20 ֆիլմ, առանց որոնց դժվար է պատկերացնել 90-ականները
Այս կինոնկարները դարաշրջանի իրական խորհրդանիշներ են դարձել և մինչ այժմ սիրված են հանդիսատեսի կողմից:
1․Տանը մենակ/ Один дома/Home Alone
ԱՄՆ, 1990 թ./ընտանեկան կատակերգություն/տևողությունը՝ 103 րոպե/IMDb՝ 7.6
Սուրբ Ծննդյան օրը բազմազավակ Մաքքալիստերների ընտանիքը պատրաստվում է թռչել Փարիզ, բայց խառնաշփոթության մեջ կրտսեր որդին՝ Քեվինը, մնում է տանը: Նա սկզբում ուրախանում է նյարդայնացնող հարազատներից ազատվելու համար, բայց հետո սկսում է անհանգստանալ:
Բացի այդ, տունն ընտրել են գողեր Հարրին և Մարվը։ Իսկ Քեվինին հարկավոր է սրամտության հրաշքներ ցույց տալ, որպեսզի հանցագործները ներս չմտնեն, մինչ ծնողները վերադառնան:
Քրիս Կոլումբուսի ֆիլմը դարձել է Սուրբծննդյան դասական ֆիլմ, իսկ Մաքոլեյ Քալքինը գրեթե ազգային հերոս է: Բայց փառքը երիտասարդ տարիքում դերասանին ահավոր հոգնեցրեց, իսկ ապագայում նա փորձեց հնարավորինս հեռու մնալ Քեվինի դերից:
2․Գեղեցկուհին/ Красотка/Pretty Woman
ԱՄՆ, 1990 թ./ ռոմանտիկ կատակերգություն, մելոդրամա/ տևողությունը՝ 102 րոպե/ IMDb` 7.0
Գործարար Էդվարդ Լուիսը պատահաբար հանդիպում է մարմնավաճառ Վիվիանի հետ: Ի զարմանս իրեն ՝ պարզվում է, որ նա շատ խելացի աղջիկ է, իսկ հարուստ տղամարդը գիտակցում է, որ չի ցանկանում բաժանվել նրանից: Բայց այս երկուսը ստիպված կլինեն լրջորեն վերանայել իրենց կյանքի արժեքները ՝ միասին լինելու համար:
Ենթադրվում էր, որ «Գեղեցկուհին» լուրջ դրամա է լինելու: Վերջում Ջուլիա Ռոբերթսի հերոսուհին, իր ընկերոջ հետ միասին, նստելու էին ավտոբուսը և գնալու էին Դիսնեյլենդ: Բայց հետո պրոդյուսերները ռեժիսորի հետ միասին հասկացան, որ հանդիսատեսը դուր չի գա նման ավարտը:
Այնուհետև որոշվեց ֆիլմը ներկայացնել որպես հեքիաթ ժամանակակից Մոխրոտիկի մասին:
Արդյունքում ծնվեց բոլոր ժամանակների և ժողովուրդների ամենահայտնի ֆիլմերից մեկը, իսկ դեբյուտանտ Ջուլիա Ռոբերտսը ակնթարթորեն դարձավ աստղ:
3. Ուրվական/Привидение /Ghost
ԱՄՆ, 1990 թ./դրամա, մելոդրամա, միստիկա/ տևողությունը՝ 127 րոպե/ IMDb՝ 7.1
Բանկիր Սեմ Ուիթը մահանում է ՝ պաշտպանելով իր սիրելիին կողոպտիչներից: Բայց նա չի լքում երկիրը, այլ դառնում է ուրվական: Պատահաբար, հերոսը իմանում է, որ իր ընկերուհին վտանգի մեջ է: Աղջկան նախազգուշացնելու միակ միջոցը խելամիտ էքստրասենս գտնելն ու համագործակցել համոզելն է: Բայց դա այնքան էլ հեշտ չէ, երբ չես կարող փոխհարաբերվել կենդանի աշխարհի հետ:
Ջերի Ցուկերի կինոնկարը հավերժական սիրո հիմն է: Ֆիլմի կատակերգական մասը նաև լավագույնն էր Ուուպի Գոլդբերգի շնորհիվ: Դերասանուհին այնքան լավ է պատկերել հնարամիտ շառլատան Օդա Մեյին, որ նրան նույնիսկ Օսկար են շնորհել «Երկրորդ պլանի լավագույն դերասանուհի» անվանակարգում:
4. Գառների լռությունը/Молчаниеягнят/The Silence of the Lambs
ԱՄՆ, 1990 թ./թրիլեր, դետեկտիվ, դրամա, սարսափ/տևողությունը՝ 114 րոպե/ IMDb՝ 8.6
Հետաքննությունների դաշնային բյուրոյի գործակալ Կլարիսա Սթարլինգը ուղարկվում է լավ պահպանվող բանտ, որտեղ նստած է մարդասպան, մարդակեր ու մութ հանճար Հանիբալ Լեկտերը: Նրա խնդիրն է զրուցել մոլագարի հետ և պարզել մեկ այլ ավազակի դրդապատճառները, որին տվել են Բաֆալո Բիլի մականունը, քանի որ նա սիրում էր պատռել իր զոհերին:
Լեկտերը, սակայն, շփվում է հանելուկներով և հրաժարվում է ուղղակիորեն խոսել: Նա մի փոքր տեղեկություններ է հաղորդում Կլարիսայի մանկության մասին պատմությունների դիմաց: Մինչդեռ Բիլը առևանգում է սենատորի դստերը, իսկ հաշված օրեր են մնացել նրան գերությունից փրկելու համար:
Հերոսներ Ջոդի Ֆոսթերի և Էնթոնի Հոփքինսի հարաբերությունները շախմատային մենամարտ են հիշեցնում, և ավարտը կանխատեսելը գրեթե անհնար է: Հանիբալի դերի համար դերասանը ստացավ Օսկար,չնայած ընդհանուր առմամբ կերպարը էկրանին ցուցադրվում էր ընդամենը 16 րոպե:
5. Տերմինատոր 2․դատաստանի օրը/Терминатор 2: Судный день/Terminator 2: Judgment Day
ԱՄՆ, 1991 թ./գիտական ֆանտաստիկա, ընտանեկան կատակերգություն, դրամա/ տևողությունը՝ 137 րոպե/IMDb՝ 8.5
Ապագայից, որտեղ մեքենաները գրավել են աշխարհը, գալիս է անխոցելի Android-ը, որը ծրագրավորված է սպանել երիտասարդ Ջոն Քոնորին: Այնուամենայնիվ, կա մեկ այլ մարդանման ռոբոտ, որն այնքան էլ ուժեղ չէ, բայց կարող է հակահարված տալ:
Այս հաջող արտոնության պատմությունը սկսվել է դեռ 1984 թ.-ին՝ առաջին ֆիլմի թողարկումից հետո: Բայց երկրորդ մասը իսկապես լեգենդար դարձավ, մարդիկ այն շատ էին սիրում։
Գաղտնիքն այն է, որ Ջեյմս Քեմերոնը խելացիորեն նոսրացրեց գիտաֆանտաստիկան կատակերգության և ընտանեկան դրամայի տարրերով: Իսկ Առնոլդ Շվարցենեգերի կատարած տերմինատորը անհոգի մեքենայից վերածվել է սրամիտ կերպարի:
6. Յուրայի ժամանակաշրջանի պուրակը/Парк Юрского периода/Jurassic Park
ԱՄՆ, 1993 թ./արկածային, ֆենթըզի/ տևողությունը՝ 127 րոպե/ IMDb՝ 8.1
Հեռավոր կղզում գիտնականներին հաջողվել է դինոզավրերին կյանքի կոչել: Այժմ զվարճանքի պուրակ բացելու ծրագրեր կան, բայց դա պահանջում է փորձագետի հաստատում: Ո՞վ կռահեր, որ հենց այն պահին, երբ ժամանեն հնէաբան-մասնագետներ Ալան Գրանտը և Էլի Սաթլերը, անվտանգության բոլոր համակարգերը ձախողվելու են:
Հենց 90-ականներին Սթիվեն Սփիլբերգի համբավը հասավ գագաթնակետին: Ավելին, «Յուրայի ժամանկաշրջանի պուրակը» առանձնանում է ոչ միայն գերազանց ռեժիսուրայով, այլ նաև այնպիսի առաջադեմ հատուկ էֆեկտներով, որի առաջին դիտողները հիացմունքով էին լցված:
7. Շինդլերի ցուցակը/Список Шиндлера/Schindler’s List
ԱՄՆ, 1993 թ./պատմական դրամա, կենսագրական/ տևողությունը՝ 195 րոպե/IMDb՝ 8.9
Մեծահարուստ արտադրող Օսկար Շինդլերը մեծ գումարներ է ծախսում հրեաներին համակենտրոնացման ճամբարներից փրկելու համար: Նրա ջանքերի շնորհիվ հնարավոր է փրկել հարյուրավոր անմեղ մարդկանց կյանքեր:
Շինդլերի ցուցակը ծնվել է շատ մեծ տարածում ստացած «Յուրայի ժամանակաշրջանի պուրակը» ֆիլմից անմիջապես հետո: Այսպիսով,այն ապացուցեց, որ Սթիվեն Սփիլբերգը ունակ է ոչ միայն զվարճացնել դինոզավրերի և շնաձկների մասին ֆիլմերով, այլև հզոր դրամաներով:
8. Ֆորեսթ Գամփ/Форрест Гамп/Forrest Gump
ԱՄՆ, 1994 թ./դրամա, մելոդրամա, կատակերգություն/տևողությունը՝ 142 րոպե/IMDb՝ 8.8
Ֆիլմը պատմում է մտավոր թերզարգացած մարդու՝ Ֆորեսթ Գամփի կյանքի պատմությունը: Ճակատագիրը նրա համար բազում աներևակայելի իրադարձություններ է պատրաստել՝ Սպիտակ տան ընդունելությունից մինչև Էլվիս Փրեսլիի հետ հանդիպում: Եվ ամենակարևորը` հանդիպում իսկական սիրո հետ:
Ֆիլմը լեգենդ է դարձել ժամանակակից կինոյում: Այն վաստակել է 38 մրցանակ տարբեր անվանակարգերում՝ ընդգծելով Ռոբերտ Զեմեկիսին՝ որպես ռեժիսոր, և Թոմ Հենքսին՝ որպես դերասան: Ֆիլմից մեջբերումները դարձան գրավիչ արտահայտություններ, իսկ սաունդթրեքների հավաքածուն մտավ բոլոր ժամանակների ամենալավ վաճառվող 100 ալբոմների մեջ։
Ֆորեսթ Գամփի կյանքի պատմությունը ընդունակ է ոգեշնչել ու հանգստացնել նույնիսկ կարծրացած հոռետեսներին:
9. Փախուստ Շոուշենկից/Побег из Шоушенка/The Shawshank Redemption
Էնդին ցմահ ազատազրկման է դատապարտվում իր կնոջ և նրա սիրեկանի սպանության համար:
Այժմ նա պետք է դիմակայի բանտում տեղի ունեցող բոլոր սարսափներին: Այնուամենայնիվ, անմարդկային պայմաններում Էնդին ոչ միայն փորձում է փրկել դեմքը, այլ նաև ձգտում է զարգացման: Եվ ամենակարևորը, նա ոչ մի վայրկյան երբեք չի կորցնում ազատվելու հույսը:
Ֆիլմի ռեժիսորը Ֆրենկ Դարաբոնտն էր, իսկ պատմությունը հիմնված է Սթիվեն Քինգի պատմության վրա: Երկու վարպետների հզոր տանդեմը ֆիլմը դարձրեց լավագույններից մեկը բոլոր ժամանակներում: Այս պահին կինոնկարը գրավում է առաջին տեղը «Բոլոր ժամանակների 250 լավագույն ֆիլմերի» վարկանիշում ՝ ըստ հեղինակավոր IMDb կայքի:
10. Քրեական ընթերցվածք/Криминальное чтиво/Pulp Fiction
ԱՄՆ, 1994 թ./կրմինալ,թրիլլեր, սև կատակերգություն/ տևողությունը՝ 154 րոպե/IMDb՝ 8.9
Ավազակները Վենսան Վեգան և Ժյուլ Ուինֆիլդը անում են իրենց շեֆի գործերը, բայց անընդհատ բախվում են դժվարությունների: Բացի այդ, Վինսենթը պետք է երեկոն անցկացնի շեֆի կնոջ հետ, չնայած ասում են, որ նա ահավոր խանդում է:
Ֆիլմը ոչ միայն փառաբանեց Քվենտին Տարանտինոյին, այլև ճանապարհ բացեց երիտասարդ հեղինակների համար, ըստ էության, նշանավորելով կինոյի նոր դարաշրջանի սկիզբը: Ամենից շատ հանդիսատեսը հիշեց Ջոն Տրավոլտայի և Ումա Թուրմանի պարը՝ ոգեշնչված Ֆեդերիկո Ֆելինիի «8½» նկարից:
11. Լեոն/Леон/Léon
Ֆրանսիա, ԱՄՆ, 1994 թ./կրիմինալ,դրամա/տևողությունը՝ 133 րոպե/IMDb՝ 8.5
Երիտասարդ Մաթիլդայի ամբողջ ընտանիքը սպանվում է ոստիկանության կոռումպացված սպաների կողմից, իսկ հետո աղջիկը գնում է իր հարևանի՝ մարդասպան Լեոնի մոտ: Նրանք որոշ ժամանակ միասին են ապրում, որից հետո Մաթիլդան խնդրում է իրեն սովորեցնել մարդասպանի արհեստը:
Լյուկ Բեսոնը ստեղծել է գրեթե կատարյալ պատկեր, որտեղից սովորեցնում է նկարել ֆիլմեր: Մաթիլդայի դերը երիտասարդ Նատալի Պորտմանին դարձրեց աստղ, իսկ Ժան Ռենոն վերջապես ամրապնդեց իր գործողությունները որպես կրիմինալների հերոս:
12. Յոթ/Семь/Se7en
ԱՄՆ, 1995 թ./դետեկտիվ, թրիլեր, նեո-նուար/տևողությունը՝ 127 րոպե/IMDb՝ 8.6
Տարեց դետեկտիվ Ուիլյամ Սոմերսեթը պատրաստվում է թոշակի անցնել: Դրանից առաջ նա իր երիտասարդ գործընկեր Դեյվիդ Միլսի հետ միասին, պետք է բացահայտի ևս մեկ դեպք. մի խորհրդավոր մոլագար մարդկանց է սպանում՝ մեղադրելով նրանց աստվածաշնչային մեղքերի համար:
Դեյվիդ Ֆինչերի թրիլլերը հեռուստադիտողներին թույլ տվեց հասկանալ, որ Փիթը լավն է ոչ միայն ռոմանտիկ ֆիլմերում, այլև ծանր դրամաներում: Դերասանին հաջողվել է առանց ուշադրության չմնալ այնպիսի հայտնի գործընկերների ֆոնին, ինչպիսիք են Մորգան Ֆրիմանը և Քևին Սփեյսին:
13. Ֆարգո/Фарго/Fargo
ԱՄՆ, Մեծ Բրիտանիա, 1995թ./կրիմինալ, դրամա, սև կատակերգություն/ տևողությունը՝ 98 րոպե/IMDb՝ 8.1
Վաճառքների վախկոտ մենեջերը որոշում է գողանալ իր իսկ կնոջը, որպեսզի սկեսրայրից փրկագին պահանջի նրա համար: Բայց ծրագիրը ձախողվում է, որի արդյունքում մարդիկ մահանում են: Հղի ոստիկան Մարգե Գունդերսոնը ստանձնում է այս գործը:
Կոեն եղբայրների նկարը հավաքել է մրցանակների հսկայական հավաքածու և փառք բերել դերասանուհի Ֆրենսիս Մակդորմանդին: Շատ տարիներ անց ֆիլմի հիման վրա նկարահանվեց նույնիսկ մի շարք: Ճիշտ է, դրանում սյուժեն արդեն այլ է:
