Ինչպես է Բիլ Գեյթսը պատկերացնում արհեստական ինտելեկտի ապագան
Արհեստական ինտելեկտի գործակալները կկարողանան լուծել օգտատերերի տարբեր խնդիրներ՝ ոչ միայն աշխատանքային, այլև անձնական։ Օրինակ, եթե ձեր ընկերը հոսպիտալացված է, գործակալը նրան համար ծաղիկներ կպատվիրի և կուղարկի:
Բիլ Գեյթսն իր բլոգում կանխատեսել է գործակալների՝ արհեստական ինտելեկտի վրա հիմնված բազմաֆունկցիոնալ օգնականների առաջացումը, որոնք կկարողանան անել գրեթե ամեն ինչ և կփոխարինեն ոչ թե մարդկանց, այլ համակարգչի հետ փոխգործակցության ժամանակակից սկզբունքին։
2023 թվականի նոյեմբերին Բիլ Գեյթսը հրապարակեց մի սյունակ, որտեղ նա խոսեց մարդկանց տարբեր ոլորտների վրա գործակալների ազդեցության մասին իր տեսլականից։ Գործակալների կողմից տեսլականը վերաբերում է մի տեսակի ծրագրային ապահովմանը, որն արձագանքում է բնական լեզվին և կարող է կատարել առաջադրանքների լայն շրջանակ՝ հիմնվելով իր օգտագործողի մասին գիտելիքների վրա: Այսինքն՝ դրանք արհեստական ինտելեկտի վրա հիմնված անձնական օգնականներ են։
Գեյթսի խոսքով՝ մոտ ապագայում ինտերնետ հասանելիություն ունեցող յուրաքանչյուր ոք կունենա անձնական օգնական, որը շատ ավելի գերազանցում է ներկայիս տեխնոլոգիաներին։ Օգտատերը գործակալին կասի, թե ինչ է ուզում՝ մարդկային լեզվով, իսկ նրա անձնական օգնականը, ունենալով տիրոջ մասին մեծ քանակությամբ տվյալներ, կօգնի գրեթե ցանկացած առաջադրանքում՝ սկսած հարցի պատասխանից և սնունդ պատվիրելուց՝ մինչև ախտորոշում կատարելը և բիզնեսի զարգացումը։ Գործակալները ոչ միայն կփոխեն համակարգիչների հետ մեր փոխազդեցության ձևը, այլև հեղափոխություն կառաջացնեն հաշվողական համակարգում՝ որպես ամբողջություն:
Անձնական օգնականներ
Հեռատեսը կարծում է, որ գործակալները կկարողանան «մտածված» զրույցներ վարել, որոնք դուրս են գալիս պարզ առաջադրանքներից, ինչպիսին է նամակներ գրելը: Ի տարբերություն այսօրվա բոտերի, որոնք սահմանափակվում են պարզ սցենարներով, գործակալները կլինեն նախաձեռնող և կկարողանան խնդիրների լուծումներ առաջարկել նախքան օգտատիրոջ՝ օգնություն խնդրելը:
Եթե գործակալին թույլ տաք վերահսկել ձեր առցանց գործունեությունը, նա կուսումնասիրի ձեր հետաքրքրությունները, անձնական և աշխատանքային հարաբերությունները, հոբբիները և ժամանակացույցը: Այնուամենայնիվ, օգտագործողը կպահպանի վերահսկողությունը և կկարողանա կարգավորել գործակալի պատասխանատվության ոլորտները:
Որպես անձնական օգնականի աշխատանքի օրինակ՝ պատկերացրեք, որ ցանկանում եք ճանապարհորդել։ Գործակալը կիմանա, թե տարվա որ եղանակին եք ճանապարհորդելու, ինչպես նաև ձեր սովորությունները՝ արդյոք դուք միշտ այցելում եք նո՞ր վայրեր, կամ ցանկանում եք վերադառնալ նո՞ւյն վայրերը, սիրում եք ակտիվ կամ հանգիստ արձակուրդնե՞ր, ինչպե՞ս եք նախընտրում անցկացնել ձեր ազատ ժամանակը, որտե՞ղ եք սիրում ապրել, և այլն: Այս տեղեկատվության հիման վրա օգնականը կամրագրի հյուրանոց, սեղան ռեստորանում, էքսկուրսիաներ կկազմակերպի։
Առողջապահություն
Առողջապահության ոլորտում արհեստական ինտելեկտն այսօր օգտագործվում է վարչական առաջադրանքների ավտոմատացման համար: Այնուամենայնիվ, իրական առաջընթացը կգա, երբ գործակալները կարողանան հիվանդներին խորհուրդ տալ հիվանդությունների ախտորոշման և բուժման վերաբերյալ և ազդանշան տալ, թե երբ պետք է դիմել բժշկի: Իսկ անձնական օգնականները կկարողանան օգնել բուժաշխատողներին որոշումներ կայացնել՝ վերլուծել բժշկական պատմությունը, բժշկական թեստերն ու ուսումնասիրությունները և դրանց հիման վրա առաջարկել ախտորոշման տարբերակներ: Նման միջոցները հատկապես օգտակար կլինեն աղքատ երկրներում, որտեղ առողջապահական համակարգերը թույլ են, և ոչ բոլորին է հասանելի բժշկական օգնությունը:
Նման գործակալների ներդրումը դանդաղ կլինի՝ պատասխանատվության բարձր մակարդակի պատճառով։ Հիվանդները և բժիշկները պետք է համոզված լինեն, որ արհեստական ինտելեկտի տեխնոլոգիաներն օգտակար կլինեն առողջապահությանը, նույնիսկ, եթե նրանք սխալվեն։
Կրթություն
Արհեստական ինտելեկտը չի փոխարինի ուսուցիչներին, այլ կլրացնի նրանց աշխատանքը՝ անհատականացնելով յուրաքանչյուր երեխայի ուսուցման մոտեցումը և ազատելով ուսուցիչներին:
Բացի այդ, գործակալը կօգնի երեխաներին ավելի լավ յուրացնել առարկաները, հատկապես, եթե նրանց ընտանիքները գումար չունեն կրկնուսույցների համար։ Եթե գործակալը գիտի, որ երեխային դուր են գալիս Minecraft-ը և Թեյլոր Սվիֆթը, ապա օգտագործելով Minecraft խաղը՝ նա կսովորեցնի նրան հաշվարկել ձևերի ծավալն ու մակերեսը, իսկ օգտագործելով Սվիֆթի երգերի բառերը՝ նա կսովորեցնի նրան պատմել պատմություններ և ընտրել ոտանավորներ։
Արտադրողականություն
Microsoft-ն ինտեգրում է AI-ը Word, Excel, Outlook և Microsoft Office այլ ծառայությունների մեջ: Ապագայում այս գործիքները կկարողանան իրականացնել գործառույթներ՝ սկսած գրավոր փաստաթղթերը սլայդների փաթեթի վերածելուց՝ մինչև էլփոստի խոսակցությունների ամփոփում: Ավելին, գործակալները կկարողանան ստեղծել բիզնես պլան, առաջարկել բիզնես գաղափարներ և օգնություն ցուցաբերել տարբեր իրավիճակներում։ Եթե, օրինակ, ձեր ընկերը վիրահատվել է, գործակալը կառաջարկի նրան ծաղիկներ ուղարկել և նույնիսկ պատվիրել:
Ժամանց և գնումներ
Արհեստական ինտելեկտը վաղուց ինտեգրվել է ժամանցային հարթակներում, ինչպիսին է Spotify-ը՝ առաջարկությունների ալգորիթմների տեսքով: Ապագայում գործակալները կկարողանան ավելին անել՝ առաջարկել ոչ միայն աուդիո և վիդեո բովանդակություն, այլ նաև օգնել գնումներ կատարել և կազմակերպել ազատ ժամանակը:
Եթե ցանկանում եք տեսախցիկ գնել, գործակալը կուսումնասիրի ակնարկները և կընտրի ձեզ համար ամենահարմարը: Եթե ցանկանում եք դիտել «Աստղային պատերազմները», գործակալը կպարզի՝ արդյո՞ք դուք բաժանորդագրված եք որևէ ծառայության, որն իր հավաքածուում ունի այս ֆիլմը: Եթե չգիտեք, թե ինչ եք ուզում անել, նա կառաջարկի հանգստի հնարավոր տարբերակներ:
ՏՏ զարգացում և առևտուր
Գեյթսը վստահ է, որ նոր հավելվածների կամ ծառայությունների ստեղծումը հասանելի կդառնա օգտատերերի լայն շրջանակի համար։ Մարդիկ չպետք է խորը պատկերացում ունենան ծրագրավորման և դիզայնի մասին, նրանք կարող են պարզապես գործակալներին տալ կոդ, հավելվածի տեսքը և լոգոն ստեղծելու առաջադրանքը:
Գործակալները կփոխարինեն որոնման կայքերին, քանի որ նրանք կկարողանան հավաքել և ամփոփել անհրաժեշտ տեղեկատվությունը և առևտրային հարթակները, նաև նրանք կկարողանան գտնել մատակարարներ լավագույն գներով:
Տեխնիկական իրականացման խնդիրներ
Մինչ արհեստական ինտելեկտը կդառնա բոլորի անձնական օգնականը, անհրաժեշտ է լուծել մի շարք տեխնիկական հարցեր։ Նախ, մեզ անհրաժեշտ է տվյալների բազայի նոր տեսակ, որը կարող է հավաքել և պահել ձեր մասին բոլոր տեղեկությունները` առանց ձեր գաղտնիությունը խախտելու:
Երկրորդ, դուք պետք է որոշեք, թե ինչպես են օգնականները շփվելու մարդու հետ՝ հավելվածի, ակնոցների կամ նույնիսկ հոլոգրամների միջոցով: Ամենայն հավանականությամբ, դա կլինի ականջակալներ։ Օգտագործելով դրանք՝ գործակալները կկարողանան ոչ միայն շփվել օգտատիրոջ հետ, այլև արգելափակել ֆոնային աղմուկը և հասկանալի դարձնել այն խոսքը, որը դժվար է լսել, կամ խոսել ուժեղ առոգանությամբ անձի կողմից:
Բացի այդ, անհրաժեշտ է մշակել գործակալների միջև հաղորդակցության արձանագրություն, նվազեցնել գործակալների արժեքը և կանխել AI-ի հալյուցինացիաները, հատկապես կարևոր ոլորտներում, ինչպիսին է առողջապահությունը:
Գաղտնիություն և այլ կարևոր խնդիրներ
Քանի որ գործակալներն ավելի տարածված են դառնում, հասարակությունը և ծրագրավորողները ստիպված կլինեն բախվել տվյալների գաղտնիության և էթիկական սկզբունքների հետ կապված մի շարք խնդիրների հետ. ձեր գործակալը՝ որպես ապացույց ձեր դեմ, որը որոշում է գործակալների մեջ ներդրված արժեքները և այլոց:
Սիրարփի Աղաբաբյան