Վրաստանում ուսուցիչները պահանջում են վերանայել աշխատավարձային նոր քաղաքականությունը
Վրաստանի որոշ ուսուցիչների նախաձեռնող խումբն աշխատավարձի բարձրացման նոր բանաձևի խնդրով դիմել է վարչապետ Իրակլի Կոբախիձեին: Վարչապետին ուղղված նամակը ստորագրել է 69 ուսուցիչ։ Այս մասին գրում է aliq.ge-ն։
Նամակում նշվում է, որ աշխատավարձի նոր բանաձևով կարևոր քայլ է արվել հիմնական աշխատավարձի բարձրացման առումով՝ ժամավճարի ավելացմամբ ուսուցիչների ժամավճարը բարձրացել է, ինչը ողջունելի է: Նշվում է, սակայն, աշխատավարձի բարձրացմանը զուգահեռ ստեղծվել են մի շարք խնդիրներ, այդ թվում՝ ինչպես աշխատավարձերի բարձրացման, այնպես էլ ուսուցիչների որակավորման ու ձեռքբերումների արժեզրկման առումով։
Ուսուցիչների խումբը կարծում է, որ աշխատավարձի բանաձևի կազմման մեջ ներգրավված անձինք ինչ-ինչ պատճառներով չեն կարողացել հաշվի առնել վրացական դպրոցների առանձնահատկություններն ու անհատական կարիքները։
Ուսուցիչների նախաձեռնող խումբը վարչապետին խնդրել է դպրոցական համայնքի լայն ներգրավվածությամբ վերանայել գործող կարգը և մշակել աշխատավարձային նոր քաղաքականություն, որը կապահովի բոլոր ուսուցիչների աշխատանքային իրավունքների պաշտպանությունը, ձեռք բերված մանկավարժական որակավորումների պատշաճ գնահատումը, ավագի, առաջնորդի և մենթորի կարգավիճակը պատշաճ կերպով գնահատելու և սխեմայի հավելավճարը վերականգնելու համար, որը կապված չէ ժամավճարի հետ:
Նամակի հեղինակներն ունեն հետևյալ հատուկ պահանջները.
1. Ավագ ուսուցչի կարգավիճակի վերականգնում և աշխատավարձի փաստաթղթում գործառնական հավելավճարի սահմանում,
2. Ավագ, առաջատար և մենթոր ուսուցիչների գործառութային հավելավճարը պետք է որոշվի նրանց աշխատանքին և ձեռք բերված որակավորումներին համապատասխան: Վերականգնել կարգավիճակի հավելավճարի առկա չափը, որը ուսուցիչների համար հանդիսանում է մասնագիտական որակավորման, աշխատանքի գնահատման և յուրաքանչյուր ուսուցչի կարիերայի մակարդակի բարձրացման մոտիվացիայի պաշտոնական ցուցիչ,
3. հիմնական աշխատավարձի բարձրացումը ազդի հրավիրված և փնտրող ուսուցիչների վրա,
4. տարրական դասարանների ուսուցիչները, որոնք պարտավոր էին հանձնել միայն համակցված քննությունը (վրացերեն, մաթեմատիկա և բնություն), III-IV դասարաններում ժամանակային ցանցում ունենան ընդամենը 13 ժամ, իսկ I-II դասարաններում՝ 14 ժամ: Արդար կլինի նշված կատեգորիայի ուսուցիչների բազային աշխատավարձը բարձրացնել մինչև 18 ժամ աշխատանքի արժեքը,
5. բարձրացնել դասղեկի աշխատավարձը,
6. աշխատավարձի նոր փաստաթղթում պետք է հաշվի առնել փոքր ժամաքանակով առարկաները՝ քաղաքացիություն, օտար լեզուներ, համակարգչային տեխնոլոգիաներ,
7. լեռնային շրջանների հանրակրթական դպրոցների ուսուցիչների աշխատավարձի հավելումը, անկախ ժամային ծանրաբեռնվածությունից, պետք է սահմանվի 150 լարիի չափով:
Նամակում մանրամասն վերլուծվում է նաև, թե ինչ խնդիրներ է ստեղծել նոր աշխատավարձային քաղաքականությունը։ Այլ պահանջների մասին հասանելի է այստեղ:
Ուշագրավ է, որ կրթության, գիտության և երիտասարդության (ԿԳԵ) նախարարությունը ուսուցիչներին աշխատավարձերի «աննախադեպ» բարձրացում է խոստանում 6 ամսից ավելի: Հուլիսի 1-ից ուսուցիչները պետք է բարձրացված աշխատավարձ ստանային: Աշխատավարձերը հաշվարկելուց հետո պարզվել է, որ ուսուցիչներից ոմանց աշխատավարձն անգամ նվազել է մինչ «աննախադեպ բարձրացումն» ստացած աշխատավարձից:
Աշխատավարձի նոր բանաձևի համաձայն՝ աշխատավարձը կբարձրացվի միայն այն ուսուցիչների համար, որոնք լրիվ ծանրաբեռնված են, այսինքն՝ աշխատում են շաբաթական 18-25 ժամ։ Հանրակրթական դպրոցներում մշտական ուսուցիչների թիվը փոքր է։
Աշխատավարձի նոր բանաձևով պետությունը վերացրեց նաև կարգավիճակի (ավագ, առաջատար, մենթոր) հավելավճարը, ինչը ևս հարուցել է ուսուցիչների բացահայտ դժգոհությունը: