Նախանձը մեկնաբանվում է որպես պայքար և բողոք Աստծո կամքի դեմ, երբ մարդ սկսում է քննել Աստծո գործերը և ինքը որոշել, թե Տերն ում է շատ տվել, ում՝ քիչ, ով է արժանի, ով՝ ոչ:
Ողջախոհությունը քրիստոնեական յոթ առաքինություններից մեկն է, որ բնորոշում է մարդկային առողջ միտքը և առողջ հայացքը կյանքին: Կյանքում անչափ կարևոր է չափի և իրականության զգացումը, ինչը կապ ունի իմաստության և հոգևոր հասունության հետ:
Մեծի Տանն Կիլիկիո Արամ Ա կաթողիկոսը տեսաուղերձ է հղել հայոց բանակի զինվորներին ու ողջ աշխարհին՝ նշելով, որ Ադրբեջանը և Թուրքիան իրենց նյութեղեն զենքով չեն կարող ընկճել մեր ժողովրդի մնայուն հավատքը: Արամ Ա-ն ընգծել է, որ հայ ժողովրդի հավատքն ու հայրենասիրությունն ավելի զորեղ են, քան ցանկացած նյութական զենք:
Ադրբեջանի կողմից Արցախի դեմ սանձնազերծած ռազմական գործողությունների այս տագնապալի օրերին ադրբեջանական զինված ուժերը հրետակոծության և հռթիռակոծման են ենթարկում ռազմական նշանակություն չունեցող խաղաղ բնակավայրեր, մայրաքաղաք Ստեփանակերտը, Շուշին և այլ քաղաքներ՝ խլելով անմեղ կյանքեր և մեծ վնաս պատճառելով խաղաղ բնակչությանը։
Երբ Տերը մեզ ցույց է տալիս մեր հարցերից մեկի պատասխանը, և մենք, այդ պատասխանը մեզ համար ուղենիշ ունենալով, խուսափում ենք տհաճ իրավիճակներից, ձախորդություններից կամ էլ պատախանատվությամբ հաղթահարում ենք տվյալ փորձությունը, շնորհակալ ենք լինում Տիրոջը և փառաբանում։
Զորակցության համազգային աղոթք հանուն Արցախի
Սեպտեմբերի 29-ին, նախագահությամբ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Երկրորդ Ծայրագույն Պատրիարք և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի, Սուրբ Գայանե վանքում կատարվեց Հանրապետական մաղթանք մեր հայրենիքի՝ Հայաստան և Արցախ աշխարհի խաղաղության և անսասանության համար։
Երբ մարդուն հարցնում են իր ունեցած նվիրական արժեքների մասին, դրանք թվարկելիս՝ սիրո ու հարգանքի, խաղաղության, հավատարմության և նման շատ այլ արժեքների կողքին նա հաճախ նշում է նաև ազատությունը։
Հպարտությունը յոթ մահացու մեղքերից առաջինն է: Այն չարիքի արմատն է, քանզի սատանան նույնպես վար ընկավ հենց հպարտության պատճառով:
Միայնությունը վախեցնում է շատերին, իսկ ոմանք սարսափում են նույնիսկ դրա մասին մտածելուց: Ոմանց համար էլ միայնությունն իրականությունից փախչելու անհաջող միջոց է:
Փորձությունների պահերին է, որ մեր անօգնական ձեռքերն ուղղվում են դեպի այն Խաչը, որ կրում ենք մեր հոգիներում ու սրտերում։ Եվ հենց այդ ժամանակ է, որ մեզ համար կրկին բացահայտում ենք ամենազոր, ամենափրկիչ Խաչի զորությունը՝ մշտապես օգնական, պահապան։
Բարկությունը յոթ մահացու մեղքերից մեկն է:
Այն կարող է դրսևորվել ամենատարբեր կերպերով, սակայն էությունը մեկն է՝ գերագնհատել սեփական հնարավորություններն ու թերագնահատել այլոց՝ կարծելով՝ բոլորից ու ամեն ինչից վեր իր անձն է:
Որկրամոլությունը յոթ մահացու մեղքերից մեկն է: Այն կերակրի նկատմամբ մարդու անհագ ցանկությունն է, երբ սնվելը դառնում է մարդու կյանքի առաջնահերթ նպատակը:
Ողորմածությունը բարիք գործելու, մարդկանց չդատելու, ներել կարողանալու, մարդկային ցավը հասկանալու և կիսելու, սիրո և բարության պակասը լրացնելու պատրաստակամությունն է: Այն քրիստոնյայի և առհասարակ բոլոր մարդկանց կյանքի առանցքային արժեքն է:
Արիոսական վեճերի կենտրոնական խնդիրը Որդի Աստծո և Հայր Աստծո հարաբերության հարցն էր։
Մարեմաբանությունը, առհասարակ, աստվածաբանության կարևորագույն ճյուղերից է, որի գլխավոր առարկան Հիսուս Քրիստոսի Մոր վերաբերյալ աստվածային Հայտնությունն է, որը, աներկբայորեն, խոսում է Քրիստոսի մայր Աստվածածնի՝ փրկագործության մեջ ունեցած անուրանալի դերի մասին:
Փառամոլությունը սեփական անձնապաշտության ամենից վառ դրսևորումներից մեկն է: Այս երևույթի հիմքում է փառքի ձգտումն ու եսակենտրոնությունն է, սեփական անձի արժևորումը զանազան առիթներով:
Եկեղեցին մեր կյանքում հոգևոր այն կառույցն է, որ առաջնորդում և կրթում է ամենքիս, ինչպես նաև դաստիարակում հոգևոր-ազգային արժեքներով զինված սերունդ:
Սեպտեմբերի 11-ին 2020-2021 թթ. ուսումնական նոր տարեշրջանի մեկնարկի առիթով Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում՝ Սուրբ Տրդատ արքայի բաց խորանին, նախագահությամբ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Երկրորդ Ծայրագույն Պատրիարք և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի, կատարվել է կրթության մշակների ավանդական օրհնության կարգ:
Մեր առօրյա կյանքում հաճախ թվում է՝ ապրում ենք բարեպաշտ կյանքով, սակայն մի պահ տեսնելով մեր իսկ հաջողությունները՝ սկսում ենք գլուխ գովել։ Առաջին հայացքից պարզ և անմեղ մի երևույթ, որը միջավայրին ոչ մի կերպ չի վնասում։
Եթե միայն կարողանանք հավատալ և վստահել Աստծուն, Ով անսահման սեր և բարություն է, Ով լիարժեք կյանք է խոստացել, ապա Նա կանի այն, ինչ ծրագրել է։
… Մենք՝ մարդիկս, հակված ենք մեղանչելու մեր մտքերում: Այդ իսկ պատճառով Նա, ով մեկ առ մեկ ստեղծեց մեր սրտերը, իմանալով, որ մեղքերի մեծամասնությունը գործվում է դիտավորության նպատակաուղղվածությամբ, որպես առաջին պատվիրան տվեց սրտի խորքերի մաքրությունը: Կամեցավ, որ առավել ուշադրություն և հսկողություն գործադրենք մեր այն մասի վրա, ուր առավել դյուրությամբ ենք մեղանչում…
Կյանքում շատ կարևոր է սովորել ներողություն խնդրել այն պահին, երբ սխալն ուղղելն արդեն անհնար է։ Այսինքն՝ առաջին հերթին պետք է մեղքն ընդունել, որպեսզի հետագայում հնարավոր լինի նաև զղջալ։ Սա թերևս պայմանական կոչենք գործընթաց, որի միջով պետք է անցնենք։
Հրաշքները մեր հոգևոր կյանքի այն լուսավոր դրսևորումներն են, որոնք պայմանավորված են հավատքով: Չպետք է մոռանալ՝ հավատքից է ծնվում հրաշքը: Միայն հավատքի առկայության պարագայում է, որ հրաշքը դառնում է Աստծո կողմից մարդուն պարգևված լույս, որով մարդը հնարավորություն է ունենում ճանաչել Տիրոջ անսահման զորությունն ու բարությունը:
Ուրբաթ, 28 Օգոստոս 2020-ին, Պիքֆայայի Ս. Աստուածածին Վանքին մէջ տեղի ունեցաւ միաբանական հաւաք, նախագահութեամբ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Արամ Ա. Կաթողիկոսին եւ մասնակցութեամբ 22 վանաբնակ միաբաններուն: Յայտնենք, որ շուրջ երկու ամիսներ առաջ միաբանական համագումար տեղի պիտի ունենար Անթիլիասի Մայրավանքին մէջ, սակայն ստեղծուած անբնական պայմաններու հետեւանքով յետաձգուեցաւ:
Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Երկրորդ Ծայրագույն Պատրիարք և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի հայրապետական տնօրինությամբ կատարվել են եկեղեցականների նշանակումներ:
Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնի լուսարարապետ Գերաշնորհ Տ. Հովնան եպիսկոպոս Հակոբյանի հանդիսապետության կատարվել է Էջմիածնի Մայր Տաճարի զանգակատան խաչի օծման արարողությունը: Այս մասին «Ֆեյսբուքի» իր էջում գրել է Մայր Աթոռի տեղեկատվական համակարգի տնօրեն Վահրամ քահանա Մելիքյանը:
Կապվածության տարբեր դրսևորումներ կան: Ընդհանուր առմամբ, այն և դրական և բացասական ազդեցություն կարող է ունենալ մարդու կյանքում:
«Որդի Աստծու, որ քո սիրով խոնարհվեցիր և իջար երկիր, մարմին առար և մարդացար Դավթի դուստրից, ծնունդ անհայտ, որ քեզնով են լցվել բարձունքներն ու խորքերը, լցրո՛ւ ինձ քո արարչագործության ուսուցմամբ: Միածին Որդի, որ ոչնչից ստեղծեցիր Ադամին, հաստատիր այս ճառն իմ տկար մտքում, որպեսզի երգեմ քեզ: