Երեխայի բնականոն զարգացումը՝ ըստ ամիսների

Խաղահրապարակներում շատ հաճախ կհանդիպեք ծնողների, ովքեր շատ մտահոգ կերպով հարցնում են մյուս մայրիկներին նրանց երեխայի տարիքը և մի քանի հարցեր հղում՝ կապված երեխայի տարիքին համապատասխան գործունեության հետ։ Դրանք հետևյալն են. խոսո՞ւմ է, թե՞ ոչ, քայլո՞ւմ է, շփվո՞ւմ է, և եթե հանկարծ իրենց երեխայի տարեկից փոքրիկը կատարում է մի քանի գործողություն ավելի, քան իրենց երեխան, դա շատ ցավագին է ընկալվում, և ծնողը դա կարող է ընդունել՝ ընդհուպ որպես անձնական վիրավորանք։

Ի՞նչն է խնդիրը։ Ինչո՞ւ են ծնողները երեխաների զարգացումը բնականոն ընթացքից ետ պահելով՝ ջանում ամեն բան սովորեցնել, ամեն կերպ իրենց երեխային ամենալավը համարել և տարեկիցների հետ համեմատականում՝ առանձնացնել «լավագույնը» պիտակով։

Նման խնդիրների առաջացման պատճառներից մեկը տեղեկատվության պակասն է, թե որ տարիքում երեխան ինչ պետք է անի։ Փորձեմ ըստ ամիսների՝ մինչև մեկ տարեկան, հակիրճ ներկայացնել, թե երեխան որ ամսում ինչ պետք է անի:

Մեկ ամսական

  1. Դրսևորում է պասիվ շարժունակություն, խոսք լսելիս՝ դրան համապատասխան ռիթմիկ ձայն կարող է արտաբերել:
  2. Տարբերում է կարմիր, դեղին, սև, սպիտակ գույները, ինչպես նաև՝ գծերն ու քառակուսի պատկերները:
  3. Կենտրոնացնում է հայացքը դեպի իրեն մոտեցած մարդու դեմքին:
  4. Տարբերում է ձայների դրսևորումները:
  5. Ճանաչում է մայրիկի ձայնը, հոտը, ձեռքերի հպումը:
  6. Կենտրոնացնում է հայացքն անշարժ առարկայի վրա, նույնիսկ, եթե նա դանդաղորեն շարժվի:
  7. Փորիկի վրա լինելով՝ փորձում է բարձրացնել և պահել գլուխը:

Երկու ամսական

  1. Հիացնում է և պատասխան ազդակ տալիս իր հետ հաղորդակցվողին՝ աննման, շողացող ժպիտի միջոցով:
  2. Տեսողական մակարդակում կենտրոնանում է շարժվող, ապա կանգ առնող առարկայի վրա:
  3. Գլուխը շրջում է արձակվող ձայնի ուղղությամբ և աչքերով փնտրում այն:
  4. Շփմանն արձագանքում է՝ ամբողջ մարմնով ակտիվանալով:
  5. Փորիկի վրա լինելով՝ փորձում է պահել գլուխը:
  6. Արտաբերում է ձայներ՝ ձայնարկելով ձայնավորներ:
  7. Կողային դիրքից կարողանում է շրջվել մեջքի վրա:

Երեք ամսական

  1. Ճանաչում է հայրիկին և մայրիկին, վերջիններիս հետ շփվելիս՝ ժպտում:
  2. Կամակորություն է անում, բողոքի ճիչ արձակում:
  3. Տարբեր ձայներ արտաբերելով՝ հաղորդակցվում է դիմացինի հետ:
  4. Ձեռքով դիպչում է մահճակալից կախված խաղալիքին:
  5. Բռնում է խաղալիքը և մոտեցնում բերանին:
  6. Փորիկի վրա պառկած հենվում է արմունկների վրա՝ բարձրացնելով գլուխը:
  7. Մեջքի դիրքից շրջվում է կողայինի:
  8. Թևատակերից բռնած դիրքից ոտքերով հենվում է ամուր մակերեսին:
  9. Ամուր պահում է գլուխը և կառավարում այն:
  10. Գտնում է ձայնի և լույսի աղբյուրը:

Չորս ամսական

  1. Ճանաչում է մայրիկին (կամ այն մարդուն, ով խնամում է իրեն) և գերադասում նրան բոլորից:
  2. Ճանաչում է ծանոթ ձայները, և տարբերում դրանք անծանոթներից:
  3. Արտաբերում է ձաներ և առաջին վանկերը:
  4. Բռնում է կախված խաղալիքը մեկ կամ միանգամից երկու ձեռքով:
  5. Ճանաչում է իր անունը և արձագանքում դրան:
  6. Մեջքի վրա պառկած բարձրացնում է ուսերը և գլուխը դեպի առաջ:
  7. Տարաբնույթ արձագանքում է ծանոթ և անծանոթ իրերին:
  8. Առանձնացնում է սիրելի և ոչ սիրելի խաղալիքները:
  9. Կերակրման ժամանակ խաղում է կրծքի կամ շշի հետ՝ բռնելով այն:

 

Հինգ ամսական

  1. Մեծ հաճույքով նայում է նկարում պատկերված դեմքերը:
  2. Մեղեդայնորեն թոթովելուց անցում է կատարում չկապակցված խոսքի:
  3. Բռնում է, պահում, շոշափում, տանում դեպի իրեն և հետո դեն նետում իրերը:
  4. Տարբերում է ծանոթ և անծանոթ մարդկանց:
  5. Դրսևորում է անհանգիստ վարք անծանոթների նկատմամբ:
  6. Ինքնուրույն զբաղվում է խաղալիքով 10-15 րոպե:
  7. Մեջքի դիրքից շրջվում է փորիկի վրա, ձեռքերը ձգում առաջ՝ ցանկանալով նստել:
  8. Փորիկի վրա պառկած դիրքում հենվում է ձեռքերի վրա՝ ուղիղ պահելով դրանք:

Վեց ամսական

  1. Կրկնօրինակում է լսած ձայները:
  2. Ուշադրությամբ լսում է զրույցը:
  3. Հայացքով գտնում է այն առարկաները, որոնց մասին խոսում եք:
  4. Պահպանում է որոշակի տարածություն՝ անծանոթների հետ շփման ժամանակ:
  5. Խաղալիքը մի ձեռքից փոխանցում է մյուսը:
  6. Վերցրած իրերը նետում է: Կարող է արագորեն քաշել կախված խաղալիքի թելից:
  7. Սողում է դեպի իր ձեռքից 10-20 սմ հեռավորության վրա գտնվող առարկան:
  8. Սովորում է կանգնել՝ հենվելով ամուր հենարանի վրա:

Յոթ ամսական

  1. Հասկանում է որոշակի բառերի իմաստը:
  2. Հուզականորեն կապվածությունը մեծանում է մայրիկի հետ, անընդհատ ձգտում է դեպի նա:
  3. Սկսում է մայրիկի հետ բաժանման վախ ձեռք բերել:
  4. Կարողանում է փոքր առարկաները տեղավորել մեծ առարկաների մեջ:
  5. Ամուր հենված կանգնում է: Փորձում է քայլ անել:
  6. Սովորում է ինքնուրույն նստել:
  7. Սովորում է սողալ:
  8. Շրջվում է մեջքի դիրքից դեպի փորիկը, և՝ հակառակը:
  9. Կարողանում է ուտել գդալից և խմել բաժակից:
  10. Ծափիկ է անում և խաղում նմանատիպ ժեստային խաղեր:

Շարունակելի

Տեսանյութեր

Լրահոս