Բաժիններ՝

Որ աշխատանքների դեպքում է 12 ժամը հաշվում որպես 1 ամսվա ստաժ

Պետությունն առանձին թոշակի տեսակ է նախատեսել առավել բարդ և դժվար պայմաններում աշխատող այն քաղաքացիների համար,  ովքեր երկար տարիներ հավատարիմ ծառայել են իրենց գործին: Թոշակի այս տեսակը հենց այդպես էլ կոչվում է՝ «Երկարամյա ծառայության աշխատանքային կենսաթոշակ»:

Dialogue.amի «Սոցիալական իրավունք» շարքը ներկայացնում է այն մասնագիտությունների ցանկը և նրանց ներկայացվող աշխատանքային ստաժի պայմանները, ում օրենքով արտոնված է ստանալ երակարամյա  ծառայության թոշակ՝ մինչև տարիքային կենսաթոշակի անցնելը:


ՈՒՇԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆ.

Երկարամյա ծառայության աշխատանքային կենսաթոշակը քաղաքացուն նշանակվում  Է ՑՄԱՀ, բայց օրենքը հնարավորություն է տալիս քաղաքցուն աշխատանքային կենսաթոշակի տարիքի լրանալու դեպքում իր ընտրությամբ որոշել՝ անցնել տարիքային կենսաթոշակի, թե շարունակել ստանաալ երկարամյա ծառայության թոշակը:

Կարդացեք նաև


Երկարամյա ծառայության թոշակ նշանակելու համար հաշվի է առնվում հատկապես  2 կարևոր գործոն.  կազմակերպությունը, որտեղ աշխատում է անձը և այն պաշտոնը, որը զբաղեցնում է այդ կազմակերպությունում (ցանկը ստորև), դրանից բացի համապատասխան ցանկում ընդգրկված անձը պետք է համապատասխանի նաև  հետևյալ տարիքային խմբերից որևէ մեկին և ունենա  ստաժի բավարար չափ:

   ՊԱՇՏՈՆՆԵՐԻ ՑԱՆԿԸ…

«Երկարամյա ծառայության աշխատանքային կենսաթոշակ»-ի  իրավունք տվող պաշտոնների ցանկը հաստատված է կառավարության որոշմամբ, իսկ  ցանկում ընդգրկված անձիք համապատասխան ստաժներից որևէ մեկը բավարարելու  դեպքում՝ իրավունք են ստանում են ժամանկից շուտ անցնել թոշակի:

Քաղաքացիական ավիացիայի թռիչքահրամանատարական, թռիչքահրահանգչական, թռիչքային անձնակազմերի անդամներ` անկախ օդանավի տեսակից օդային երթևեկության կառավարման ծառայության կարգավարի (դիսպետչերի) վկայական ունեցող աշխատողներ Ինժեներատեխնիկական ծառայության աշխատողներ, ովքեր իրականացնում են օդանավերի տեխնիկական սպասարկումը
1) օդանավի հրամանատար.

2) օդանավի 2-րդ օդաչու.

3) օդանավի ղեկապետ.

4) օդանավի բորտինժեներ.

5) օդանավի բորտմեխանիկ.

6) օդանավի բորտռադիստ.

7) օդանավի բորտօպերատոր.

8) օդանավի թռչող ինժեներ.

9) օդանավի թռչող տեխնիկ.

10) բորտուղեկցորդ.

11) բոլոր անվանումների պարաշյուտիստներ, փրկարարներ

1) կարգավար (դիսպետչեր).

2) ավագ կարգավար (ավագ դիսպետչեր).

3) կարգավար-հրահանգիչ (դիսպետչեր-հրահանգիչ).

4) թռիչքների ղեկավար:

1) բոլոր անվանումների ավիացիոն տեխնիկներ շարժիչագործներ (մոտորիստներ).

2) բոլոր անվանումների մեխանիկներ.

3) բոլոր անվանումների ավիացիոն ինժեներներ.

4) օդային նավատորմի և թռչող այլ ապարատների տեխնիկական սպասարկման արտադրամասերի, հերթափոխերի, տեղամասերի, ծառայությունների, խմբերի պետեր

Այսպես՝

  • 45 տարին լրացած անձ, ով ունի  25 տարվա աշխատանքային ստաժ, որից առնվազն 20 օրացուցային տարին աշխատել է որպես թռիչքահրամանատարական, թռիչքահրահանգչական և թռիչքային անձնակազմերի անդամ, բորտօպերատոր կամ  բորտուղեկցորդ:

Ուշադրություն.

եթե աշխատել եք նշված պաշտոններում, իսկ հետո աշխատանքից ազատվել եք առողջական խնդիրների պատճառով, ապա  15 տարվա ստաժը լիովին բավարար է, որպեսզի Ձեզ «Երկարամյա ծառայության աշխատանքային կենսաթոշակ» նշանակվի::

  • 50 տարին լրացած անձը, ով ունի 25  տարվա աշխատանքային ստաժ, որից  15 օրացուցային տարին անմիջականորեն կատարել է օդային երթևեկության կառավարման աշխատանք, իսկ առողջական խնդիրների պատճառով աշխատանքից ազատվելու դեպքում բավարար է միայն 10 օրացուցային տարին:
  • 55 տարին լրացած անձը, ով ունի 25  տարվա աշխատանքային ստաժ, որից առնվազն 20 օրացուցային տարին կատարել է երկարամյա ծառայության կենսաթոշակի իրավունք տվող աշխատանք (ցանկը՝ ստորև):

Իսկ ինչպե՞ս է հաշվարկվում երկարամյա ծառայության թոշակը…

Ի տարբերույուն  պետության կողմից նշանակվող ցանկացած թոշակի՝ երկարամյա ծառայության թոշակ նշանակելու դեպքում  աշխտողի ստաժը  հաշվարկվում  է որոշակի առանձնահատկություններով: Այսպես՝

  • 20 ժամ թռիչքը` ընդունվում է որպես մեկ ամսվա ստաժ, եթե այն իրականացվել է մխոցային օդանավերով
  • յուրաքանչյուր 12 ժամ թռիչքը` որպես մեկ ամսվա ստաժ է հաշվարկվում, եթե այն իրականացվել է ռեակտիվ օդանավերով, ուղղաթիռներով, հատուկ կիրառման ավիացիայում: Օրինակը տարածվում է նաև  այլ պետությունների օդանավերին ուղեկցող խմբերի թռիչքահրամանատարական, թռիչքահրահանգչական, թռիչքային անձնակազմի անդամների պաշտոններում աշխատելու, ինչպես նաև ավիացիայի թռիչքային անձնակազմի կադրերի պատրաստման և որակավորման բարձրացման բարձրագույն և միջնակարգ ուսումնական հաստատություններում սովորելու ժամանակ
  • մեկ տարվա աշխատանքը` որպես մեկուկես տարվա ստաժ է հաշվվում, եթե անձն աշխատել է վթարային-փրկարարական (որոնողական-փրկարարական) ստորաբաժանումներում՝ օդանավերի թռիչքային անձնակազմում 
  • ԴՕՍԱԱՖ-ի ուսումնական և սպորտային ավիացիայի կազմակերպությունների թռչող անձնակազմի պաշտոններում կատարած մեկ տարվա ծառայությունը` որպես մեկուկես տարվա ստաժ է հաշվարկվում, եթե կատարվել է ուսումնաթռիչքային պատրաստման պլանը՝ որպես երկու տարվա ստաժ
  • պարաշյուտիստների և փրկարարների մեկ տարվա ծառայությունը` որպես  մեկուկես տարվա ստաժ, եթե կատարվել է մխոցային օդանավերից, ուղղաթիռներից, դիրիժաբլներից և աերոստատներից թռչելու, տասը մետրից ոչ պակաս բարձրության վրա կախման ռեժիմում գտնվող ուղղաթիռներից հատուկ իջեցնող հարմարանքներով վայրէջքի տարեկան նորման, որպես երկու տարվա ստաժ՝ բայց այն դեպքում,  եթե կատարվել է ռեակտիվ ինքնաթիռներից և ուղղաթիռներից թռչելու տարեկան նորման:

Բորտօպերատորների և բորտուղեկցորդների երկարամյա ծառայության ստաժը հաշվարկվում է փաստացի թռիչքային ժամերը վերը նշված 1-ին և 2-րդ կետերով սահմանված թռիչքի ժամերի (համապատասխանաբար` 20-ի և 12-ի) վրա բաժանելու միջոցով:

Ուշադրություն.

Սահմանված ծառայության ժամկետների արտոնյալ հաշվարկման իրավունք տվող պայմանները չկատարելու դեպքում մեկ տարվա ծառայությունը հաշվարկվում է որպես մեկ տարվա ստաժ, իսկ  Երկարամյա ծառայության աշխատանքային կենսաթոշակ նշանակելուց հետո աշխատած կամ ծառայած մեկ օրացուցային տարին աշխատանքային ստաժում այլևս հաշվարկվում է որպես մեկ տարվա ստաժ:


Պատրաստեց՝ Լաուրա Մամյանը
Dialogue.am

Բաժիններ՝

Տեսանյութեր

Լրահոս