Կառավարությունը չի արդարացնում հասարակության ակնկալիքներն ու հակված է ընդամենը սեփական իշխանությունը պահելուն. «Իրատես»
Քաղաքագետ Աինասյանի կարծիքով՝ քաղաքական թեժ աշունը ծավալուն քաղաքական գործընթացներ է ենթադրում, որոնք կարող են իշխանական համակարգում վերադասավորումների, կոնյունկտուրայի փոփոխության հանգեցնել: Այս մասին նա ասել է «Իրատես» թերթի հետ զրույցում:
Ըստ նրա՝ թեժ աշունն արդեն իսկ մեկնարկել է, և վերջին տասն օրում բուռն իրադարձությունների ականատեսն ենք լինում՝ ԱԱԾ տնօրենի և ոստիկանության պետի հրաժարական, Սահմանադրական դատարանի նախագահի լիազորությունները դադարեցնելու գործընթացի մեկնարկ խորհրդարանի իշխանական խմբակցության կողմից և այլն: Անգամ տևական դադարից հետո, ասում է մեր զրուցակիցը, վարչապետի սպասված մամուլի ասուլիսը մնաց ստվերում՝ Փաշինյանի նշած հարյուր փաստերից մեկն անգամ չի մտապահվել, որովհետև դրանք ստվերվեցին վերոնշյալ իրադարձություններով:
– Բայց Սերժ Սարգսյանի «հագով կարված» Սահմանադրության մեջ Փաշինյանը, կարծես, վատ չի զգում իրեն:
-Ես չեմ կարծում, թե որևէ մեկն իրեն վատ կզգար, բայց վստահ եմ, որ գործող Սահմանադրության պարագայում եթե հանգամանքներն այլ կերպ դասավորվեն, մենք կունենանք որոշումների կայացման բոլորովին այլ մեխանիզմներ: Տեսեք՝ այժմ իշխանությունում բոլորի դրական վարկանիշը փոխկապակցված է Նիկոլ Փաշինյանի բարձր վարկանիշի հետ, մնացածի քաղաքական կապիտալիզացիան ձգտում է զրոյի, հետևաբար, պետք է ակնկալել, որ որոշումների կայացումը միանձնյա է լինելու: Եթե մենք ունենանք այլ իրավիճակ, երբ իշխանության կգա մի կուսակցություն, որում կլինեն քիչ թե շատ հավասարազոր քաղաքական դեմքեր, կառավարումն ու որոշումների ընդունումը կիրականացնի կոլեգիալ մարմինը:
– Իշխանությունը ցանկանում է դադարեցնել Սահմանադրական դատարանի նախագահի լիազորությունները, ուժային կառույցների ղեկավարները հրաժեշտ տվեցին պաշտոնին, ու այժմ օրինագիծ են ընդունում, ըստ որի՝ այդ պաշտոնները քաղաքականացվում են: Տպավորություն է, թե իշխանությունները դիրքերն ամրապնդելու ու ամեն ինչ իրենց հարմարեցնելու խնդիր ունեն:
– Ես իդեալիստ չեմ ու հակված չեմ կարծելու, թե որևէ մեկին կհաջողվի կտրուկ լուծել կուտակված բոլոր խնդիրներն ու հարցերը, մյուս կողմից, սակայն, նոր կառավարությունը չի արդարացնում հասարակության ակնկալիքներն ու հակված է, տեղային խնդիրներ լուծելով, այս պահին ընդամենը սեփական իշխանությունը պահելուն: Քաղաքագիտության տեսանկյունից դա նորմալ է, բայց նախապես հռչակած նպատակներից կառավարությունը շեղվել է գրեթե 180 աստիճանով: Արտահերթ ընտրություններից հետո կառավարությունն ԱԺ ներկայացրեց գործադիր իշխանության կառուցվածքի նախագիծը, ու եթե խնդիր էր դրված փոխել ուժային մարմինների ու դրանց ղեկավարների կարգավիճակը, ապա ի՞նչն էր խանգարում դա ներառել կառավարության կառուցվածքի մասին օրինագծում:
Ինչ վերաբերում է ՍԴ-ին, ապա Ազգային ժողովը մի փոքր ուշացել է: Եթե պետք է կիրառեին Հրայր Թովմասյանի կամ մյուսների վրա ճնշում գործադրելու գործիքը, դա պետք է անեին համապատասխան որոշումը կայացնելուց առաջ, ոչ հետո: Տպավորություն է, թե կառավարությունը ծրագիր չունի, գործողությունների հերթականություն ու վերաբաշխում չկա: Հասկանալի չէ՝ ինչ է անում Ազգային ժողովը, ինչով է օժանդակում կառավարությանը:
-ԱԺ-ն հայտարարել է Ընտրական օրենսգրքի փոփոխությունների շուրջ աշխատանքների մեկնարկի մասին: Ի՞նչ եք կարծում, այս անգամ իշխանություններն իրապես բարեփոխված ԸՕ ունենալու բավարար կամք կունենա՞ն:
-Կամք, կարծում եմ, կունենան, հարցն այն է, թե ինչը կփոխեն ու ինչ կստանան, դա է կարևորը: Մենք վերլուծություն չունենք, թե Ընտրական օրենսգրքերը թե՛ նախկինում, թե՛ հիմա իրական ինչ խնդիրներ են առաջացրել, հստակ չէ՝ դրանք մեր ունեցած օրենսդրական կարգավորումների՞ց, թե՞ մեզանում առկա սոցիալ-մշակութային իրողություններից են բխում: Կամ գուցե լավ ընտրություններ ունենալու գաղտնիքը լավ կրթական համակարգ ունենալու, այլ ոչ թե ԸՕ-ի մե՞ջ է: Որոշում կայացնողները հակված են ստանալու այնպիսի կարգավորումներ, որոնք իրենց կօգնեն հնարավորինս հեշտությամբ վերարտադրվել, և դա՝ բոլոր իշխանությունների ժամանակ:
Կարծում եմ՝ անակնկալ ձևով օրինագիծ է ներկայացվելու, անակնկալ ձևով ընդունվելու է խորհրդարանի կողմից, ու ոչ բոլոր կուսակցությունները, քաղաքացիական հասարակության ներկայացուցիչները, շահագրգիռ այլ կառույցներ են ներգրավված լինելու այդ նախագծի կամ վերանայման, բարեփոխման գործընթացում: Ինչ վերաբերում է ավելի շատ ոչ թե գաղափարական, այլ կշռադատված ընտրությանը, ապա քաղաքացին պետք է գնահատման որոշակի համակարգ ունենա՝ հասկանալու համար, թե թեկնածուի տված խոստումները որքանով են իրականանալի:
Մենք երբևէ չենք ունեցել նույն օրենսդրական կարգավորումներով անցկացված ընտրություններ, քաղաքացուն մշտապես խաղի նոր կանոններ են առաջարկվել, ու նրա համար պարզ չէ՝ ումից ինչ պահանջել: Այդ իսկ պատճառով նոր ԸՕ ընդունելիս պետք է պայմանավորվել, որ, ենթադրենք, առնվազն 20 տարի չենք վերանայելու այդ մոդելը, որպեսզի կայանան ընտրական ինստիտուտներն ու քաղաքացու՝ որոշում կայացնելու մոտիվները: Դրանից հետո միայն կարող ենք խոսել կշռադատված ընտրության մասին:
Ամբողջությամբ կարող եք կարդալ թերթի այսօրվա համարում: