Հայաստանից արտահանումը աճել է 19.6%-ով և կազմել 1 մլրդ 293.1 մլն դոլար։
«Եթե ուզում ես՝ պատասխանատու, խելացի, բանիմաց քաղաքացի ունենալ, ապա պետք է փողը ծախսես կրթության վրա, և ոչ թե՝ վաղվա քաղաքացու անգործության և «բանչիմացության» վրա։ Եթե ուզում ես պատերազմ չլինի, և դու միշտ հաղթսող լինես, ապա պետք է փող ծախսես ուժեղ բանակ ունենալու վրա։ Եթե ուզում ես անկախ պետություն լինել ու քո հարևանների ու աշխարհի ուժեղների հետ շփվել, ապա դու պետք է բոլորի հետ շփվես»։
Այս տարվա հունվար-սեպտեմբերին ՀՀ տնտեսական ակտիվության աճը՝ նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ, կազմել է 1.6%։
Դա տարիներով ձեւավորված կոռուպցիոն հստակ սխեմա է, որտեղ մաքսավորներն ու այդ «կարգոները» գործում են հանցավոր համաձայնության շրջանակներում:
Հիմա խոսվում է նոր կնքվելիք պայմանագրի մասին, որը կկազմի 3-5 մլրդ խմ: Այս ծավալը, իհարկե, լուրջ չէ ՌԴ-ի համար: Բայց բավական լուրջ գումարներ կապահովի Ադրբեջանին, որ դառնում է ռուսական գազը Եվրոպա արտահանող «ծպտված» միջնորդ: Ահա միջպետական հարաբերությունների ժամանակակից ու քաղաքական յուրօրինակ մի պատկեր:
«Ես ասում եմ` դեֆոլտի որևէ մի նախանշան չկա, վճարունակության հետ կապված, արտաքին պարտքի սպասարկման, ներքին պարտավորությունների կատարման հետ կապված որևէ լրջագույն պրոբլեմ չկա, որ դեֆոլտ հայտարարվի»։
«Կառավարության ծրագրում էլ է նշված, որ կարճաժամկետ հատվածում մենք վերանայելու ենք ամբողջապես գործարար և ներդրումային միջավայրը, վեր ենք հանելու բոլոր այն խոչընդոտները, որոնք այսօր կան, որոնք խանգարում են այսօր գործարարության զարգացման և ներդրումների ներգրավման մասով»,- այսօր ԱԺ-ում լրագրողների հետ զրույցում հայտարարեց ՀՀ տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարար Սուրեն Կարայանը:
«Երբ ձեզ նշանակել էին վարչապետ, պատգամավորներն ասում էին, որ Կարեն Կարապետյանը լավ կառավարիչ է, լավ մենեջեր է։ Իմիջիայլոց, դա շատ հետաքրքիր է. վարչապետի կապակցությամբ ասում են՝ մենեջեր-մենեջեր, ու տպավորություն է, թե «Երևան-Սիթիի» տնօրեն են նշանակում։ Ես նայեցի «ՀայՌուսգազարդ» ընկերության ձեր կառավարման ընթացքում, օրինակ՝ ձեր ընկերությունն 2009թ. մոտավորապես ունեցել է 2 տոկոսից ավելի գերնորմատիվային կորուստ, այսինքն՝ դա մոտավորապես տարին 4 մլն դոլարի գազ անհետ կորել է, ոչ մեկը չգիտի դրա տեղը»։
«Ինչո՞ւ եմ հարցը տալիս, որովհետև մենք սովոր ենք, որ այստեղ կառավարության ներկայացուցիչները, վարչապետները՝ ծրագրերը ներկայացնելիս, հղում են անում Սերժ Սարգսյանի նախընտրական ծրագրերին, մի քանի անգամ անունը հիշատակում են։Դուք մտածում եք, որ Սերժ Սարգսյանը գլխովին ձախողե՞լ է իր նախընտրական ծրագիրը՝ գուցե այդ պատճառով, կամ մտածում եք, որ ձեր և իր անվան կապվելը կարող է վարկաբեկի՞չ նշանակություն ունենալ ձեր կառավարության համար։ Դուք ընդհանրապես ի՞նչ եք մտածում։ Քանի որ Սերժ Սարգսյանի երկրորդ ժամկետը լրանում է՝ մանրից պետք է իրերը հավաքի և, այսպես ասած, իշխանության ժառանգականության հարցերը լուծի, և այդ կոնտեքստում ձեր դերակատարումն ինչպե՞ս եք պատկերացնում, և ընդհանրապես ձեր կառավարության անդամներն ո՞ւմ են համարում իրենց առաջնորդ ղեկավար՝ ձե՞զ, թե՞ Սերժ Սարգսյանին»։
«Կառավարության ծրագրում որքա՞ն է նախատեսված բյուջեի ռիսկը, ռիսկայնության չափը»,- այս հարցով այսօր վարչապետ Կարեն Կարապետյանին դիմեց ԲՀԿ խմբակցության պատգամավոր Լյովա Խաչատրյանը՝ Ազգային ժողովի արտահերթ նիստի ընթացքում կառավարության ծրագրի քննարկման ժամանակ։
