Հայաստանի կրթական և գիտական ոլորտի հետ հարաբերությունների զարգացումը Ուրալի դաշնային համալսարանի առաջնային խնդիրներից է. ՈՒԴՀ ռեկտոր
Ուրալի դաշնային համալսարանը (ՈՒԴՀ) երկար տարիներ կրթական ոլորտում համագործակցում է Հայաստանի մի շարք բուհերի հետ՝ իրականացնելով համատեղ ծրագրեր:
Հայ-ռուսական գիտակրթական համաժողովին մասնակցելու նպատակով Հայաստան է ժամանել նաև Ուրալի դաշնային համալսարանի ռեկտոր Վիկտոր Կոկշարովը:
«Արմենպրես»-ը զրուցել է բուհի ռեկտորի հետ այցի նպատակների, համագործակցությունների և ապագա պլանների մասին:
-Պարոն Կոկշարով, ի՞նչ նպատակով եք Հայաստանում:
-Հայաստան եմ եկել մասնակցելու հայ-ռուսական գիտակրթական համաժողովին, որը տեղի ունեցավ հունիսի 13-14-ը Երևանում: Մենք համաձայնագիր ստորագրեցինք Հայ-ռուսական համալսարանի հետ, ներկայացրինք մեր մագիստրոսական ծրագրերը Պոլիտեխնիկական համալսարանում, հանդիպեցինք Երևանի պետական համալսարանի ռեկտորի հետ։ Նաև «Ռոսսոտրուդնիչեստվա» (Россотрудничества) կայքում տեղի ունեցավ մեր շրջանավարտների ասոցիացիայի անդամների ժողովը:
Հայաստանը մեր համալսարանի հուսալի գործընկերն է կրթության, գիտության և տեխնոլոգիաների ոլորտում, իսկ մեր շրջանավարտները՝ երկրի և բուհի կապի հիմնական կամուրջը: Հայաստանի կրթական և գիտական հաստատությունների հետ գործընկերային հարաբերությունների պահպանումն ու զարգացումը Ուրալի դաշնային համալսարանի համար առաջնային խնդիրներից են: Մենք շահագրգռված ենք ընդլայնել մեր գործընկերների թիվը։ Դրանք առաջին հերթին վարժարանները, լիցեյները, ինստիտուտները, համալսարանները և ակադեմիաներն են, որոնք գտնվում են Հայաստանի ողջ տարածքում։ Գիտության և կրթության ոլորտում նման փոխգործակցության ներուժը շատ մեծ է, և այն, անպայման, պետք է իրացվի։
-Ուրալի պետական համալսարանը Հայաստանի ո՞ր բուհերի հետ է համագործակցում:
-Մեր առանցքային գործընկերներն են Երևանի պետական համալսարանը, Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարանը, Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարանը, Հայ-ռուսական (Սլավոնական) համալսարանը, Հայաստանի գեղարվեստի պետական ակադեմիան, Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանը, Խ.Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարանը, Հայաստանի ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի պետական ինստիտուտը:
-Ի՞նչ ծրագրեր կան այդ համագործակցությունը զարգացնելու համար: Եվ համագործակցությունը յուրաքանչյուր բուհի հետ ի՞նչ բնույթ է կրում:
-Հիմնական նպատակը համատեղ կրթական ծրագրերի և գիտական հետազոտությունների զարգացումն է: Երևանի պետական համալսարանի հետ համատեղ իրականացնում ենք միջազգային մագիստրոսական ծրագրեր՝ «Միջազգային մենեջմենթ» և «Բիզնես կառավարում», միասին պատրաստում ենք նաև մագիստրոսների ինֆորմատիկայի բնագավառում: Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարանի և Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարանի հետ համատեղ ընթանում է համագործակցություն գիտակրթական ոլորտում՝ ակադեմիական փոխանակում, համատեղ ծրագրեր և հետազոտություններ: Հայկական-ռուսական (Սլավոնական) համալսարանի հետ զարգացնում ենք ակադեմիական փոխանակումներ, ամառային դպրոցներ և երկու դիպլոմների համատեղ ծրագրեր: Ուրալի դաշնային համալսարանը կրթության, մշակույթի և արվեստի բնագավառներում համագործակցում է Հայաստանի գեղարվեստի պետական ակադեմիայի հետ:
-Ո՞ր ուղղություններն ու կրթական ծրագրերն են առավել հետաքրքիր հայ ուսանողների համար:
Հայաստանցի ուսանողներն այսօր սովորում են այնպիսի ուղղություններով, ինչպիսիք են՝ «Տեղեկատվական-վերլուծական անվտանգության համակարգեր», «Ինֆորմատիկա և հաշվողական տեխնիկա», «Պետական և մունիցիպալ կառավարում»: Ես վստահ եմ, որ առաջիկա տարիներին այդ ցանկը զգալիորեն կընդլայնվի։ Դրանք կարող են լինել շինարարություն, մեքենաշինություն, մետալուրգիա, էներգետիկա, տնտեսագիտություն, լեզվաբանություն, քիմիական տեխնոլոգիա, հոգեբանություն։ Կարևորն այն եզակի հնարավորություններն են, որոնք մենք առաջարկում ենք մեր ուսանողներին:
-Ի՞նչ հնարավորությունների մասին է խոսքը: Որո՞նք են հենց Ուրալի դաշնային համալսարանի առավելությունները:
