2017թ. հուլիսի 21-ի դրությամբ ՀՀ հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովը տրամադրել է արևային էլեկտրակայաններում էլեկտրական էներգիայի արտադրության 11 լիցենզիաներ: Այս տեղակայվող հզորությունների ընդհանուր գումարը 9984.2 կՎտ է:
«Նաիրիտ» գործարանում սկսվել են 1-24 արտադրամասի ապամոնտաժման աշխատանքները: Այս մասին 168.am-ին ահազանգեցին գործարանի համակարգող խմբից։
Սերժ Սարգսյանը խոսեց նաև տնտեսության մասին։ Կարճ՝ ընդամենը 5 րոպե, սակայն բավականին կարևոր մեսիջներ կային այդ 5 րոպեների մեջ։ Հարցերը, բնականաբար, վերաբերում էին ՀՀ կառավարության հիմնական խոստումներին՝ նվազագույն աշխատավարձի բարձրացման, տնտեսական աճի և ներդրումների մասին։
ՀՀ պետական պարտքի ծավալը 2017թ. հունիսի 31-ի դրությամբ կազմել է 2 տրիլիոն 951.8 մլրդ դրամ կամ 6 մլրդ 140.8 մլն ԱՄՆ դոլար։ Տարեսկզբին՝ 2016թ. դեկտեմբերի 31-ի դրությամբ, պետական պարտքը 2 տրիլիոն 875.6 մլրդ դրամ էր կամ 5 մլրդ 942.1 մլն դոլար։
«Մեր արտահանման աճն ապահովված է մի քանի հանգամանքով. այն անորոշությունը, որ 2015թ. առկա էր մեր արտահանողների մոտ, վերացել է, Մաքսային օրենսգիրքն ընդունված է որոշակի թերություններով, դա, իհարկե, դրական անդրադարձավ մեր արտահանման վրա»։
Ներկայումս Հայաստանի պոտենցիալ աճը 4%-ի շրջանակներում է, բայց հնարավոր է հասնել մինչև 2040թ. ՀՀ նախագահի նախանշած տարեկան միջին 5% աճի` շնորհիվ իրականացվող բարեփոխումների: Այս մասին այսօր Միջնաժամկետ ծախսային ծրագրի շուրջ կազմակերպված քննարկման ժամանակ հայտարարեց ՀՀ ֆինանսների նախարար Վարդան Արամյանը:
«Պարո՛ն դեսպան, ես կցանկանայի, որպեսզի Դուք խոսեք այն աշխատանքի մասին, որ իրականացվում է տնտեսական համագործակցության ոլորտում, իհարկե, նաև այն ծրագրերի, որ կխթանեն զարգացումը»,-ասել է Հանրապետության Նախագահը:
Հայաստանի էներգահամակարգի զարգացման ուղղությունների մասին զրույցները շարունակում են մնալ քաղաքական հարթության մեջ: Նույնիսկ ոլորտի փորձագետների վերլուծություններում գերական աշխարհաքաղաքական միտումներն են: Կարճ ասած, Հայաստանի էներգետիկ համակարգում ներդրումների ամերիկյան խոստումները դիտարկվում են՝ զուտ որպես Ռուսաստանին հակադրվելու փորձ:
«Ընթացքում մարդիկ հասկանալու են, որ իրենք տարիներ շարունակ խաբված են եղել և այսօր ավելի լավ վիճակում են։ Այսօր Վարդան Հարությունյանը՝ իր անձով, կամ ես՝ իմ անձով, վստահեցնենք, մի քանի հոգի կհավատան, մի քանիսը՝ ոչ, խնդիրը դա չի»։
Հարցին, թե ի՞նչն է Հայաստանում հետաքրքիր, և ինչո՞ւ պետք է այս կազմակերպությունները ներդրումներ անեն, պարոն Սեմերջյանը պատասխանեց, որ եվրոպական երկրների հետ համեմատելու դեպքում՝ կտեսնենք, որ Հայաստանում հարկային դաշտը շատ ավելի բարենպաստ է, իսկ եթե համեմատենք ԱՄԷ-ի կամ Վրաստանի հետ, ապա Հայաստանի հարկային դաշտը դեռ բարելավման կարիք ունի։
Գլոբալ մրցունակության ինդեքսում Հայաստանի դիրքի բարելավման կողմնորոշիչ շրջանակը ձևավորվել է երկրի համար համեմատաբար առավել խնդրահարույց և/կամ խոցելի ցուցանիշների հիման վրա, որի շուրջ հանրապետական գործադիր մարմիններից ստացված առաջարկություններով մշակվել է միջոցառումների ծրագրի նախագիծը:
Միանգամից մի քանի ռուսաստանաբնակ հայեր են ընդգրկվել GQ ամսագրի կազմած՝ երկրի 2017 թվականի ամենաազդեցիկ մարդկանց ցանկում:
Որպեսզի մեր ընկերությունն աշխատեր ինքնուրույն և կարողանար իր ծախերը սեփական միջոցներով հոգալ, հաստատվեց բիզնես պլան, ըստ որի՝ ընկերությունը պետք է դրան հասներ հիմնադրման պահից հինգ տարի հետո՝ 2008 թվականին: Մեր ընկերությունն այդ կետը հաղթահարել է 2005 թվականին և այդ ժամանակվանից շահույթով է աշխատում, որն էլ ամբողջությամբ ուղղվում է ընկերության կապիտալի մեծացմանը:
Երբ նշվում է, որ X ընկերությունը պետբյուջե է վճարել 1 միլիարդ դրամի ուղղակի հարկեր, դա քիչ է։ Իսկ երբ նշվում է, որ այդ գումարից 900 մլն դրամը եղել է եկամտային հարկ, 100 մլն-ը՝ շահութահարկ, ապա դա թույլ է տալիս մի կողմից՝ պատկերացում կազմել ընկերության շահութաբերության մասին, մյուս կողմից՝ պատկերացում կազմել աշխատողների թվի և միջին աշխատավարձի մասին՝ համեմատելով հայտարարվող թվերը բացված աշխատատեղերի հետ։
Իսկ ինչի՞ հաշվին է գրանցվելու տնտեսական աճը։ Ըստ ծրագրի՝ միջնաժամկետում ՀՆԱ-ի միջին 5.3% կանխատեսվող աճը հիմնականում պայմանավորված կլինի ծառայությունների և արդյունաբերության ճյուղերով:
Չգիտես ինչու՝ էներգետիկ ոլորտում էլ մենք գերադասում ենք հարցերը քննարկել զուտ քաղաքական (ավելի ճիշտ՝ աշխարհաքաղաքական) տեսանկյունից: Տխուր է, բայց մեզ փորձում են համոզել, որ սեփական երկրի էներգահամակարգի զարգացումը համարյա աշխարհաքաղաքական կամ տիեզերամասշտաբ խնդիր է:
«Ես վստահ եմ, որ շատ շուտով մենք կունենանք շատ ավելի ոսկու պաշար, քան ունեցել ենք մինչև 2004 թիվը,- ասաց Ա.Ջավադյանը` հավելելով, որ այն ժամանակ ՀՀ ոսկու պաշարը եղել է 1.6 տոննա,- Այդքան մեծ պաշար չի եղել և վաճառելը ճիշտ էր, որովհետև ստացված գումարը բավականին մեծ էր»:
«Տնտեսված միջոցներն ուղղել դեպի տնտեսական աճ։ Բավականին դժվար իրագործելի հայտանիշներ ենք դնում հարկ-ՀՆԱ հարաբերակցության վերաբերյալ, մեր արտաքին պարտքի կայունության, դիֆիցիտի վերաբերյալ։ Բոլորիցս պահանջվելու է մաքսիմալ համակարգված աշխատանք»,- ասաց վարչապետ Կարեն Կարապետյանը։
9 վարչական շրջաններում (բացի Կենտրոնից և Արաբկիրից) բնակարանների գները տարվա սկզբից նվազում են, և գնանկումը խորանում է հատկապես ապրիլ-մայիս ամիսներին։
«Ո՞րն է այն համեմատական գրավչությունը, որը մենք կարողանում ենք ներկայացնել օտարերկրյա ներդրողին: Որ մենք կարողացել ենք իրականացված առևտրային քաղաքականության արդյունքում ունենալ հասանելի շուկաներ»:
Բենզինի և դիզվառելիքի շուկան մշտապես գտնվել է հասարակության ուշադրության կենտրոնում։ Հատկապես այն դեպքերում, երբ վառելիքը թանկանում է, հետաքրքրությունն այս ոլորտի նկատմամբ աճում է:
«2016թ. պետական բյուջեի հաշվետվության քննարկման ժամանակ ուշադրություն չի դարձվում ամենակարևոր հարցին, և Հայաստանի թիվ 1 միջազգային պայմանագրի խախտման մասին ոչ ոք չի խոսում»,- ասում է Մ.Առաքելյանը:
Պաշտոնական վիճակագրությունը՝ ՀՀ Ազգային վիճակագրական ծառայությունը, յուրաքանչյուր ամսվա 20-ին հրապարակում է նախնական (շտապ հավաքագրված) մակրոտնտեսական ցուցանիշները։ Ներկայացվում է տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը։
Մեր էներգահամակարգում հնարավոր ներդրումների մասին քննարկումներում, քաղաքական բաղադրիչից զատ, հարկավոր է նաև հաշվի առնել բազում տեխնիկական խնդիրներ, որոնք քննարկման առանձին թեմա են: Բայց չգիտես ինչու՝ էներգահամակարգի զարգացման հեռանկարներից խոսում ենք բոլորս, բացի ոլորտի մասնագետներից:
«Ստուգումները շարունակվելու են բոլոր այն դեպքերում, որոնք էական վտանգ են սպառնում մարդու կյանքին, առողջությանը, հանրային անվտանգությանը և այլոց իրավունքներին»,- ասաց Կարեն Կարապետյանը:
«Վրաստանի էկոնոմիկայի և կայուն զարգացման նախարար Գիորգի Գախարիայի հետ այս առավոտ հանդիպել ենք, քննարկել ենք այս հարցը։ Մենք տեսնում ենք, որ ավելի մեծ ներուժ կա, և պետք է աշխատենք այդ ուղղությամբ։ Նախարարի հետ շատ կոնկրետ քայլերի շուրջ համաձայնություններ ենք ձեռք բերել, կփորձենք ստեղծել օպերատիվ խումբ, որը կզբաղվի այս հարցերով»։
Երբ որոշ ապրանքատեսակների գծով արտահանման աճը ներկայացվում է՝ որպես ԵԱՏՄ-ին անդամակցության տված օգուտ՝ առանց հաշվի առնելու մյուս գործոնները, ոչ պակաս մանիպուլյացիա է։
Ծխախոտի թանկացումը հիմնականում պայմանավորված է հարկային օրենսդրության փոփոխություններով: Այս մասին այսօր ԱԺ-ում լրագրողների հետ զրույցում ասաց Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողովի նախագահ Արտակ Շաբոյանը:
«Ես մինչև 2016 թ. հոկտեմբեր ամիսն աշխատել եմ բիզնեսում: Եթե անհաջողակ բիզնեսմեն լինեի, ոչինչ չէի ունենա, եթե հաջողակ բիզնեսմնեը պետք է չունենա որոշակի կարողություն, իմ համար դա ընդունելի չէ»,- այսօր ԱԺ-ում լրագրողների հետ զրույցում հայտարարեց Պետական եկամուտների կոմիտեի նախագահ Վարդան Հարությունյանը` պատասխանելով հարցին, թե ի՞նչ միջոցներից է գոյացել իր ունեցվածքը:
«Եթե պարտք չվեցնեինք և չներդնեինք տնտեսության մեջ, երկու էֆեկտ էր լինելու` ոչ միայն տնեսական ավելի ցածր ցուցանիշներ կունենայինք, անգամ բացասական ցուցանիշներ, այլ նաև արտարժութային շուկայում ճնշումներ կլինեին»,- ասաց նախարարը: