Google-ը կրկին մեղադրվում է լրտեսության մեջ
Այս անգամ՝ ԱՄՆ-ում: Ընկերության դեմ դատական հայց են ներկայացրել միանգամից ԱՄՆ երեք նահանգների գլխավոր դատախազները և Կոլումբիայի շրջանի իշխանությունները։ Alphabet-ի մայր կորպորացիան մեղադրվում է Google հավելվածի օգտատերերի գաղտնի հսկողության մեջ։
Հերթական լրտեսական սկանդալը, ըստ CNN-ի, բռնկվել է այն բանից հետո, երբ ԱՄՆ քաղաքացիները սկսել են իրենց սմարթֆոնների և պլանշետների վրա նկատել, այսպես կոչված, նպատակային գովազդներ՝ կախված գտնվելու վայրից։ Չնայած նրանք, ինչպես ասում են, չեն պատվիրել այս ուտեստը։ Ըստ հայցվորների՝ Google-ը հոգեբանորեն ճնշում է գործադրում իր հաճախորդների վրա, երբեմն՝ իբր աննկատ, իսկ երբեմն էլ՝ շատ աներեսաբար՝ առաջարկելով միացնել աշխարհագրական դիրքը: Նման գործողությունների իրական փաստը հակասում է Միացյալ Նահանգների առանձին նահանգների օրենքներին:
Արտասահմանյան արդարադատության մարմինները, ակնհայտորեն, ոչ առանց պատճառի, կարծում են, որ նույնիսկ այնպիսի աննշան թվացող մանրուք, ինչպիսին է ձեր սիրելի գաջեթի պաստառի գույնը, կարող է ազդել որոշումների կայացման վրա և խրախուսել իր տիրոջը որոշակի գործողություններ կատարել: Այսպիսով, օրինակ, ընկերությունը մեղադրվում է այն բանի համար, որ մուգ թեմաները, որոնք պաշտոնապես խնայում են amoled մատրիցաներով էլեկտրոնային սարքերի մեծ մասի մարտկոցը, ազդում են օգտվողների ենթագիտակցության վրա: Մասնավորապես, դրանք թույլ են տալիս համաձայնություն ստանալ գտնվելու վայրը միացնելու համար։
Բայց ոչ միայն ենթագիտակցության վրա ազդելն է խնդիրը: Ըստ հայցվորների՝ ամենահամառ օգտատերերը բառացիորեն նեղվել են Google-ի կողմից նյարդայնացնող հիշեցումներով այս կամ այն սարքին աշխարհագրական տեղաբաշխման հասանելիություն ապահովելու անհրաժեշտության մասին: Իբր թե ավելի հեշտ է խորհուրդներ ստանալ գոնե բնիկ Google Maps հավելվածից։ Եթե հաճախորդը համաձայնում էր (և շատերը սեղմում էին «Այո»՝ պարզապես էկրանի վրա մշտապես ընդգծված երկխոսությունը վերջապես թաքցնելու համար), աշխարհագրական տվյալներն օգտագործվում էին տխրահռչակ նպատակային գովազդի հետագա ընտրության համար: Այնուամենայնիվ, որոշ օգտատերեր պատահաբար համաձայնել են գաղտնազերծել իրենց դիրքերը, այդպիսով նրանց կորպորացիան կարող է մոլորեցնել նրանց և «լրտեսել» նման անուշադիր օգտատերերին, ասվում է հայցի մեջ։
Այնուամենայնիվ, գաջեթների սիրահարներն ունե՞ն ընտրություն: Կոլումբիայի շրջանի իշխանությունները համոզված են՝ ընտրություն չի եղել և չի լինի։ Նրանց կարծիքով՝ Google-ի արտադրանքի ցանկացած օգտատեր իրականում չի կարող խոչընդոտել ընկերությանը՝ հավաքել և վերլուծել իր անձնական տվյալները: Չնայած վերջին տարիներին մեկնարկել է տեղեկատվական արշավ, որի նպատակն է համոզել սովորական գաջեթների սեփականատերերին, որ իրենք են կարողանում հուսալիորեն պաշտպանել իրենց ողջ կարևոր տեղեկատվությունը։
Հիշեցնենք, որ սա հեռու է օգտատերերի անձնական տվյալների անօրինական արտահոսքի հետ կապված առաջին սկանդալից։ Նախկինում նույն Google ընկերությունը, օրինակ, մեղադրվում էր Եվրոպայում նման տեսակի լրտեսության մեջ։ Apple-ը նույնպես ներգրավված է եղել նմանատիպ սկանդալների մեջ։ Բայց արժե՞ արդյոք, որ օգտատերերը պայքարեն դրա դեմ: Թե՞ ժամանակն է ընտելանալու այն մտքին, որ հենց որ վերցնում ես ժամանակակից գաջեթը, ինքնաբերաբար դառնում ես բաց «հասարակության և նոր առաջարկների համար»։
Սիրարփի Աղաբաբյան