-Ուրալի դաշնային համալսարանը մարմնավորում է կրթության համընդհանրության սկզբունքը. միավորում է տեխնիկական, բնագիտական և հումանիտար կրթության ողջ սպեկտրը, հանդիսանում է գիտական և կրթական կյանքի, ինչպես նաև սոցիալական ձևավորման և նորարարական գործունեության կենտրոն:
Ուրֆայի հետազոտական համալիրը ներառում է տասնյակ գիտական կենտրոններ, նորարարական ենթակառուցվածք, գիտական գրադարան (ավելի քան 3 միլիոն հրատարակություններով), մի քանի թանգարաններ և մասնագիտացված հավաքածուներ: Ուրֆայի ուսանողները սովորում են 14 ուսումնական շենքերում և ապրում են ուսանողական քաղաքը կազմող 16 հանրակացարաններում (7500 տեղ): Վերջին մի քանի տարիների ընթացքում բացվել է երկու նոր հանրակացարան ՝ 1000 և 1230 տեղով։ 2023 թվականին կբացվի ևս մի քանի հանրակացարան ՝ 9800 տեղով։
Ուրֆան համալսարան է, որն ունի ավելի քան 42000 ուսանող, ավելի քան 4400 դասախոս, 12 ինստիտուտ և 500 գործընկեր համալսարաններ՝ 70 երկրներում: Ուրֆայում սովորում են շուրջ 4700 արտասահմանցի ուսանողներ ավելի քան 100 երկրներից: 2023 թվականին բուհը դիմորդներին կառաջարկի 9 876 բյուջետային տեղ և ավելի քան 400 կրթական ծրագիր:
Մի խոսքով՝ հայաստանցի ուսանողները կարող են մեզ մոտ ստանալ համաշխարհային մակարդակի կրթություն, այնուհետև ստացած գիտելիքներն ու հմտությունները առավելագույնս օգտագործել ՝ վերադառնալով իրենց հայրենիք:
-Արդեն ուսանողների փոխայցեր եղե՞լ են, ինչպե՞ս եք գնահատում ակտիվությունը:
-Նման այցերը պարբերաբար տեղի են ունենում Հայաստանի բուհերի հետ մեր համատեղ կրթական ծրագրերի իրականացման շրջանակներում։ Ես կցանկանայի հատկապես նշել «Թեստ-դրայվ Ուրալի դաշնային համալսարանում» նախագիծը ավագ դպրոցի աշակերտների համար, ովքեր ցանկանում են տեղեկանալ բարձրագույն կրթության մասին, սովորել իրական մեծ համալսարանում և զգան ուսանողական կյանքի շունչը: Մենք առաջարկում ենք 10-11-րդ դասարանների աշակերտներին փորձել իրենց ընտրած ուղղությամբ և ծանոթանալ Ուրալի դաշնային համալսարանում սովորելու ձևաչափին: Նախագիծը թույլ կտա ընկղմվել ուսանողական միջավայրում, ընտրել պատրաստման ուղղությունը, ծանոթանալ դասախոսների, ուսանողների և գիտական բազայի հետ: Մրցույթի մասնակից դառնալու համար անհրաժեշտ է, առաջին հերթին, հավաքել երեքից հինգ հոգուց բաղկացած համախոհների խումբ, ստանալ ուսուցչի աջակցությունը և գրանցվել ծրագրի կայքում: Մեզ մոտ արդեն Հայաստանից դպրոցական թիմեր եկել են, և մենք շահագրգռված ենք, որ տարեցտարի նրանց թիվն ավելի շատ լինի:
-Ապագայի հետ կապված ի՞նչ ծրագրեր կան, օրինակ՝ պրոֆեսորադասախոսական կազմի վերապատրաստում, փորձի փոխանակում, սեմինարների և համաժողովների իրականացում
-Մենք պարբերաբար անցկացնում ենք այս բոլոր միջոցառումները և հաճույքով ընդունում ենք Հայաստանի մեր գործընկերներին, փորձի փոխանակում և համագործակցության հնարավորություններ փնտրում գիտության, կրթության, ինովացիոն գործունեության ոլորտում
Դպրոցի ուսուցիչների համար պարբերաբար անցկացնում ենք ուսուցիչների համագումարներ: Սա հիանալի հարթակ է ժամանակակից կրթության սուր խնդիրները քննարկելու համար: Համալսարանը պատրաստ է ուսուցիչներին թվային տարածքի և թվային տեխնոլոգիաների մանկավարժական ներուժի ժամանակակից պատկերացում տալ:
Այս տարվա ապրիլին՝ դպրոցական արձակուրդների օրերին, տասներկուերորդ անգամ անցկացրինք ուսուցիչների համագումար՝ «Դպրոցականների ինքնակրթություն և ինքնազարգացում. թվային ռեսուրսներ և թվային տեխնոլոգիաներ» խորագրով: Այն միտված էր համալսարանի և դպրոցի սոցիալական գործընկերության ստեղծմանն ու պահպանմանը, ինչպես նաև մանկավարժական համայնքի հետ համագործակցության միջոցով դպրոցների աշակերտների համար Ուրալի դաշնային համալսարան ընդունվելու նախապատրաստման համակարգի ձևավորմանը:
Ուրալի դաշնային համալսարանի գիտնականներն ու ուսուցիչները, ներառյալ բուհի ճեմարանի ուսուցիչները, դպրոցի ուսուցիչներին ներկայացրին կրթության թվայնացման պրակտիկայի իրենց տեսլականը: Նրանք կիսեցին իրենց փորձը՝ օգտագործելով ուսանողների ինքնակրթության և ինքնազարգացման թվային ռեսուրսները:
Գայանե Գաբոյան