` եղել են հազարավոր անորակ, բրոնզաձույլ, էժանագին քանդակներ: Դա եղել է հին Հռոմում, միջնադարում, հիմա էլ: Պետք է հասկանալ, որ ոմանք զբաղվում, հետաքրքրվում են արվեստի ստեղծագործություններով, որոնք հիմա գտնվում են թանգարաններում, իսկ ոմանք էլ՝ կրկնօրինակում և այդ փոքրիկ անորակություններն արագ վաճառում են: Ի վերջո, գրագետ հանդիսատեսը, դիտողը, ընթերցողը փնտրում է որակյալ լուսանկար, արվեստի ստեղծագործություն: Գրագետ հանդիսատեսի համար կան գալերեաներ և մարդիկ, որոնք նրան հնարավորություն են տալիս դիտելու որակյալ լուսանկարչություն, արվեստի ստեղծագործություններ»,- ասում է նա:

Այնուամենայնիվ, ցուցահանդեսի մասնակիցները նշում են, որ Հայաստանի քաղաքային մշակույթը, հասարակական կյանքի առանձնահատկությունները հետաքրքիր են` որպես ֆոտոլրագրության նյութ, իսկ ընդհանուր առմամբ՝ հնագույն Հայաստանն` իր պատկերներով, բավականին հետաքրքիր է գեղարվեստական լուսանկարչության համար:

Հ.Գ. Նշենք նաև, որ «Hi-artonline» (Hi-artonline.com) նախագիծն այս ցուցահանդեսին ներկայացրել էր քանդակագործ Արման Համբարձումյանի քանդակները: Գեղարվեստական լուսանկարչության ցուցահանդեսի էքսպոզիցիան քանդակների հետ անչափ արտասովոր ու հետաքրքիր էր:

Բաժիններ՝

Տեսանյութեր

Լրահոս