14.Տիտանիկ/Титаник/Titanic
ԱՄՆ, 1997 թ./դրամա, մելոդրամա, տևողությունը՝ 194 րոպե/ IMDb՝ 7.8
«Տիտանիկ» լայները մեկնում է Ատլանտյան օվկիանոսի իր առաջին և, ավաղ, վերջին նավարկությանը: Սպասվող աղետի ֆոնին ծավալվում է արիստոկրատ Ռոուզի և աղքատ նկարիչ Ջեքի սիրո պատմությունը:
Ջեյմս Քեմերոնի «Տիտանիկը» դարձավ հիթ և մնաց կինոյի պատմության մեջ ամենաշատ եկամուտ ստացած ֆիլմը, մինչ «Ավատարը» չընդհատեց այս նվաճումը: 11 Օսկարի արժանացած ֆիլմի հաջողության գաղտնիքը շատ պարզ է՝ այն կարողացավ հասնել յուրաքանչյուր հեռուստադիտողի սրտին:
Կա սեր, լարվածություն, պատմական գեղեցիկ շրջապատ, հատուկ էֆեկտներ՝ մի խոսքով, յուրաքանչյուրն իր համար շատ հետաքրքիր բաներ կգտնի:
15. Եղբայրը/Брат
Ռուսաստան, 1997 թ./կրիմինալ, դրամա/տևողությունը ՝96 րոպե/IMDb՝ 8.0
Դանիլա Բագրովը նոր է զորացրվել, բայց նա ձանձրանում է ապրել հայրենի մարզում: Հետո նա որոշում է գնալ Պետերբուրգ ՝ տեսնելու իր ավագ եղբորը: Բայց պարզվում է, որ նա գումար է վաստակում պայմանագրային սպանություններով:
Եթե դուք ընտրում եք մեկ ռուսական ֆիլմ, որը հիանալի կերպով մարմնավորում է 90-ականների դարաշրջանը, Ալեքսեյ Բալաբանովի «Եղբայրը» լավագույնս համապատասխանում է ձեր որոնմանը: Ֆիլմում գլխավոր դերը խաղացել է Սերգեյ Բոդրով կրտսերը ՝ դերասան առանց մասնագիտական կրթության: Բայց նա իր կրթության բացակայությունը փոխհատուցեց խենթ հմայքով, որի շնորհիվ Դանիլա Բագրովին հիշում ու սիրում են մինչ օրս:
16. Գեղեցկություն ամերիկյան ոճով/Красота по-американски/American Beauty
ԱՄՆ, 1999թ./դրամա, մելոդրամա, սատիրա/տևողությունը՝ 122 րոպե/IMDb՝ 8.3
Լեսթեր Բերնհեմը միջին տարիքի ճգնաժամ է ապրում։ Նրա հարաբերությունները կնոջ ՝ Քերոլայնի հետ վաղուց տարբերվում էին նախկինից, իսկ դուստրը՝ Ջեյնը, ատում է իր շրջապատում գտնվող բոլորին՝ ներառյալ հորը: Ամեն ինչ կտրուկ փոխվում է, երբ Լեսթերը տեսնում է Անջելային՝ իր դստեր ընկերուհուն։
Այդ պահից Բերնհեմը դառնում է նոր անձնավորություն: Նա թողնում է իր չսիրված գործը, սկսում է ակտիվորեն զբաղվել սպորտով և թմրանյութեր ընդունել: Բայց նրա ընտանիքը գոհ չէ նման փոփոխություններից:
Սեմ Մենդեսի ֆիլմում չկան լավ կամ վատ կերպարներ: Սա պարզապես պատմություն է մարդկանց մասին, ներքին ազատագրման մասին։
Ֆիլմը նույնիսկ այնքան հուզեց Ակադեմիային, որ Օսկար ստացավ որպես տարվա լավագույն կինոնկար, չնայած այս մրցանակը սովորաբար շնորհվում էր բոլորովին այլ, ավելի կոմերցիոն ֆիլմերի:
17.Մարտական ակումբ/Бойцовский клуб/Fight Club
Գերմանիա, ԱՄՆ, 1999 թ./թրիլլեր, դրամա, կրիմինալ/տևողությունը՝ 139 րոպե/IMDb՝ 8.8
Ֆիլմի հերոսը իր կյանքի մեծ մասն անցկացնում է ոչ սիրելի աշխատանքում և չի հանգստանում նույնիսկ քնի մեջ: Ամեն ինչ փոխվում է, երբ նա հանդիպում է օճառ վաճառող Թայլեր Դուրդենին:
Միասին հերոսները բացում են գաղտնի «Մարտական ակումբ», որտեղ յուրաքանչյուրը կարող է պարզապես պայքարել՝ մոռանալով իր խնդիրների մասին: Ի վերջո, Թայլերի կարծիքով, ինքնաոչնչացումը կյանքի միակ նպատակն է:
Դեյվիդ Ֆինչերի մեկ այլ կինոնկար, որում խաղում է Բրեդ Փիթը: Նկարահանումների ընթացքում գլխավոր դերը խաղացող Էդվարդ Նորտոնը անցավ խիստ սննդակարգի՝ իր հերոսին ճիշտ կերտելու համար: Փիթը, ընդհակառակը, հավաքում էր մկանային զանգված: Դերասանը նաև հանեց ատամի պատյանները,որպեսզի ֆիլմում երևա նրա կոտրված ատամը։
18. Կանաչ մղոն/Зелёнаямиля/The Green Mile
ԱՄՆ, 1999 թ./ ֆենթըզի, դրամա, կրիմինալ, դետեկտիվ/ տևողությունը՝ 189 րոպե/ IMDb՝ 8.6
Սևամորթ հաղթանդամ տղամարդ Ջոն Քոֆին անարդարացիորեն մեղադրվում է դաժան հանցագործության մեջ և դատապարտվում մահապատժի: Այնտեղ վերակացու Փոլ Էդգոմբը հասկանում է, որ նորեկը ոչ միայն անմեղ է, այլև ունի հիանալի տաղանդ։
Սա Ֆրենկ Դարաբոնտի երկրորդ աշխատանքն է, որը հիմնված է Սթիվեն Քինգի ստեղծագործության վրա։ Ֆիլմը բոլոր ժամանակների և ժողովուրդների լավագույն ֆիլմերի ցուցակներում է: Բացի այդ, «Կանաչ մղոնը» համարվում է նաև Քինգի ամենաճիշտ ադապտացումներից մեկը:
19. Վեցերորդ զգայարան/Шестое чувство/The Sixth Sense
ԱՄՆ, 1999 թ./դրամա, թրիլլեր, միստիկա/ տևողությունը՝ 107 րոպե/IMDb՝ 8.1
Հոգեբույժ Մալքոլմ Քրոուն սկսվում է աշխատել Քոուլ Սիարայի հետ՝ երեխայի, որը պնդում է, որ հոգիների է տեսնում: Սկզբում հերոսը թերահավատ է, բայց հետո գիտակցում է, որ իսկապես հնարավոր է կապվել այլ աշխարհի հետ:
Բրյուս Ուիլիսի մասնակցությամբ «Վեցերորդ զգայարանը» բառացիորեն շրջեց արդյունաբերությունն իր ժամանակներում: Իսկ «Ես տեսնում եմ մահացած մարդկանց» արտահայտությունը դարձել է թևավոր:
20. Մատրիցա/Матрица/The Matrix
ԱՄՆ, Ավստրալիա, 1999 թ./գիտական ֆանտաստիկա, թրիլլեր/ տևողությունը՝ 136 րոպե/IMDb՝ 8.7
Գրասենյակի աշխատակից և կես դրույքով հակեր Թոմաս Անդերսոնը տեղեկանում է, որ աշխարհը սիմուլյացիա է, և դրանում գտնվող մարդիկ միայն մարտկոցներ են էլեկտրամատակարարման մեքենաների համար: Բայց նա ինքը ընտրյալ է և կարող է փոխել ամեն ինչ:
Սիրարփի Աղաբաբյան