«Եթե կառավարությունը գար, ասեր` 2016-ին այս ցուցանիշներն ենք ապահովելու, ապա դա կլիներ բլեֆ, քանի որ այսքան կարճ ժամանակահատվածում դրանք հնարավոր չէ անել: Այդ իսկ պատճառով, հանրությանը չմոլորեցնելու համար արհեստածին ցուցանիշներ կառավարության ծրագրում 2016թ. կամ 2017թ. առաջին եռամսյակի համար տնտեսական աճի վերաբերյալ ընդգրկված չեն»,- ասաց Վ.Գաբրիելյանը:
«Նշեցիք, որ ծրագիրը քննարկել եք ՀՀԿ-ի և ՀՅԴ-ի հետ, որքանով ես տեղեկացված եմ, ԱԺ այլ ուժերի հետ ծրագիրը դուք չեք քննարկել. արդյոք կարո՞ղ ենք ենթադրել, որ աջակցության ակնկալիք չունեք մյուս ուժերից»,- այսօր Ազգային ժողովի արտահերթ նիստին կառավարության ծրագրի քննարկման ժամանակ՝ հարցով ՀՀ վարչապետ Կարեն Կարապետյանին դիմեց ԱԺ պատգամավոր Էդմոն Մարուքյանը։
«Ինչո՞ւմն է խնդիրը, որ հանրայինի գաղափարը կորչել է»։ Նրան նաև հետաքրքրում էր, թե ի՞նչն է դրդել, որ կառավարությունը ցանկանում է ինքը ձևավորել որևէ ռազմավարական կենտրոն այն դեպքում, երբ ըստ պատգամավորի՝ 25 տարվա ընթացքում Հայաստանում զարգացել են քաղաքացիական հասարակության տարբեր ինստիտուտներ, և որակի առումով շատերի արած ծրագրերն ավելի բարձր են, քան շատ ու շատ պետական մարմինների կողմից իրականացված ծրագրերը։ «Ինչո՞ւ եք նորն ուզում ձևավորել, այն էլ՝ հանրային գումարներով. մի կողմից՝ ասում եք, որ պետք է ամեն ինչ բաց լինի, մյուս կողմից՝ ինչ-որ սեփական մարմին եք ձևավորում, ո՞րն է խնդիրը»,- հարցրեց պատգամավորը։
Անդրադառնալով կառավարության ծրագրին և իր ղեկավարած ոլորտի խնդիրներին` նախարարը նշեց, որ պետք է ապահովեն շփումներից զերծ և հնարավորինս մատչելի ծառայություններ, առաջիկայում կլինի առցանց դիմումների միջոցով սոցիալական իրավունքների իրացում, կենսաթոշակների համար դիմումները հնարավոր կլինի ներկայացնել ցանկացած բաժանմունք` անկախ բնակության վայրից, նաև կլինեն նոր ծրագրեր, օրինակ, զբաղվածության ոլորտում:
Նախարարն առաջարկել է համատեղել ջանքերը՝ խոստումնալից երիտասարդներին սեփական նախաձեռնություններն իրականացնելու հնարավորություն տալու համար
«Հայաստանում դեֆոլտի վտանգ չկա»,- այսօր ԱԺ-ում լրագրողների հետ զրույցում հայտարարեց ՀՀ ֆինանսների նախարար Վարդան Արամյանը` մեկնաբանելով ՀՀ առաջին նախագահ Լևոն Տեր-Պետրոսյանի ահազանգը, ըստ որի՝ մոտ ապագայում ՀՀ-ին սպառնում է դեֆոլտ:
«Հինականում հարց է բարձրացվում, որ արտաբյուջեների մասով կան կոռուպցիոն ռիսկեր: Ես ձեզ վստահեցնում եմ` արտաբյուջեները հաստատվում են և կառավարվում են այնպես, ինչպես բյուջետային գործընթացում այլ ծախսերը: Այսինքն` նույն ձևով նախագծերը հաստատվում են, նույն ձևով ընթանում է գնումների գործընթացը: Սովորաբար կոռուպցիոն ռիսկերը դրսևորվում են գնումների գործընթացում»:
«Ես մտածում եմ, որ պետք է արտաբյուջե, որպեսզի հնարավոր լինի որոշ ծրագրեր զարգացնել, մանավանդ՝ մենք ունենք գիտական ինստիտուտներ, որտեղ առանց արտաբյուջե հնարավոր չէ գիտություն զարգացնել: Դրա համար համարում եմ, որ պետք է»,- ասաց նա:
Լինելու են են բրոքերային կառույցներ, ինչպես ընդունված է աշխարհի տարբեր երկրներում
«Կառավարության ծրագրում շատ կոնկրետ ներկայացված միջոցառումներ են, այդ թվում՝ հարկային և մաքսային ոլորտում։ Կարծում եմ՝ դրա մասին վարչապետը նախապես կներկայացնի ընդհանուր շրջագիծը, որից մենք մանրակրկիտ կներկայացնենք այն հարցերը, որոնք ձեզ հուզում են»,- այս մասին այսօր կառավարության նիստի ավարտից հետո լրագրողների հետ զրույցում ասաց ՀՀ ֆինանսների նախարար Վարդան Արամյանը։
ՀՀ կառավարությունն այսօրվա նիստի ընթացքում համաձայնություն տվեց «ԱՊՀ մասնակից պետությունների՝ ավտոմոբիլաշինության ոլորտում համագործակցության մասին» համաձայնագրի կնքմանը:
ՎՏԲ-Հայաստան Բանկն առաջարկում է «Գործի մարդիկ» արտոնյալ սպասարկման համալիր ծրագիրը հետևյալ խոշոր հատվածների կազմակերպությունների աշխատակիցներին, հաշվի առնելով նրանց գործունեության առանձնահատկությունները.
Իրատեսակա՞ն է արդյոք ծրագիրը։ Մեծ հաշվով` այո։ Ճիշտ է, կան որոշ կասկածելի դրույթներ (օրինակ` 6-ամսյա ժամկետում մեխանիզմ ներդնել, որը կվերափոխի հարկային և մաքսային համակարգի աշխատողի կերպարը), սակայն դրույթներն ընդհանուր առմամբ իրագործելի են և ֆանտաստիկայի ժանրից չեն։
Խորհրդարանն այսօր կսկսի քննարկել Կարեն Կարապետյանի գլխավորած կառավարության ծրագիրը: Սակայն ի սկզբանե կարող ենք արձանագրել, որ ծրագրի՝ հատկապես տնտեսության զարգացմանը վերաբերող դրույթները հենց այսօրվանից էլ կարող են հռչակվել իբրեւ իրականացված:
Իրատեսակա՞ն է ծրագիրը, թե՞ ոչ։ Այստեղ մի հանգամանք կա՝ չկան «ցուցանիշային» խոստումներ (օրինակ՝ տարեկան 10% տնտեսական աճ կամ աղքատության կրճատում մինչև 11.2%, ինչպես նախկին ծրագրերից մեկում էր)։ Փոխարենը՝ կա կոնկրետ քայլերի ժամանակացույց։
ՀՀ կառավարությունը 2017 թվականից սկսած նախատեսում է արտահանման խրախուսման նպատակով ԱԱՀ-ի վերադարձման ժամկետների փուլային կրճատում և գործընթացների պարզեցում, արտահանման ապահովագրության կատարելագործում, արժութային ռիսկերի զսպման նոր գործիքների ներդրում։ Այս մասին նշված է կառավարության գործունեության ծրագրում, որը ներկայացվել է Ազգային ժողով:
Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացու կյանքի որակի, արդարության ընկալման, պաշտպանվածության աստիճանի բարձրացման, սոցիալական վիճակի բարելավման և նրա գործարար գաղափարները կյանքի կոչելու համար հնարավորություն ստեղծելու նպատակով առավարությունը մշակված բարեփոխումների ճանապարհին հայտարարում է հետևյալ գերակա ուղղությունները՝
Գործադիրը պատրաստվում է գալիք տարվա ընթացքում ներդնել չաշխատող ակտիվների (այդ թվում նաև ֆինանսական հաստատություններում գրավադրված) վերագործարկումը խթանող մեխանիզմներ, մշակել որոշակի գումարից ավելի ներդրում կատարած օտարերկրացիներին քաղաքացիություն շնորհելու հայեցակարգ, դժվար իրացվող պետական գույքի դեպքում գույքի օտարման մասնավորեցման ոլորտում «գույքի վաճառք» սկզբունքի փոխարեն «գործարար միավորի վաճառք» սկզբունքի կիրառում՝ հիմնական ուշադրությունը դարձնելով ներդրումային և սոցիալակ ն պատասխանատվության բարձրացմանը։
«Յունիբանկ» ԲԲԸ-ի սովորական անվանական բաժնետոմսերը «ՆԱՍԴԱՔ ՕԷՄԷՔՍ Արմենիա»-ի երկրորդային (B) ցուցակից տեղափոխվեցին հիմնական (A) ցուցակ: Դա հնարավոր եղավ հանրությանը պատկանող բաժնետոմսերի չափաբաժնի մեծացման շնորհիվ: Այժմ «Յունիբանկի» ազատ շրջանառվող բաժնետոմսերի մասը գերազանցում է 15.8%-ը, ինչը վկայում է բանկի բաժնետոմսերով առևտրի ծավալների աճի և բաժնետոմսերի իրացվելիության բարձր մակարդակի մասին:
Կարեն Կարապետյանը կարևորել է երկկողմ միջկառավարական համատեղ հանձնաժողովի գործունեության ակտիվացումը: