Տելեպորտացիա և մանկական Instagram. Մարկ Ցուկերբերգի ապագայի ծրագրերը
Սոցիալական ցանցի և Facebook ընկերության ղեկավար Մարկ Ցուկերբերգը նախատեսում է տարբեր ուղղություններ զարգացնել առաջիկա տարիներին։
Ֆինանսական հեղափոխություն
Facebook-ն ի սկզբանե մտադիր էր ստեղծել մեկ համաշխարհային արժույթ, որը կապված է նույն զամբյուղի հետ, ինչ դոլարը, եվրոն, ֆունտ ստեռլինգը կամ յուանը: Այս ծրագիրն արժանացավ քննադատությունների բուռն արձագանքների: Մտավախություն կար, որ միասնական արժույթը կօգտագործվի փողերի լվացման նպատակով: Մարկ Ցուկերբերգը նույնիսկ ստիպված եղավ բացատրություններ տալ ԱՄՆ Կոնգրեսում:
Իշխանությունների հետ հակամարտությունը հանգեցրեց նրան, որ այնպիսի խոշոր խաղացողներ, ինչպիսիք են Visa-ն, MasterCard-ը, PayPal-ը, Vodafone-ը լքեցին ասոցիացիան: Կարգավորողների ճնշումը թուլացնելու համար Facebook-ը ստիպված եղավ վերանայել նախագծի հայեցակարգը:
2020թ. դեկտեմբերին ընկերությունը վերանվանեց նշանը և դրամապանակը: Կրիպտոարժույթը վերանվանվեց Diem Dollar, մետաղադրամը` Diem Association, իսկ թվային դրամապանակը՝ Novi:
Այժմ Diem-ի ստեղծողները եկել են այն եզրակացության, որ դա լինելու է ստաբիլքոին, որը կապված է դոլարի հետ, այլ ոչ թե երկակի արժույթի զամբյուղի: Այլ արժույթները և բազմարժութային նշանը կհրապարակվեն ավելի ուշ:
Instagram երեխաների համար
2021թ. մարտին հայտնի դարձավ, որ Facebook-ը պատրաստվում է գործարկել Instagram-ի առանձին մի ծրագիր, որն ուղղված կլինի մինչև 13 տարեկան օգտվողներին:
«Ծնողներն այս պահին շատ տարբերակներ չունեն, ուստի մենք աշխատում ենք լրացուցիչ ապրանքատեսակների ստեղծման վրա, ինչպես դա արեցինք Messenger Kids-ի դեպքում: Մենք ուսումնասիրում ենք Instagram-ում ծնողների կողմից վերահսկվող համակարգի ներդրման հնարավորությունը, որպեսզի երեխաները կարողանան հետևել իրենց ընկերներին, բացահայտել նոր հոբբիներ, հետաքրքրություններ և ավելին»,- ասվում է Facebook-ի մամուլի խոսնակ Յեն Օսբորնի հայտարարության մեջ:
2021 թվականի ապրիլին «Առանց առևտրի ազատ մանկության» արշավը, որը քարոզում է առանց գովազդի մանկություն, նամակ ուղարկեց Ցուկերբերգին՝ նրան կոչ անելով հրաժարվել երեխաների համար Instagram հավելվածի տարբերակ մշակելու և գործարկելու ծրագրերից: Մայիսին ԱՄՆ 44 դատախազների կոալիցիան նման կոչով դիմեց միլիարդատիրոջը:
Սուպեր հավելված
2021 թվականի մայիսին ուժի մեջ մտան WhatsApp-ի օգտագործման նորացված պայմանները: Այսուհետ օգտվողների անձնական տվյալները կփոխանցվեն Facebook-ին՝ վերլուծելու նրանց սովորություններն ու նախասիրությունները: Ըստ The Guardian-ին հարցազրույց տված փորձագետների՝ Մարկ Ցուկերբերգը մտադիր է մեսենջերը վերածել չինական WeChat-ի անալոգի, որը միավորում է սոցիալական ցանցի, վճարային համակարգի, մեդիա խմբագրի գործառույթները և, որոշ դեպքերում, ինքնության ստուգման համակարգը:
WhatsApp-ի միջոցով վճարումներն այժմ հասանելի են հնդիկ օգտատերերին: Մոտ ապագայում նախատեսվում է այս հնարավորությունը գործարկել Բրազիլիայում:
2014 թվականի փետրվարի 19-ին Facebook-ը գնեց WhatsApp մեսենջերը 19 միլիարդ դոլարով:
Ընդլայնված իրականություն ամեն օր
Ցուկերբերգի խոսքով՝ շուկայում հաջորդ տեխնոլոգիական նորամուծությունը լինելու են հավելյալ իրականության ակնոցները:
«AR ակնոցները պահանջում են նոր պարադիգմա, քանի որ ապագայում դրանք պետք է աշխատեն ցանկացած իրավիճակում, որին օգտվողը հանդիպում է օրվա ընթացքում»,- 2021թ. մարտին ասել է միլիարդատերը The Information-ին տված հարցազրույցում:
Սպասվում է, որ դրանք կկարողանան աջակցել վիրտուալ ստեղնաշարի միջոցով մուտքագրմանը: Դրա համար ակնոցին կցվելու է ձեռքի շարժում կարդացող ձեռնաշղթա:
«Մկանային ազդանշաններն այնքան հստակ են, որ սարքը կարող է հայտնաբերել մատների շարժումները նույնիսկ միլիմետր հեռավորության վրա: Սա հնարավորինս դյուրին և հարմար կդարձնի վիրտուալ օբյեկտների կառավարումը: Ի վերջո, համակարգը չի կարդա շարժումն ինքնին, այլ այն կատարելու մտադրությունը»,- ասում է Facebook-ի ղեկավարը:
Ընկերությունը մշակում է էլեկտրոմիոգրաֆիայի (ԷՄԳ) նեյրոինտերֆեյսով ձեռնաշղթա: Այն կկարողանա հեռարձակել էլեկտրական ազդանշաններ, որոնք փոխանցում է օգտագործողի մկանները շարժվելիս: Որպեսզի արհեստական բանականությունն ավելի լավ հասկանա սեփականատիրոջը, մշակողները նախատեսում են օգտագործել օգտվողի տվյալները:
Facebook-ն այժմ աշխատում է այնպիսի ապրանքների վրա, որոնք կարևորագույն կետ կդառնան ավելի առաջադեմ AR ակնոցների ուղղությամբ: «Smart» ակնոցները, որոնք արտադրվում են Luxottica-ի հետ համատեղ Ray-Ban ապրանքանիշով, պետք է հայտնվեն արդեն 2021 թվականին: Թեև նրանք ինքնուրույն չեն ապահովում ընդլայնված իրականություն, Ցուկերբերգը կարծում է, որ ակնոցներն օգտակար կլինեն ապագայում տեխնոլոգիայի ծաղկման համար անհրաժեշտ էկոհամակարգի կառուցման համար:
Տելեպորտացիա
2021 թվականի փետրվարին Մարկ Ցուկերբերգը կարճ ժամանակով հայտնվեց Clubhouse սոցիալական ցանցում և խոսեց AR-ի և VR-ի ոլորտում ընկերության զարգացումների մասին:
Facebook Reality Labs-ի թիմի հետազոտությունը նպատակ ունի ապահովել, որ օգտվողները ներկա լինեն գրասենյակում կամ որևէ այլ տեղ՝ առանց ֆիզիկական տեղափոխության անհրաժեշտության: Ըստ միլիարդատիրոջ՝ AR և VR տեխնոլոգիաների հիմնական խնդիրն այն է, որ դրանք պահանջում են օգտվողներին ծանոթ սարքեր, օրինակ՝ հաստ շրջանակներով ակնոցներ: Ակնկալվում է, որ Facebook-ից կպահանջվի մոտ չորսից հինգ տարի AR և VR տեխնոլոգիաներ մշակելու համար՝ փոքր սարքեր ստեղծելու համար:
Մարկ Ցուկերբերգը ենթադրում է, որ VR-ը և AR-ը մոտ ապագայում կօգնեն հեղափոխել սոցիալական հաղորդակցությունը: Նա կարծում է, որ մինչև 2030 թվականը մարդիկ կկարողանան օգտագործել VR և AR տեխնոլոգիաներով խելացի ակնոցներ՝ տելեպորտացվելով այլ վայրեր, օրինակ՝ ընկերների և ծանոթների տներ կամ հասարակական շենքեր, օգտագործողի վիրտուալ ներկայություն: Նման ակնոցները շատ իրատեսական կլինեն:
Ցուկերբերգը կարծում է, որ վիրտուալ իրականությունը հնարավորություն կտա մարդուն, ըստ էության, զգալ իր ֆիզիկական ներկայությունը մեկ այլ վայրում՝ հեռվում միմյանց հետ առերես հանդիպումներ անցկացնելով, ինչն այժմ չեն կարող ապահովել VR սաղավարտի նման սարքերը: Նման տեխնոլոգիաները կարող են հանգեցնել այն փաստին, որ մարդիկ սկսեն ավելի քիչ տեղաշարժվել, օրինակ՝ գործուղումների ժամանակ: Եվ նման ճանապարհորդության կրճատումը, ըստ Ցուկերբերգի, կարող է օգնել պահպանել կլիման:
«Իհարկե, մարդիկ կշարունակեն օգտագործել մեքենաներ, ինքնաթիռներ և այդ ամենը: Բայց որքան շատ մենք կարողանանք զարգացնել այս տեսակի տելեպորտացիան (VR-ի և AR-ի օգնությամբ), այնքան լավ կլինի ոչ միայն՝ հասարակության, այլև՝ ամբողջ մոլորակի համար»,- կարծում է Facebook-ի ղեկավարը:
Ցուկերբերգի խոսքով ՝ ընդլայնված և վիրտուալ իրականությունը նոր հնարավորություններ կբացի մարդկանց կյանքում և ամբողջ տնտեսության մեջ: Ընկերությունը դեռ երկար ճանապարհ ունի անցնելու և մեծ ներդրումներ անելու այս ուղղությամբ:
Սիրարփի Աղաբաբյան